Auteur Topic: kwaliteit van een Albrecht AE-2990 AFS portofoon met AM, FM en SSB.  (gelezen 8496 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline abc123

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 18
Ik zou wel eens willen weten of deze albrecht AE-2990 AFS portofoon met AM, FM en SSB een goede ontvangst (zonder externe antenne) heeft op de USB en LSB? Ik wil deze portofoon niet gebruiken voor het zenden maar alleen voor te luisteren!


dank bij voorbaat

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: kwaliteit van een Albrecht AE-2990 AFS portofoon met AM, FM en SSB.
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2020, 16:16:48 »
Waarom een portofoon kan je beter kijken voor een kortegolf ontvanger als je toch alleen maar luistert

Offline abc123

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 18
Re: kwaliteit van een Albrecht AE-2990 AFS portofoon met AM, FM en SSB.
« Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2020, 12:49:05 »
Ik wou eerste deze tecsun PL-365 wereldontvanger AM-FM-SSB kopen voor thuis en weg, maar die heeft geen FM in SW: 1711-29999 kHz http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=31629.0 . Nu deze Alinco DX-R8 HF ontvanger gekochte voor thuisstation .

Nu moet ik nog zoeken naar een draagbare portofoon voor weg. Eerst dachte ik aan de Tecsun PL-600 wereldontvanger kopen, maar weet niet of deze FM heeft in SW: 1711-29999 kHz? En de albrecht AE-2990 AFS portofoon heeft wel FM!


! Maar is de ontvangstkwaliteit van een zend ontvanger portofoon beter dan een wereldontvanger portofoon ?

Offline ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 642
Re: kwaliteit van een Albrecht AE-2990 AFS portofoon met AM, FM en SSB.
« Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2020, 22:32:48 »
je weet dat dit een 27 Mc/CB toestel is?

Offline abc123

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 18
Re: kwaliteit van een Albrecht AE-2990 AFS portofoon met AM, FM en SSB.
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2020, 07:05:48 »
je weet dat dit een 27 Mc/CB toestel is?

Ja weet ik.

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: kwaliteit van een Albrecht AE-2990 AFS portofoon met AM, FM en SSB.
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2020, 20:05:44 »
Ik vind het allemaal een heel moeilijk verhaal worden eerst zoek je een tecsun PL-365 wereldontvanger je begint een warrig verhaal over FM in SW. Dan gaat het over de kwaliteit je geeft aan dat je een Alinco R8 ontvanger hebt dan heb je toch alles wat je wilt hebben ?

Als je die portofoon koopt zou je zelf zo handig moeten zijn om hem zo te krijgen dat je meer kan horen dan 40 kanalen SSB kan ontvangen
Zo uit de doos is hij 40 kanalen AM/SSB/FM

Wat doet de kwaliteit er toe ? het gaat toch dat je wat hoort en kan ontvangen daar draait de hobby toch om.  
SW: 1711-29999 kHz deze range bestaat uit ( AM USB LSB ) LW MW verder is ontvangst is altijd afhankelijk van de atmosferische omstandigheden.

Offline abc123

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 18
Re: kwaliteit van een Albrecht AE-2990 AFS portofoon met AM, FM en SSB.
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2020, 07:46:35 »
Ik vind het allemaal een heel moeilijk verhaal worden eerst zoek je een tecsun PL-365 wereldontvanger je begint een warrig verhaal over FM in SW. Dan gaat het over de kwaliteit je geeft aan dat je een Alinco R8 ontvanger hebt dan heb je toch alles wat je wilt hebben ?

Als je die portofoon koopt zou je zelf zo handig moeten zijn om hem zo te krijgen dat je meer kan horen dan 40 kanalen SSB kan ontvangen
Zo uit de doos is hij 40 kanalen AM/SSB/FM

Wat doet deAlinco DX-R8 HF ontvanger er toe ? het gaat toch dat je wat hoort en kan ontvangen daar draait de hobby toch om.  
SW: 1711-29999 kHz deze range bestaat uit ( AM USB LSB ) LW MW verder is ontvangst is altijd afhankelijk van de atmosferische omstandigheden.

Ik kan de Alinco DX-R8 HF ontvanger niet mee nemen voor onderweg... en daarom zoek ik nu nog een cb portable (27 Mc) voor onderweg mee te nemen...


Heb jij mystic star81 ervaring in albrecht AE-2990 AFS portofoon en wat is de AM, FM en SSB kwaliteit?

Offline abc123

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 18
Re: kwaliteit van een Albrecht AE-2990 AFS portofoon met AM, FM en SSB.
« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2020, 09:27:41 »
Ik vind het allemaal een heel moeilijk verhaal worden eerst zoek je een tecsun PL-365 wereldontvanger je begint een warrig verhaal over FM in SW. Dan gaat het over de kwaliteit je geeft aan dat je een Alinco R8 ontvanger hebt dan heb je toch alles wat je wilt hebben ?

Als je die portofoon koopt zou je zelf zo handig moeten zijn om hem zo te krijgen dat je meer kan horen dan 40 kanalen SSB kan ontvangen
Zo uit de doos is hij 40 kanalen AM/SSB/FM

Wat doet deAlinco DX-R8 HF ontvanger er toe ? het gaat toch dat je wat hoort en kan ontvangen daar draait de hobby toch om.  
SW: 1711-29999 kHz deze range bestaat uit ( AM USB LSB ) LW MW verder is ontvangst is altijd afhankelijk van de atmosferische omstandigheden.

Ik kan de Alinco DX-R8 HF ontvanger niet mee nemen voor onderweg... en daarom zoek ik nu nog een cb portable (27 Mc) voor onderweg mee te nemen...


Heb jij mystic star81 ervaring in albrecht AE-2990 AFS portofoon en wat is de AM, FM en SSB kwaliteit?

Was vergeten te vragen. Weet jij mystic star81 uit ervaring of de Tecsun PL-600 wereldontvanger FM heeft in SW: 1711-29999 kHz?

Offline abc123

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 18
Re: kwaliteit van een Albrecht AE-2990 AFS portofoon met AM, FM en SSB.
« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2020, 07:38:05 »
Ik heb de stap gezet om een albrecht AE-2990 AFS portofoon met AM, FM en SSB aan te kopen. Deze weekend "testen" (ontvangen en zenden) gedaan met andere CB vrienden en CB vriendinnen.

Ik ben tevreden met mijn portofoon.

Ontvangen en zenden op AM, FM, SSB is top kwaliteit enzovoorts.