Auteur Topic: Woordfilter Jupiter Pro V8.6  (gelezen 20820 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

kees1992

  • Gast
Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Gepost op: 2 augustus 2008, 17:10:16 »
Ik heb in mijn pager CPA Rijnmond staan maar nu wordt ik helemaal gek van alle meldingen (ongeveer om de 5 min.). Zou ik mijn Jupiter zo kunnen programmeren zodat alleen de berichten van Krimpen doorkomen en de rest wordt tegengehouden?? Ik heb het met het woordfilter geprobeerd maar dan komen de berichten toch in de mailbox alleen ze geven geen signaal.

Mvg,

Kees

Offline RS

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2243
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2008, 17:56:41 »
Citaat van: "kees1992"
Ik heb in mijn pager CPA Rijnmond staan maar nu wordt ik helemaal gek van alle meldingen (ongeveer om de 5 min.). Zou ik mijn Jupiter zo kunnen programmeren zodat alleen de berichten van Krimpen doorkomen en de rest wordt tegengehouden?? Ik heb het met het woordfilter geprobeerd maar dan komen de berichten toch in de mailbox alleen ze geven geen signaal.

Mvg,

Kees

Volgens mij is het woordfilter niet bedoeld om meldingen tegen te houden. Ik gebruik zelf een woordfilter 'Prio 1' op de cap van mijn eigen blusgroep. Het resultaat daarvan is niet dat prio 1 meldingen worden tegengehouden, maar dat ik een ander toon kan instellen zodat ik het verschil tussen spoed en niet spoed kan horen. En dat is erg prettig in het gebruik :)

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 140
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2008, 20:16:12 »
Citaat van: "RS"
Citaat van: "kees1992"
Ik heb in mijn pager CPA Rijnmond staan maar nu wordt ik helemaal gek van alle meldingen (ongeveer om de 5 min.). Zou ik mijn Jupiter zo kunnen programmeren zodat alleen de berichten van Krimpen doorkomen en de rest wordt tegengehouden?? Ik heb het met het woordfilter geprobeerd maar dan komen de berichten toch in de mailbox alleen ze geven geen signaal.

Mvg,

Kees

Volgens mij is het woordfilter niet bedoeld om meldingen tegen te houden. Ik gebruik zelf een woordfilter 'Prio 1' op de cap van mijn eigen blusgroep. Het resultaat daarvan is niet dat prio 1 meldingen worden tegengehouden, maar dat ik een ander toon kan instellen zodat ik het verschil tussen spoed en niet spoed kan horen. En dat is erg prettig in het gebruik :)

Ik heb mijn woordfilter op M21C ( kaart coördinaat) staan bij lifeliner-3  voor de alarmeringen bij mij in de buurt.
De normale alarmering van lifeliner-3 staat op flash only en de filter match sound op een multiple tone, werkt tot nu toe perfect.
Woordfilter is niet hoofdlettergevoelig en ook mogen er als de centralist toevallig iets niet helemaal goed typt spatie te veel of eventueel hoofd/kleine letters in M21C zitten.

Het woordfilter zou eventueel voor jou "Krimpen" zijn voor zowel krimpen a/d ijssel en krimpen a/d lek.
Het is te proberen je ontvangt zo wel alle meldingen van ARR maar alleen bij de alarmeringen waar "Krimpen" in voorkomt volgt een alarmeringsgeluid.

groeten Kinky

kees1992

  • Gast
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2008, 19:43:52 »
bedankt voor jullie reacties. Ik had al zo'n vermoeden maar als ik het goed begrijp kan ik de woorden niet tegenhouden.

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 140
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #4 Gepost op: 6 augustus 2008, 20:07:30 »
Citaat van: "kees1992"
bedankt voor jullie reacties. Ik had al zo'n vermoeden maar als ik het goed begrijp kan ik de woorden niet tegenhouden.

Nee, dat zit er tot op heden niet op,
groeten Kinky

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2008, 20:21:09 »
Ben ook van plan om de jup 8.6 aan te schaffen ivm woordfilter.
Ik wil het volgende gebruiken:

monitorcode ijsseland instellen en bij het woordfilter de bedrijfsnaam van het bedrijk waar ik werk. Klopt het dan dat mijn pager alleen afgaat als er geallarmeerd wordt en de bedrijfsnaam komt voor in de melding?

