Auteur Topic: Heel raar probleem bij het opnemen van scanneraudio  (gelezen 2929 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

bmw-freaky

  • Gast
Heel raar probleem bij het opnemen van scanneraudio
« Gepost op: 17 september 2004, 16:40:43 »
Ik heb een heel vaag probleem als ik gesprekken op mijn scanner wil opnemen. Ik gebruik een UBC 60 XLT-2 en Scanrec. Ik heb zo'n kabel met 2 van die plugjes, en als ik de ene in me computer doe en de andere in de scanner komt er een ruis op 164.7700. Hoe kan dat, die ruis is niet weg te krijgen, ook niet met de squelch. Het is zelfs zo dat als ik de kabel er bij mijn computer in laat zitten en bij mijn scanner eruit haal, en als ik dan met de kabel in de buurt van mijn scanner komt, gaat 164.7700 al ruisen  :? . Ik snap er echt niks van hoe dat kan ?!

Offline Tom de Korte

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Heel raar probleem.........scanneraudio
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2004, 02:21:35 »
Beste BMW-freaky

Het is geen software-probleem. De oorzaak is waarschijnlijk electro-magnetische straling. Storing die kan optreden bij door allerlei apparatuur die te dicht in de buurt van je scanner komt. Computers, beeldschermen, draagbare telefoons, luidsprekers, noem maar op.
In jouw geval waarschijnlijk de geluidskaart van je computer.

Vriendelijk groetend, Tom.
Om iets nieuws te ontdekken hoef je niet ver te reizen. Het volstaat vaak om met andere ogen te kijken.

bmw-freaky

  • Gast
Re: Heel raar probleem bij het opnemen van scanneraudio
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2004, 17:52:41 »
Ja.. ik dacht dat ook al eigenlijk, maar omdat ik hier vrijwel geen reacties krijg ben ik volgens mij de enige met dit probleem :cry: . Dus ik snap niet waarom ik dit probleem heb en jullie allemaal niet  :? En is er misschien een oplossing voor te bedenken?

Offline ScanMe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 422
Re: Heel raar probleem bij het opnemen van scanneraudio
« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2004, 21:12:06 »
Ik heb het ook gehad..  :wink:

Gewoon een langere audio-kabel zal waarschijnlijk wel helpen..

Joris

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: Heel raar probleem bij het opnemen van scanneraudio
« Reactie #4 Gepost op: 29 november 2004, 09:54:59 »
Dat heb je meestal wel in de buurt van de PC, je kan eens proberen om een betere kabel te kopen die speciaal is afgeschermd om storingen te voorkomen.

Vr gr