Frequenties > Landelijk

Freq. Kerktelefonie

<< < (2/20) > >>

nl7425:

--- Citaat ---het laatste nieuws rondom deze frequenties was dat kerken helemaal geen uitzendingen mogen doen
--- Einde van citaat ---

Lees dit maar eens, Peter :
http://www.agentschap-telecom.nl/markts ... fonie.html

Hans

Johan Beck:
Een al wat ouder echtpaar heeft een site gemaakt over kerkradio. Op 1 van de links op hun site staat het laatste nieuws; http://members.home.nl/rivendel/nieuws.html
Hier zijn een paar links naar pdf bestanden te vinden en in 1 van die bestanden staat op pagina 10 een mooi lijstje met alle frequenties en de bijbehorende kanaalnummers. Men gebruikt dus een 12.5 kHz stap. Heeft iemand eigenlijk al eens wat kerkradio gehoord in die banden? Voorheen was een kerk uit Lisse te horen op 153.4300 (eigenlijk dus 153.4375) maar op die frequentie hoor ik al heel lang niks meer.

Gert Jan:

--- Citaat van: "Johan Beck" ---Hier zijn een paar links naar pdf bestanden te vinden en in 1 van die bestanden staat op pagina 10 een mooi lijstje met alle frequenties en de bijbehorende kanaalnummers. Men gebruikt dus een 12.5 kHz stap. Heeft iemand eigenlijk al eens wat kerkradio gehoord in die banden?
--- Einde van citaat ---

Ja, het is regelmatig en steeds vaker druk op die frequentie's, de signalen zijn ook harder dan op PMR.
Ik zou zeggen, laat de scanner eens zoeken vanmiddag...

Momenteel zijn er al wat zender aan het opwarmen zo te horen zoals 148.7875MHz, op 148.6390 (moet zijn .6375 maar staat er naast) is een zender die de hele dag door aan het opwarmen is...

Padde:
Ik heb op dit moment op 2 frequenties een duidelijk signaal. Op 148.6100 (moet .6125 zijn)  en op 153.4300 (moet .4375 zijn).

En nu ook een zwak signaal op 148.4850 ( .4875)

Nu nog te weten zien te komen welke kerken bovengenoemde frequenties momenteel gebruiken...

Gert Jan:

--- Citaat van: "Padde" ---Ik heb op dit moment op 2 frequenties een duidelijk signaal. Op 148.6100 (moet .6125 zijn)  en op 153.4300 (moet .4375 zijn).

En nu ook een zwak signaal op 148.4850 ( .4875)

Nu nog te weten zien te komen welke kerken bovengenoemde frequenties momenteel gebruiken...
--- Einde van citaat ---

Dan moet je ff op de fiets springen en gaan zoeken :wink:

Ik hoor momenteel kerkdiensten op:
148.6125
148.6375
148.6625

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie