Auteur Topic: Nodig of niet ?  (gelezen 10482 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

TheBest1

  • Gast
Nodig of niet ?
« Gepost op: 17 april 2003, 22:09:54 »
Ik was laats bij de Electronica zaak en ik wou zo een kabeltje kopen van
de scanner naar de comp (Mini Jack ofzo iets) en ik wou zo een ding kopen en toen ik vroeg of hoe duur zo iets is vroeg hij , heb je de nodige software er voor al ? , ik dacht huh dat heb je toch niet  nodig. maja ik vroeg dus verkoop je die hier ook of niet  Hij zei nee , nou ik vroeg kan je het ook van internet halen ? weet ik niet zei hij , dus ik zeg nou ik wil hem toch wel kopen en wat denk je. hij wou hem mij niet eens verkopen  :x  :twisted:  hij zag er ook behoorlijk geirriteerd uit dus ik ging die winkel dus maar uit. maarja mijn vraag,heb je er nou Software Voor nodig of niet? , en anders ga ik nog wel eens naar die zaak met me pa  8)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Nodig of niet ?
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2003, 00:20:49 »
Hallo ? ,

Misschien handig om even te vertellen wat je precies van plan bent met dat kabeltje. Scanner online zetten, opnemen van gesprekken???

In principe is alles wel te downloaden van internet, het enige wat vaak lastig is, is dat de ingang van een geluidskaart stereo is en jouw scanner is mono. Vaak is het verstandig om aan de scannerzijde een monoplug te solderen omdat sommige pluggen sluiting maken en dan hoor je erg weinig...

Als je een beetje kunt solderen dan zou ik dus gewoon een stereokabel kopen van de gewenste lengte, met dus aan beide zijden een 3,5mm stereo jackplug en 1 van die pluggen vervangen door een mono 3,5mm jack en hierop dan beide kanalen solderen, zodat je over beide PC-speakers hetzelfde geluid hoort.

Succes!

Groeten, Peter.

TheBest1

  • Gast
Re: Nodig of niet ?
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2003, 09:00:34 »
ik wil er dingen mee opnemen en het gebruiken voor WACARS dat hem wat verder van de computer weg kan zetten

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Nodig of niet ?
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2003, 13:26:36 »
De microfoon ingang op de geluidskaart is naar mijn weten mono, in tegenstelling tot de line-ingangen die stereo zijn.

Btw: wel een slechte verkoper...  :shock:

Ik heb zelf in een computertoko gewerkt, en als iemand een printerkabel wilde kopen, ging ik echt niet eerst informeren of hij/zij wel een printer had..  :lol:

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Nodig of niet ?
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2003, 13:51:12 »
Remon,

Microfooningang mono, dat zou inderdaad heel goed kunnen, echter de microfooningang is niet bestand tegen hoge belastingen. Een microfoon genereert een minimaal stroompje, terwijl het uitgangsvolume van een scanner vele malen hoger is.

Het audio gaat al snel vervormd klinken en in het ergste geval kun je die poort zelfs opblazen.

Oppassen dus...

Groeten, Peter.