Auteur Topic: Nieuwe Acars installatie onstabiel  (gelezen 4240 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline com306

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Nieuwe Acars installatie onstabiel
« Gepost op: 30 maart 2009, 10:34:49 »
Hey medeluisteraars,

ik heb een probleem met m'n Acars opstelling.
Tot vorige week werkte alles perfect :

Athlon 1800XP met Windows XP home
3 geluidskaarten, met 4 scanners (1 kaart werkt 2in1)
Acarsd 1.70RC3 en Airnavsuite4

Toen heb ik een update gedaan en starte niks meer op. Dus met pijn in het hart format moeten doen en alles opnieuw erop.
Nu loopt het systeem zeer onstabiel :

-ik krijg in Acarsd na een tijdje de melding dat de soundbuffers vol zijn en de "decoder passes" moeten gereduceerd worden (staan zoals vroeger op 10 en nooit problemen). Heb deze al verlaagt maar veranderd niks.
-Soms stopt alles gewoon en moet ik resetten om terug te starten (Acarsd gebruikt volgens taakbeheer dan 99% van de CPU)

Weet iemand nog een tip?
Moet wel vermelden dat het hiervoor perfect werkte met de identieke configuratie, dus geen veranderingen aangebracht. Toen kon Acarsd en Airnav zonder problemen uren na elkaar lopen en loggen. Nu is het soms na 15min. al prijs :((
USC230 met Sirio SD1300N en UBC785XLT met Sirio SD1300N
Com202 (Astrid-paging) met Groundplane
IC-A20 + 3 x AE180H (Acars) met 4x Groundplane
MicroADSB

Offline Dahlia

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
    • http://www.wacars.nl
Re: Nieuwe Acars installatie onstabiel
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2009, 18:20:43 »
Had je de vorige keer ook versie 1.70?

Zelf gebruik ik nog versie 1.65, het schijnt dat die versie het meest stabiel is, mischien is dat een optie om terug te gaan naar versie 1.65 om te kijken of het daar wel goed blijft draaien.

Of je zou een mailtje kunnen sturen naar support@acarsd.org ,mischien dat zij jou verder kunnen helpen.

Succes verder en zou je, als je wilt, kunnen laten weten als jouw probleem opgelost is en hoe?

Groetjes,
Dahlia

Offline com306

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Re: Nieuwe Acars installatie onstabiel
« Reactie #2 Gepost op: 2 april 2009, 20:11:46 »
Voorlopig lijkt alles wat beter te lopen (hout vasthouden) maar moet nog een uitgebreide test van een paar uren doen.

Heb tot hiertoe enkel de optie om dubble berichten te blokkeren ingeschakeld (weet niet meer hoe die juist noemt in de ini-file en zit nu niet aan de scanners).
Waarschijnlijk kreeg ik een soort van overflow aan berichten omdat er veel dubbel of meer binnenkomen?
Heb ook wat met de volumes aan het spelen geweest maar niet veel, anders weet ik niet of de eerste stap gewerkt heeft natuurlijk.

Volgende keer misschien meer info.

=> Had vorige keer ook 1.70, maar als hij blijft haperen ga ik terug naar 1.65.
USC230 met Sirio SD1300N en UBC785XLT met Sirio SD1300N
Com202 (Astrid-paging) met Groundplane
IC-A20 + 3 x AE180H (Acars) met 4x Groundplane
MicroADSB

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Nieuwe Acars installatie onstabiel
« Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2009, 13:43:57 »
Ik krijg sowieso Acarsd niet opgestart, als ik de boel wil installeren komt het programma met het bericht dat ik acarsd.cpr mis.  :(  Iemand een idee?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Dahlia

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
    • http://www.wacars.nl
Re: Nieuwe Acars installatie onstabiel
« Reactie #4 Gepost op: 5 juni 2009, 18:05:49 »
Je kan AcarsD 1.65 op twee manieren installeren, ik heb gekozen voor "quickinstall" en heb geen problemen gehad.

