Auteur Topic: geen ontvangst  (gelezen 1951 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline wwerner1961

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
geen ontvangst
« Gepost op: 22 mei 2012, 21:21:01 »
Ik heb een scanner aangeschaft een polmar rx5 zeer mooi toestel maar ik ontvang  er helemaal niets. Maar dus ook echt niks ik heb de frequenties van de gemeente Houten echter zonder succes.
Dit voorafgaande geldt ook voor de alan 42 Multi die ik heb aangeschaft totaal geen ontvangst De leverancier gaf mij de tip om naar de snelweg te gaan daar rijden vrachtwagens met een bakkie. Echter ook geen succes

Wie heeft er tips

w.werner

Leen Ansems

  • Gast
Re: geen ontvangst
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2012, 21:32:52 »
Tik eens 169.750 MHz in. Hoor je een signaal, (een soort ratel) dan werkt je toestel gewoon.
Als de frequentie van de gemeente Houten niet meer gebruikt wordt, kan je lang wachten.
Kijk eens op dit forum rond. Er zijn zat frequenties hier te vinden die mogelijk wel luisterplezier opleveren.
Als die scanner ook luchtvaart kan ontvangen, dan is er ook zat mee te doen-

Offline pukkie

  • Levens Genieter
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 789
Re: geen ontvangst
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2012, 22:32:36 »
Hallo,

De gemeente werken van Houten maakt al sinds 1985 geen gebruik meer van mobilofoon verkeer.

Groet van Roberto.

Leen Ansems

  • Gast
Re: geen ontvangst
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2012, 08:22:13 »
Ik heb een scanner aangeschaft een polmar rx5 zeer mooi toestel maar ik ontvang  er helemaal niets. Maar dus ook echt niks ik heb de frequenties van de gemeente Houten echter zonder succes.
Dit voorafgaande geldt ook voor de alan 42 Multi die ik heb aangeschaft totaal geen ontvangst De leverancier gaf mij de tip om naar de snelweg te gaan daar rijden vrachtwagens met een bakkie. Echter ook geen succes

Wie heeft er tips

w.werner

Kan dit advies niet zo begrijpen eerlijk gezegd. De meeste handelaren houden rekening met het toestel wat je gekocht hebt en geven je wat frequenties die nog actueel zijn. Voor mij is die scanner een onbekend type, maar ik ben ook niet de expert voor dat soort materiaal.

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 329
Re: geen ontvangst
« Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2012, 11:03:15 »
Gisteravond werd 154.1125 MHz tijdens de avondvierdaagse gebruikt. Vanavond wellicht weer.
Uniden SDS200E + Diamond X-50, Icom R7000 + Diamond MR77, AOR 3000A + 5/8 VHF, Uniden SDS100E.