Auteur Topic: Mastlocaties  (gelezen 13054 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Mastlocaties
« Gepost op: 10 januari 2010, 18:52:20 »
Ik kan me nog herinneren dat er een aantal scannerluisteraars waren die een website hadden opgezet met daarop alle C2000/P2000 mastlocaties. Is er nog zo'n site of heeft iemand in een andere vorm een overzicht waar alle masten staan?

Offline Alpha

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 187
Re: Mastlocaties
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2010, 22:24:54 »
Bedoel je deze soms?

http://www.c2000masten.nl/

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Mastlocaties
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2010, 22:30:47 »
Het is soms zo makkelijk he  :oops:
En zo zie ik dat er heel dichtbij een mast moet staan alleen is deze mij nooit opgevallen. Of staan de antennes soms niet in een mast maar op een gebouw? Als ik het zo eens bekijk staan de antennes op een gebouw aan de Palace Promenade, zal dat eens van dichtbij gaan bekijken. Ik kan nou niet echt roemen over de ontvangstkwaliteit hier. Of kan dat een andere oorzaak hebben?

paul19622

  • Gast
Re: Mastlocaties
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2010, 13:26:45 »
Weet iemand ook ofdat er ergens een website te vinden is met de frequenties van deze palen? Ik wil ze eigenlijk voor deze regio op mijn eigen google map kaart gaan plaatsen, dus dan zou het leuk zijn als daar ook de gebruikte frequenties bij staan. Ik dacht het ooit eens ergens gezien te hebben maar ben dit kwijt geraakt. Alvast bedankt!

Paul,

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Mastlocaties
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2010, 13:32:45 »
Citaat van: "paul19622"
Weet iemand ook ofdat er ergens een website te vinden is met de frequenties van deze palen? Ik wil ze eigenlijk voor deze regio op mijn eigen google map kaart gaan plaatsen, dus dan zou het leuk zijn als daar ook de gebruikte frequenties bij staan. Ik dacht het ooit eens ergens gezien te hebben maar ben dit kwijt geraakt. Alvast bedankt!

Als dat net zo flexibel is als bij GSM dan is dat niet bij te houden :)

paul19622

  • Gast
Re: Mastlocaties
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2010, 14:14:16 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "paul19622"
Weet iemand ook ofdat er ergens een website te vinden is met de frequenties van deze palen? Ik wil ze eigenlijk voor deze regio op mijn eigen google map kaart gaan plaatsen, dus dan zou het leuk zijn als daar ook de gebruikte frequenties bij staan. Ik dacht het ooit eens ergens gezien te hebben maar ben dit kwijt geraakt. Alvast bedankt!

Als dat net zo flexibel is als bij GSM dan is dat niet bij te houden :)

Ik zal er ook niet naar luisteren hoor ;)  maar leuk om het te weten.
En als het steeds verandert ja dan heeft het ook niet zo veel nut denk ik... :oops:

paul19622

  • Gast
Re: Mastlocaties
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2010, 14:16:59 »
Citaat van: "Johan Beck"
Het is soms zo makkelijk he  :oops:
En zo zie ik dat er heel dichtbij een mast moet staan alleen is deze mij nooit opgevallen. Of staan de antennes soms niet in een mast maar op een gebouw? Als ik het zo eens bekijk staan de antennes op een gebouw aan de Palace Promenade, zal dat eens van dichtbij gaan bekijken. Ik kan nou niet echt roemen over de ontvangstkwaliteit hier. Of kan dat een andere oorzaak hebben?

Ze staan inderdaad op een appartementencomplex direct aan de boulevard links van de pier. Vroeg mij al een hele tijd af waar deze voor waren maar nu weten we het dus. ;)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Mastlocaties
« Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2010, 16:33:12 »
Bij deze wat foto's van de antennes op de Palace Promenade te Scheveningen.





Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Mastlocaties
« Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2010, 17:04:58 »
Citaat van: "Johan Beck"
Bij deze wat foto's van de antennes op de Palace Promenade te Scheveningen.

Leuk! Ik had ooit wat foto's gemaakt op het dak, maar kan die 1,2,3 niet meer vinden.
Keertje kijken bij mooi weer Johan? ;-)

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Mastlocaties
« Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2010, 17:09:09 »
Citaat van: "Johan Beck"
Bij deze wat foto's van de antennes op de Palace Promenade te Scheveningen.

Leuk om te zien. Ik ken alleen die vakwerkmasten met daarin 1 (hoog opgestelde) zendantenne en twee (lager opgestelde) diversity ontvangst antennes. Hier zie ik maar 1 antenne, of mis ik nu iets en staan er wel 3 stuks maar niet in de bekende opstelling?
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Mastlocaties
« Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2010, 17:22:21 »
Ik zal eens wat nieuwe foto's maken als het knap weer is, nu is het steeds bewolkt.

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Mastlocaties
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2010, 19:37:07 »
Volgens mij is de ene antenne een oude analoge Kathrein antenne of ben ik mis?

Edit: Moet dus een c2000 zijn, dan is dit inderdaad anders als de constructie masten die je overal ziet.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Mastlocaties
« Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2010, 19:39:54 »
Citaat van: "Michel-nl"
Volgens mij is de ene antenne een oude analoge Kathrein antenne of ben ik mis?
Edit: Moet dus een c2000 zijn, dan is dit inderdaad anders als de constructie masten die je overal ziet.

Ik weet niet wat je met analoog bedoelt, want dat kun je aan de antenne natuurlijk nooit zien.
In elk geval, je doelt waarschijnlijk op de VHF P2000 antenne.

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Mastlocaties
« Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2010, 19:42:15 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Michel-nl"
Volgens mij is de ene antenne een oude analoge Kathrein antenne of ben ik mis?
Edit: Moet dus een c2000 zijn, dan is dit inderdaad anders als de constructie masten die je overal ziet.

Ik weet niet wat je met analoog bedoelt, want dat kun je aan de antenne natuurlijk nooit zien.
In elk geval, je doelt waarschijnlijk op de VHF P2000 antenne.

Ik bedoelde inderdaad die lange VHF verticaal, ik meende dat dit nog een analoge was van de VHF repeaters tijd.
Ik kan inderdaad zien aan die antenne dat dit geen UHF is waar de C2000 nu op zit.

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Mastlocaties
« Reactie #14 Gepost op: 30 maart 2010, 12:23:59 »
Citaat van: "elsinga"
Ik ken alleen die vakwerkmasten met daarin 1 (hoog opgestelde) zendantenne en twee (lager opgestelde) diversity ontvangst antennes.

Bij mijn weten is de hoog opgestelde antenne voor P2000 (VHF).
De twee (of drie in geval van AGA) lager opgestelde zijn antennes voor C2000 (UHF, zenden en ontvangen).

--
Gerrit.