Auteur Topic: Filter ProRail ICB op 172.450  (gelezen 9426 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Filter ProRail ICB op 172.450
« Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2021, 09:35:26 »
Citaat
Kan je vertellen hoe je ICB hebt ingesteld op telegram>? en krijg je ook daadwerkelijk de meldingen binnen?

Ik heb het draaien op een raspberry met multimon-ng en pagermon.
Je moet dan de capcodes van ICB er uit filteren door af en toe je berichten uit te zoeken, je hebt maar een paar zoekwoorden nodig. Alleen zijn er nogal veel capcodes door verschillende ploegen en diensten.
Je moet een account aanmaken bij Telegram, en een code aanvragen waardoor je pi zelf berichten naar het netwerk kan sturen. En vervolgens de app op je telefoon die het ontvangt.
Nadeel is dat je dagelijks tussen de 30 en 40 berichten ontvangt die grotendeels hetzelfde zijn. Maar dit zou je kunnen ondervangen door de capcodes van alleen de ploegleiders te ontvangen.
Ik heb de stekker er inmiddels weer een poosje geleden uitgetrokken.
http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=28896

Raspberry hangt overigens in de meterkast met een rubberduck antenne, dus je hoeft geen ingewikkelde antenne te hebben.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline ph5c

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 113
Re: Filter ProRail ICB op 172.450
« Reactie #16 Gepost op: 9 januari 2021, 11:38:55 »
Citaat
Kan je vertellen hoe je ICB hebt ingesteld op telegram>? en krijg je ook daadwerkelijk de meldingen binnen?

Ik heb het draaien op een raspberry met multimon-ng en pagermon.
Je moet dan de capcodes van ICB er uit filteren door af en toe je berichten uit te zoeken, je hebt maar een paar zoekwoorden nodig. Alleen zijn er nogal veel capcodes door verschillende ploegen en diensten.
Je moet een account aanmaken bij Telegram, en een code aanvragen waardoor je pi zelf berichten naar het netwerk kan sturen. En vervolgens de app op je telefoon die het ontvangt.
Nadeel is dat je dagelijks tussen de 30 en 40 berichten ontvangt die grotendeels hetzelfde zijn. Maar dit zou je kunnen ondervangen door de capcodes van alleen de ploegleiders te ontvangen.
Ik heb de stekker er inmiddels weer een poosje geleden uitgetrokken.
http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=28896

Raspberry hangt overigens in de meterkast met een rubberduck antenne, dus je hoeft geen ingewikkelde antenne te hebben.

heb je ook een linkje naar telegram waar ik mee kan lezen?

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Filter ProRail ICB op 172.450
« Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2021, 16:20:54 »
Nee sorry, ik heb het niet meer draaiend op dit moment, de grap was er vanaf  ;)
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.