Auteur Topic: Skype en Wintone  (gelezen 2508 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Skype en Wintone
« Gepost op: 24 april 2005, 19:32:12 »
Mijn onboard geluidskaart gebruik ik om met Wintone 5tvo te decoderen. Na het installeren van een 2e geluidskaart (Soundblaster 128 PCI) kon ik zonder problemen bellen via Skype en tooncodes decoderen. Echter een dag later wilde Wintone niet meer werken. Toch schijnt het te moeten kunnen, werken met 2 geluidskaarten. Misschien een IRQ conflict?

Offline Rudolf

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 61
Re: Skype en Wintone
« Reactie #1 Gepost op: 24 april 2005, 19:41:19 »
Citaat van: "Johan Beck"
Mijn onboard geluidskaart gebruik ik om met Wintone 5tvo te decoderen. Na het installeren van een 2e geluidskaart (Soundblaster 128 PCI) kon ik zonder problemen bellen via Skype en tooncodes decoderen. Echter een dag later wilde Wintone niet meer werken. Toch schijnt het te moeten kunnen, werken met 2 geluidskaarten. Misschien een IRQ conflict?

Geluidskaart staat standaard op irq 5.

Misschien staan beide op dezelfde irq.
Dan krijg je een conflict.
Probeer de andere geluidskaart op een andere irq te zetten.

Groeten,
Rudolf.
Retevis RT82 - Retevis RT84 - Ailunce HD1 - Swissphone sQuad Flex P2000

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Skype en Wintone
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2005, 19:21:22 »
Vandaag weer 2 geluidskaarten in gebruik, 1 voor Wintone en 1 voor Skype. Beide staan op IRQ 18 en tot nu toe geen grote problemen. Alleen als ik een gesprek voer via Skype dan lijkt het ontvangen signaal in Wintone heel zacht te zijn. Na einde gesprek in Skype slaat de blauwe balk in Wintone weer helemaal uit als er iets doorkomt.

Offline Rudolf

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 61
Re: Skype en Wintone
« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2005, 19:22:34 »
Citaat van: "Johan Beck"
Vandaag weer 2 geluidskaarten in gebruik, 1 voor Wintone en 1 voor Skype. Beide staan op IRQ 18 en tot nu toe geen grote problemen. Alleen als ik een gesprek voer via Skype dan lijkt het ontvangen signaal in Wintone heel zacht te zijn. Na einde gesprek in Skype slaat de blauwe balk in Wintone weer helemaal uit als er iets doorkomt.

Gelukkig.

Groeten,
Rudolf.
Retevis RT82 - Retevis RT84 - Ailunce HD1 - Swissphone sQuad Flex P2000