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 140
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2008, 21:13:11 »
Citaat van: "IkWilbert"
Ben ook van plan om de jup 8.6 aan te schaffen ivm woordfilter.
Ik wil het volgende gebruiken:

monitorcode ijsseland instellen en bij het woordfilter de bedrijfsnaam van het bedrijk waar ik werk. Klopt het dan dat mijn pager alleen afgaat als er geallarmeerd wordt en de bedrijfsnaam komt voor in de melding?

Als je bedrijfsnaam in het bericht voorkomt dan wordt er geallarmeerd, het woordfilter is niet hoofdlettergevoelig en er mogen spatie's in het woordfilter voorkomen zolang jou bedrijfsnaam maar achter elkaar wordt weergegeven.

zie voor meer info bericht 3 ergens hierboven.

groeten Kinky

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #7 Gepost op: 6 augustus 2008, 21:23:25 »
Citaat van: "Kinky"
Citaat van: "IkWilbert"
Ben ook van plan om de jup 8.6 aan te schaffen ivm woordfilter.
Ik wil het volgende gebruiken:

monitorcode ijsseland instellen en bij het woordfilter de bedrijfsnaam van het bedrijk waar ik werk. Klopt het dan dat mijn pager alleen afgaat als er geallarmeerd wordt en de bedrijfsnaam komt voor in de melding?

Als je bedrijfsnaam in het bericht voorkomt dan wordt er geallarmeerd, het woordfilter is niet hoofdlettergevoelig en er mogen spatie's in het woordfilter voorkomen zolang jou bedrijfsnaam maar achter elkaar wordt weergegeven.

zie voor meer info bericht 3 ergens hierboven.

groeten Kinky

Thanks  :)

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #8 Gepost op: 7 augustus 2008, 11:53:33 »
Citaat van: "Kinky"
Ik heb mijn woordfilter op M21C ( kaart coördinaat) staan bij lifeliner-3  voor de alarmeringen bij mij in de buurt.
Woordfilter is niet hoofdlettergevoelig en ook mogen er als de centralist toevallig iets niet helemaal goed typt spatie te veel of eventueel hoofd/kleine letters in M21C zitten.
groeten Kinky

Klopt dit wel wat je zegt?
Ik heb een van de eerst uitgeleverde 8.6, en ik heb die ervaring niet. Als ik als woordfilter bijvoorbeeld "NIJKERK" heb, en er word een heli gealarmeerd die "nijkerk" in de tekst heeft staan, gebeurd er niets. Wel als het inderdaad hoofdletters zijn. Is dus wel hoofdlettergevoelig. Zelfde geld voor een spatie te veel of te weinig, dan gebeurd er ook niets.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 140
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #9 Gepost op: 7 augustus 2008, 13:31:15 »
Citaat van: "Marco"
Citaat van: "Kinky"
Ik heb mijn woordfilter op M21C ( kaart coördinaat) staan bij lifeliner-3  voor de alarmeringen bij mij in de buurt.
Woordfilter is niet hoofdlettergevoelig en ook mogen er als de centralist toevallig iets niet helemaal goed typt spatie te veel of eventueel hoofd/kleine letters in M21C zitten.
groeten Kinky

Klopt dit wel wat je zegt?
Ik heb een van de eerst uitgeleverde 8.6, en ik heb die ervaring niet. Als ik als woordfilter bijvoorbeeld "NIJKERK" heb, en er word een heli gealarmeerd die "nijkerk" in de tekst heeft staan, gebeurd er niets. Wel als het inderdaad hoofdletters zijn. Is dus wel hoofdlettergevoelig. Zelfde geld voor een spatie te veel of te weinig, dan gebeurd er ook niets.

Helaas ben ik nu niet meer in het bezit van de Jupiter Pro 8.6 maar een Galaxy 9.0.
De software zou op dit punt hetzelfde moeten zijn.
Dus heb ik het uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat wat ik bij de Jupiter Pro 8.6
constateerde ook hezelfde geld bij de Galaxy 9.0

Dit is mijn antwoord van de P2000 shop:

Beste ..........,

Woordherkenning is NIET hoofdlettergevoelig.

