Auteur Topic: Combofoon  (gelezen 10470 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21726
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Combofoon
« Gepost op: 18 december 2005, 23:10:11 »
In Amsterdam is onlangs de 425.0125 ingeruild voor de 425.8375 die voorheen in Nieuw Vennep stond. In Nieuw Vennep gaat nu echt alles via de 426.4875 en een vervanger voor de 425.8375 lijkt er niet te zijn. De 425.7875 van Haarlem doet bij mij ook helemaal niks meer. Wellicht ligt deze er nu ook helemaal uit.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Combofoon
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2005, 06:04:12 »
Combofoon zou vervangen worden door een Tetra netwerk. Hoever de vorderingen daarmee zijn is me niet bekend. Combonet is overgenomen door de Volker-Wessels group.
groeten,
Leen

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Combofoon
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2005, 07:26:20 »
Maar om nu al af te gaan breken is toch onzin of niet ? Rijden volgens mij nog bussen ;)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21726
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Combofoon
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2005, 09:20:19 »
Of Combofoon landelijk door een Tetra net vervangen zou worden weet ik niet. Ik weet wel dat de GVU nu op een Tetra netje zit en dat de HTM ook dergelijke plannen heeft. Connexxion gaat ook van een nieuw systeem gebruik maken las ik, ik ben alleen even de naam vergeten en weet ook niet op welke frequenties dat gaat werken. Maar voorlopig gebruikt men nog Combofoon en zijn daar natuurlijk nog zenders en frequenties voor nodig.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1299
  • Qua Patet Orbis
Re: Combofoon
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2005, 12:42:54 »
Zouden ze als tussenoplossing misschien postduiven gebruiken??

Leen Ansems

  • Gast
Re: Combofoon
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2005, 13:05:54 »
Of lege colablikjes met een strak touwtje ertussen... :):):)
mvg,
Leen

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Combofoon
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2005, 13:48:53 »
Volgens mij gaan de COMBO-gebruikers over op het MCCN tetranetwerk wat nu in aanbouw is.
In Verbinding heeft hierover een stukje gestaan dat het hier om een samenwerking gaat van Zenitel en Vialis dat ook het Combonet in beheer heeft. Hebben ze direct al een een grote klant binnen... En weer één die voor ons achter het digitale gordijn verdwijnt :(

Offline Pinokkio

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: Combofoon
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2005, 14:40:58 »
HTM laat een eigen Tetra netwerk bouwen door Koning & Hartman (http://www.tetracom.nl). HTM heeft een contract met Combonet tot 1 januari 2007. Voor de portofoons is HTM overigens onlangs overgestapt van Traxys naar Entropia.

Connexxion is bezig met de uitrol van InfoXX, een GSM/GPRS-oplossing. Beide zullen dus niet deelnemen aan MCCN  :P

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Combofoon
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2005, 14:53:51 »
Citaat van: "Pinokkio"
Connexxion is bezig met de uitrol van InfoXX, een GSM/GPRS-oplossing. Beide zullen dus niet deelnemen aan MCCN  :P

Maar meeluisteren is er dus niet meer bij.
Ze verdwijnen wél achter het digitale gordijn :?

Offline Pinokkio

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: Combofoon
« Reactie #9 Gepost op: 19 december 2005, 18:18:06 »
Citaat
Ze verdwijnen wél achter het digitale gordijn

Klopt. Maar de spraak over het Tetra-netwerk van HTM zal - vooralsnog - niet "versleuteld" worden zoals bij C2000, met een Tetra-scanner zal meeluisteren dus mogelijk zijn/blijven.

Overigens loopt Combo behoorlijk leeg, veel streekvervoerders kiezen na 1 januari 2006 voor andere oplossingen, zoals het al eerder genoemde InfoXX. In elk geval Arriva zal afscheid nemen van Combo.

exLid057

  • Gast
Re: Combofoon
« Reactie #10 Gepost op: 19 december 2005, 18:43:37 »
Ja alles verdwijnt achter het digitalen gebeuren, maar wat ik eigelijk niet snap busbedrijven kunnen haast de kosten van personeel niet betalen, maar schafven toch duren digetalen aperatuur aan, hoe zit dat eigelijk wat betaal zo bedrijf voor het gebruik maken van het nieuw komende netwerk ???


 grt kees

Offline Pinokkio

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: Combofoon
« Reactie #11 Gepost op: 21 december 2005, 08:22:44 »
Een Tetra-netwerk is niet duurder dan - bijvoorbeeld - een MPT-netwerk. Het is gewoon een keuze die gemaakt wordt, ook op basis van toekomstvastheid en dergelijke. Door het verdwijnen van landelijke netwerken (Combo, Traxys) en het nog niet beschikbaar zijn van een alternatief (MCCN), is er een noodzaak om zelf iets te laten bouwen. Er moet toch gecommuniceerd worden ...

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21726
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Combofoon
« Reactie #12 Gepost op: 21 december 2005, 16:28:15 »
De 425.7875 van Haarlem blijkt toch nog steeds te werken. In Haarlem Centrum zelf nog een knalhard signaal. Zender staat boven op de V&D Grote Houtstraat. Het Kort Verkeer op 417.9875 is hier trouwens ook weer terug in de regio.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21726
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Combofoon
« Reactie #13 Gepost op: 21 december 2005, 19:59:14 »
En dankzij Bart uit Hoofddorp ook weer wat aan de weet gekomen. Van de zender Nieuw Vennep was dus al bekend dat de 425.8375 naar Amsterdam was verhuist. Het controlekanaal 426.6750 is daar nu ook uit de lucht. Alleen de 426.4875 is dus nog in gebruik en wel als controler (snelle data ipv databurst om de zoveel seconden) en als verkeerskanaal.

Offline Alpha

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 188
Re: Combofoon
« Reactie #14 Gepost op: 22 december 2005, 21:49:00 »
Citaat van: "Johan Beck"
Het Kort Verkeer op 417.9875 is hier trouwens ook weer terug in de regio.

Dat was vanochtend in de bus even schrikken voor de chauffeur en een passagier (ondergetekende). Kort Verkeer blijkt bij Connexxion in Deventer ook weer terug te zijn sinds begin deze week.