Frequenties > Scheepvaart

goed ontvangst VHF scheepvaart

(1/3) > >>

exLid057:
Hoi allen


 het weer speelt weer een mooije rol in het ontvangst, 156.5500 ( kanaal  11 marifoon ) hoor ik de engelse scheepvaart.


 grt kees Zutphen

Daaf:

--- Citaat van: "kees 01" ---het weer speelt weer een mooije rol in het ontvangst, 156.5500 ( kanaal  11 marifoon ) hoor ik de engelse scheepvaart.
--- Einde van citaat ---

Dat is Dover Coastguard. Is inderdaad heel erg leuk. Hoor nu op 65, 160.8750 verkeerscentrale Wandelaar....Belgie volgens mij.

Johan Beck:

--- Citaat van: "D a a f" ---Hoor nu op 65, 160.8750 verkeerscentrale Wandelaar....Belgie volgens mij.
--- Einde van citaat ---

Klopt Daaf, kijk maar op http://www.worldvtsguide.org/Ports/Neth ... 4/BZM2.pdf

John R:

--- Citaat van: "kees 01" ---het weer speelt weer een mooije rol in het ontvangst, 156.5500 ( kanaal  11 marifoon ) hoor ik de engelse scheepvaart.
--- Einde van citaat ---

Kees, dit kan ook uit de Rotterdamse haven komen, op dit kanaal wordt veel engels gesproken met buitenlandse schepen door het Traffic Centre Rotterdam.

groeten John R

exLid057:
Hoi John R


 Ik denk niet dat het de haven is, ik hoor duiderlijk zo ver ik een beetje engels kan verstaan dat ze over sluisen hebben, en dat ze gegevers door moet geven met hoe veel mensen aan boord en hoe diep ze liggen en de lading,zelfs ziet de beste man ook nog het schip om zijn radar.

Wel leuk op naar te luisteren.


 grt kees Zutphen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie