Auteur Topic: Vraagje over TP-100 basis  (gelezen 7401 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline PD8MJW

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Vraagje over TP-100 basis
« Gepost op: 4 mei 2011, 20:22:02 »
Misschien kom je het ook tegen in pagers maar wat zijn in advanced prog de codes zoals bv. fffffff0f0f0f0f0 ?

Het is mijn eerste ontvanger en ben helemaal nog niet thuis in de P2000 wereld.
Gr,
Marcel

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2011, 20:42:46 »
Misschien kom je het ook tegen in pagers maar wat zijn in advanced prog de codes zoals bv. fffffff0f0f0f0f0 ?

Het is mijn eerste ontvanger en ben helemaal nog niet thuis in de P2000 wereld.

Dat zijn de muziektonen die je bij die capcode hoort als hij is uitgezonden. de f is de toon f en de 0 is een pauze. Zie het als de bladmuziek bij die capcode.
Als je een andere tonen kiest: A,B,C,D,F,a,b,c, of d , dan ontstaat er een melodie.

Offline PD8MJW

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2011, 20:45:44 »
Ah ok, dat duidelijk. Dankjewel
Gr,
Marcel

Offline PD8MJW

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2011, 14:30:46 »
Blijkbaar heb ik iets ingesteld nu zonder dat ik het weet want de verlichting blijft nu steeds branden. Bij het in gebruik nemen ging deze na verloop van tijd uit.
In het boekje kan ik hier niets over vinden, behalve dat de verlichting automatisch aan gaat bij een melding.
Gr,
Marcel

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2375
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2011, 21:34:56 »
Blijkbaar heb ik iets ingesteld nu zonder dat ik het weet want de verlichting blijft nu steeds branden. Bij het in gebruik nemen ging deze na verloop van tijd uit.
In het boekje kan ik hier niets over vinden, behalve dat de verlichting automatisch aan gaat bij een melding.

Vlg. mij is de default instelling dat verlichting continu aan is.
Kijk even bij handprogrammeren in de advanced mode. Na invoer alle codes, labels en geluiden zijn de laatste settings voor volume,  display etc.
Mogelijk zit hier verlichting ook tussen.
Zelf geen ervaring mee, ik programmeer alles via de PC.

Offline PD8MJW

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2011, 21:54:10 »
De optie voor verlichting zit hier niet tussen/bij. Het vreemde is dat ie wel uit ging toen ik em net in huis had. Ik wil em namelijk aan laten staan 's nacht maar dan wil wel de verlichting uit hebben eigenlijk. Ik kan em wel uitzetten maar dan moet ik steeds weer de scrollfunctie en het alarmvolume instellen want het ding is zo kneiterhard  :o
Gr,
Marcel

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2011, 05:49:17 »
Er is waarschijnlijk iets niet goed gegaan, want de verlichting moet uitgaan als de tijd die bij die melding ingesteld is verstreken is. Ik heb even gekeken waar je woont en dat is een knap eindje bij me vandaan, anders kon je even langskomen en hadden we via de pc alles zo op orde. Bij het instellen van het alarmvolume moet de unit op het zachtste volume blijven staan. Je moet dat instellen als het toestel normaal werkt, maar vergeet niet die instelling te bevestigen met de rechter knop. Anders ziet de pager het als uitproberen/vergissing en komt weer terug in de laatst opgeslagen configuratie. Het is dus instellen en bevestigen dat je het zo wel hebben. (Enter) Let er wel op dat het basismodel geen accu heeft en hij dus niet werkt zonder externe spanning. Ik heb ook kabeltjes voor voeding uit een sigarenaanstekerplug liggen.

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2375
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2011, 08:04:45 »
Er is waarschijnlijk iets niet goed gegaan, want de verlichting moet uitgaan als de tijd die bij die melding ingesteld is verstreken is.

Leen, default is dat de verlichting continu brand. Ik heb net een nieuwe (wel de TP-110) uitgelezen. Moet dan via PC veranderd worden.

Offline PD8MJW

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #8 Gepost op: 6 mei 2011, 13:07:24 »
@ www.SemafoonWinkel.nl

Heb ik daar de programmeerset TF-100 voor nodig welke ik op jouw website zie ?

Daar staat bij dat ie geschikt is voor de TF-100 en TF-110 maar dat zal TP-100 en TP-110 zijn neem ik aan.
Gr,
Marcel

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2375
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #9 Gepost op: 6 mei 2011, 13:53:14 »
@ www.SemafoonWinkel.nl

Heb ik daar de programmeerset TF-100 voor nodig welke ik op jouw website zie ?

Daar staat bij dat ie geschikt is voor de TF-100 en TF-110 maar dat zal TP-100 en TP-110 zijn neem ik aan.

De TP staat voor Pocsag, TF staat voor Flex.
Je hebt gelijk dat e.e.a. door elkaar gebruikt wordt door iedereen.
Is i.d.d. die progset. Daarmee kun je echt alles snel en eenvoudig programmeren. Ook geluiden, welkomsttekst, woordherkenning, relais etc.
Welk OS heb je (WXP of W7?) ?

Offline PD8MJW

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2011, 14:33:39 »
Ik heb WIN7 64Bit
Gr,
Marcel

Offline PD8MJW

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #11 Gepost op: 6 mei 2011, 15:00:16 »
Owja, bijna vergeten. En een netbook met WIN7 32Bit
Gr,
Marcel

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2375
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #12 Gepost op: 6 mei 2011, 16:09:58 »
Owja, bijna vergeten. En een netbook met WIN7 32Bit

Op de CD staat alleen de WXP driver. Ik zal eens kijken of er een nieuwere driver is.

Offline PD8MJW

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #13 Gepost op: 9 mei 2011, 21:53:30 »
Ik ben benieuwd.
Gr,
Marcel

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vraagje over TP-100 basis
« Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2011, 05:11:21 »
Ik ben benieuwd.

Het antwoord is al diverse keren in andere topic`s gegeven. Ga naar de website van Prolific en daar kan je zelf de allernieuwste versie downloaden. Voor je deze versie installeert, eerst de oude driver verwijderen. Dat kan je doen door op het programma van de driver te klikken. Na (de) installatie PC uit en weer inschakelen. Tijdens deze procedure mag je programmer niet aangesloten zijn. Dat mag pas als de nieuwe driver op z'n plek staat. Je krijgt dan een melding "nieuwe hardware gevonden" en na de de melding "gereed voor gebruik" moet je met TP100 contact kunnen maken. De nieuwste driver is ook geldig voor de oudere besturingssystemen. Je zit er dus altijd goed mee.