Met vriendelijke groet,
P2000Shop Team
__________________________

P2000 Alarmeringsystemen B.V.
Tel: 013-2134104 / 0497-712170
E-mail: info@p2000shop.nl

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #10 Gepost op: 7 augustus 2008, 14:34:00 »
Klopt het is niet hoofdletter gevoelig ik heb er diverse testen mee gedaan, als het bij andere wel zo is doen ze wat fout

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 140
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #11 Gepost op: 7 augustus 2008, 15:03:57 »
Citaat van: "Wopper"
Klopt het is niet hoofdletter gevoelig ik heb er diverse testen mee gedaan, als het bij andere wel zo is doen ze wat fout

Wopper,
heb je ook geprobeerd met spatie's te werken, ik heb in mijn Galaxy 9.0 met het woordfilter wat normaal "Testpage" is  als "T e s t p a g e" geprogrammerd en dit werkte ook gewoon.

groeten Kinky.

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2008, 19:27:14 »
Citaat van: "Kinky"
Citaat van: "Marco"
Citaat van: "Kinky"
Ik heb mijn woordfilter op M21C ( kaart coördinaat) staan bij lifeliner-3  voor de alarmeringen bij mij in de buurt.
Woordfilter is niet hoofdlettergevoelig en ook mogen er als de centralist toevallig iets niet helemaal goed typt spatie te veel of eventueel hoofd/kleine letters in M21C zitten.
groeten Kinky

Klopt dit wel wat je zegt?
Ik heb een van de eerst uitgeleverde 8.6, en ik heb die ervaring niet. Als ik als woordfilter bijvoorbeeld "NIJKERK" heb, en er word een heli gealarmeerd die "nijkerk" in de tekst heeft staan, gebeurd er niets. Wel als het inderdaad hoofdletters zijn. Is dus wel hoofdlettergevoelig. Zelfde geld voor een spatie te veel of te weinig, dan gebeurd er ook niets.

Helaas ben ik nu niet meer in het bezit van de Jupiter Pro 8.6 maar een Galaxy 9.0.
De software zou op dit punt hetzelfde moeten zijn.
Dus heb ik het uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat wat ik bij de Jupiter Pro 8.6
constateerde ook hezelfde geld bij de Galaxy 9.0

Dit is mijn antwoord van de P2000 shop:

Beste ..........,

Woordherkenning is NIET hoofdlettergevoelig.

Met vriendelijke groet,
P2000Shop Team
__________________________

P2000 Alarmeringsystemen B.V.
Tel: 013-2134104 / 0497-712170
E-mail: info@p2000shop.nl

Ik heb het nogmaals geprobeerd, en het het werkt niet bij mij. Alleen als er precies dat woord in de tekst voorkomt. Zoals ik al typte, heb ik een van de eerste uitgegeven 8.6 Jupiter pager, dus waarschijnlijk is dit naderhand verbeterd, of bij de nieuwe Galaxy is dit verbeterd.
Andere reden zou ik anders niet kunnen verzinnen.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #13 Gepost op: 7 augustus 2008, 19:31:55 »
Citaat van: "Wopper"
Klopt het is niet hoofdletter gevoelig ik heb er diverse testen mee gedaan, als het bij andere wel zo is doen ze wat fout

Heb je die testen met de Galaxy 9.0 gedaan? Ik heb het over de Jupiter V8.6 waarbij dit niet werkt. Ik heb nu even een ander woord als filter, kijken of die werkt.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2008, 21:50:41 »
Hoi Marco,

bij mijn weten is er maar één woordfilter techniek en die zit in alle pagers met woordfilter. Toen ik het met anton over de concept versie sprak enige tijd terug is besloten dat hij *niet* hoofdlettergevoelig zou worden. Mede omdat een centralist de GMS output kan wijzigen en een PED melding veelal uit kleine letters bestaat, kortom je weet niet of het altijd grote of kleine letters zijn. Als je dan een hoofdlettergevoelig filter zou maken wat bijvoorbeeld alleen PRIO 1 doorlaat en men alarmeert met prio 1 dan komt de blusgroep niet opdagen.

Dit even los van het feit of professionele gebruikers het woordfilter willen gaan gebruiken.