Dit las ik ergens in een forum, gevonden via Google:

After downloading, unzip or unrar the archive
Now should you have the following files in the current folder:
acarsd.cpr  installer quickinstall acarsd acarsdb libacarsd.so (and some .TXT files)
You can now select between a fast installation or a user defined installation.
Fast installation use default settings for your system.

Met vriendelijke groet,
Dahlia

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Nieuwe Acars installatie onstabiel
« Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2009, 16:53:25 »
OK, gelukt, bedankt! Ik heb nu Jacars 2.0, Acarsd, Wacars, clientNG en Posfix draaien en alles vliegt (figuurlijk dan) hier binnen. Werkt prima!!  :)  Alleen nog 1 dingetje: Ik heb de standaard kaarten van Posfix geladen en er zit een bestandje bij met de map settings. Ik heb Amsterdam, NW Europa en the big pic er nu in staan, maar als er een vliegtuig in de buurt van NL wordt gespot, staat 'tie op elk kaartje op een andere plek...
Op NW-Europa staat 'tie ergens boven Zweden, op Amsterdam boven de Noordzee en op the big pic boven Frankrijk...  :?
Waarschijnlijk gaat er dus iets niet goed met de cijfertjes die bij de map settings staan...

Dus mijn vraag: hoe voer je die precies in?
In het word-bestandje bij de kaarten staat bij Amsterdam03:

West -002
North 56
East 012
South 48

Ik dacht hier gelezen te hebben dat je er dan ,000 achter moest zetten, maar dat klopt blijkbaar niet (of zijn de coordinaten niet goed??). Iemand misschien een oplossing / voorbeeldje?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Dahlia

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
    • http://www.wacars.nl
Re: Nieuwe Acars installatie onstabiel
« Reactie #6 Gepost op: 6 juni 2009, 19:44:22 »
Ik gebruik zelf ook de NW Europa en the big pic kaarten.

Mijn mapsettings/ coordinaten zijn:

NW Europa:
N=60000,000
E=15000,000
S=45000,000
W=-14000,000

The Big Pic:
N=70000,000
E=30000,000
S=25000,000
W=-130000,000

Je moet dus wel degelijk 3 nullen achter de komma zetten.
Als het goed is moet het nu goed gaan.

O'ja voordat ik het vergeet, mischien was je er al achter gekomen, maar na iedere verandering in de mapsettings, opslaan en Posfix afsluiten en opnieuw opstarten, anders krijg je helemaal geen vliegtuigen op je kaart.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Nieuwe Acars installatie onstabiel
« Reactie #7 Gepost op: 7 juni 2009, 09:41:28 »
Yep, dat laatste wist ik. Alles opnieuw ingevoerd en het werkt nu een stuk beter. Bedankt!
Het enige wat ik nu nog moet uitzoeken; in Jacars vliegen de positiion reports met coordinaten door het scherm, maar in Posfix zie ik die niet terug. In ieder geval een stuk minder als dat ik bij jacars position reports zie. Waarschijnlij kwat spelen met de instellingen o.i.d.?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Dahlia

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
    • http://www.wacars.nl
Re: Nieuwe Acars installatie onstabiel
« Reactie #8 Gepost op: 7 juni 2009, 10:10:44 »
Ik weet niet welke servers je erbij hebt staan in Jacars, maar er staan wel eens servers bij uit Japan en Australia en als jij alleen een kaartje hebt van Europa, dan zie je die dus niet.
Maar dat is de meest simpele verklaring die ik kan bedenken.

Ik gebruik zelf sinds een paar maanden geen Jacars meer, ik houd het bij mijn "eigen ontvangst"

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Nieuwe Acars installatie onstabiel
« Reactie #9 Gepost op: 7 juni 2009, 10:16:16 »
Daar had ik nog niet eens aan gedacht... Tijd voor een Azie- en down under-kaartje  :)
Mijn eigen ontvangst is niet echt van kwaliteit, dus vandaar de rest er maar bij. En gewoon het leuke om het aan het werk te zien... Ach, het is weer één van de onderdelen van de hobby waar je weer wat uurtjes mee zoet kan zijn.  ;)
Bedankt voor de hulp, in ieder geval!
Met vriendelijke groet,
Arlé