Auteur Topic: Voorstellen na wederom zoveelste aanschaf scanner  (gelezen 2055 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mister Mhz

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Voorstellen na wederom zoveelste aanschaf scanner
« Gepost op: 25 juli 2021, 12:25:40 »
Dag iedereen,
Ik ben Henk, 52 en sinds mijn jeugd in de weer met scanners geweest.
Daar men vroeger avonturen beleefde met alleen een scanner en snelle bromfiets luisterde wij dagelijks de Politie uit, later deden we dat met de auto.
Ik hoef niet uit te leggen dat die mooie tijd voorbij is maar er zijn nog zat andere interessante zaken te beluisteren.
Open dagen luchtmacht, vliegverkeer Schiphol, Rijn en binnenvaart, je kan het zo gek niet bedenken of er valt wel iets te monitoren.
Verder mag ik ook graag naar de amateurbanden luisteren, helaas is de gezelligheid wat verdwenen op PI2NOS 430.125
Verder liggen de interesses hier heel breed, teveel hobby's.
Na aanschaf van een mooie UBC 9000 Xlt om weer eens voorzichtig te beginnen en een Moonraker antenne (discone t.b.v. ontvangst/zenden) uiteraard op zoek naar frequenties en kwam bij dit zeer overzichtelijke forum terecht. Vakantie is aanstaande, we gaan nergens naartoe door omstandigheden, dus vermoed ik wel actief tussen de bedrijven door te gaan luisteren?
Ben voornemens nog een antenne bij te plaatsen in de mast voor een All band transceiver en vind het ook leuk antennes na te bouwen, van end fed tot Inverted V , dipolen enz.
Met vriendelijke groet,
Henk

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Voorstellen na wederom zoveelste aanschaf scanner
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2021, 13:19:10 »
Henk, welkom, en veel plezier op dit forum en met de hobby, groet Werner.

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Voorstellen na wederom zoveelste aanschaf scanner
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2021, 15:20:57 »
Welkom hier, leuke scanner die 9000.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Ron 01

  • Gast
Re: Voorstellen na wederom zoveelste aanschaf scanner
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2021, 18:49:47 »
Welkom, je zult wel gemerkt hebben dat er niet veel meer te beluisteren valt. Hier in Brabant is het erg stil. In sommige delen van het land is het misschien wat beter.