Auteur Topic: programmeerkabel  (gelezen 2840 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Charles-98

  • Gast
programmeerkabel
« Gepost op: 9 februari 2016, 16:17:12 »
In mijn desktop-pc heb ik een losse insteekkaart gestoken zodat ik een echte seriële poort heb :)
Mijn Uniden UBC780XLT heeft ook zo aansluiting voor te programmeren.
Software voor dit doel is geen probleem, keuze genoeg op internet.

Misschien een domme vraag: maar hoe heet zo programmeerkabel die daarvoor nodig is?
Dan weet ik tenminste waarnaar ik moet vragen in de winkel, of gericht kan zoeken in de webshop.

Offline AK022

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
Re: programmeerkabel
« Reactie #1 Gepost op: 9 februari 2016, 17:21:24 »
Hoi Charles,

Dat is gewoon een standaard seriële compoort kabel. Vraag me alleen wel af hoeveel winkels die dingen nog verkopen...

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: programmeerkabel
« Reactie #2 Gepost op: 9 februari 2016, 17:29:29 »
Dat is gewoon een standaard seriële compoort kabel. Vraag me alleen wel af hoeveel winkels die dingen nog verkopen...

Ik heb er nog wel een paar liggen. Nieuw in verpakking, 2 meter lang, 9-polig, ene kant male, andere kant female. Voor EUR 7.50 gaat-ie op de post.

Belangstelling? rene at discriminator punt nl

Charles-98

  • Gast
Re: programmeerkabel
« Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2016, 20:13:29 »
Citaat van: AK022
Hoi Charles,

Dat is gewoon een standaard seriële compoort kabel. Vraag me alleen wel af hoeveel winkels die dingen nog verkopen...

Dank voor het antwoord. Je kan je ook afvragen hoeveel computerwinkels er nog zijn :D
Mycom heeft dit artikel gewoon in voorraad in hun winkels.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: programmeerkabel
« Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2016, 20:16:13 »
Nou dat is inderdaad nog steeds een redelijk standaard artikel hoor. Het is misschien wat uit de tijd, maar nog zoveel gebruikt dat dit toch echt wel een standaard artikel is :) Zelfs voor ons onmisbaar, wij moeten nog steeds service plegen op apparatuur met aan beide zijdes een seriële poort. Geen idee of de poort ook via USB te emuleren is, zolang de kabels beschikbaar blijven is daar totaal geen reden toe :)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: programmeerkabel
« Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2016, 20:26:24 »
Mycom heeft dit artikel gewoon in voorraad in hun winkels.

Let erop dat er twee soorten zijn: een ' straight'  kabel (Male/Female) en een nulmodemkabel (Female/Female).