Auteur Topic: Wacars  (gelezen 5033 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

xblackburnx

  • Gast
Wacars
« Gepost op: 19 januari 2005, 21:49:09 »
Hallo allemaal,

Ik heb 2 hobbys, vliegen en scanner luisteren. Helaas vanwege het c2000 in friesland is dat nu voor mij over. Vandaar dat ik wat anders moet met mijn bearcat9000XLT. Wacars...

Allemaal sites doorgenomen en aan de slag gegaan. Stap voor stap aanwijzingen opgevolgt, maar zonder succes. Ik hoor inderdaad "wacars" tonen op de frequentie, maar geen signaal dat omgezet wordt in tekst, in het programma...

Het enigste wat rare tekens in het RAW data log, verder helemaal niks. Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Mvg,

Rutger

Stein

  • Gast
Re: Wacars
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2005, 15:24:15 »
Kijk eens bij File (in Wacars version 0,7) en haal het vinkje weg bij Use 44.1 kB/s SoundDriver. Werkte bij mij.

Mijn settings zijn: Speaker Out naar Mic-in. (met Line-in krijg ik t niet aan de praat). Windows volumeregeling van Mic-in op 50%, en dan spelen met volumeknop van je scanner.

Succes.

Greetz,

Stein

Gert Jan

  • Gast
Re: Wacars
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2005, 19:17:03 »
Citaat van: "xblackburnx"
Het enigste wat rare tekens in het RAW data log, verder helemaal niks. Wie kan mij verder helpen?

Heeft jouw 9000 een discriminatoruitgang?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Wacars
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2005, 19:25:07 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Heeft jouw 9000 een discriminatoruitgang?

Voor ACARS?

Groeten, Peter.

Stein

  • Gast
Re: Wacars
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2005, 23:01:21 »
Ff een aanvulling:

Op hierboven genoemde wijze kreeg ik Wacars zeer goed werkend op een Realistic Pro 36 handscannertje. Nu met een Icom R10.

Vanmiddag ook ook gestoeid met de Bearcat 9000, maar tot mijn verbazing daar ook alleen maar raw data te zien.

Alle instellingen geprobeerd, ook Hi-cut, via Line-out en Speaker, maar geen goed resultaat.

Dus waarschijnlijk is een discriminatoruitgang nog niet zo'n erg gek idee.

Greetz,
Stein

Paul

  • Gast
Re: Wacars
« Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2005, 23:30:51 »
Ik moet inderdaad bevestigen dat het decoderen van ACARS signalen veruit het beste gaat met een discriminator uitgang op je ontvanger. En dan is het even stoeien met de instellingen van je soundcard, maar hierover is heel veel op diverse sites te vinden.

Offline nwpvr

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
    • http://www.fotonielsvanrooij.nl
Re: Wacars
« Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2005, 23:39:02 »
ehhmm.. ACARS.. zat dat niet op AM ?

Een discriminator heb je slechts enkel bij FM ontvangers..

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Wacars
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2005, 00:55:55 »
Citaat van: "nwpvr"
ehhmm.. ACARS.. zat dat niet op AM ?
Een discriminator heb je slechts enkel bij FM ontvangers..

Juist, de "standaard" discriminator is FM en voor AM werkt die slechter dan de standaard speaker uitgang...

Groeten, Peter.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Wacars
« Reactie #8 Gepost op: 21 januari 2005, 08:26:01 »
Citaat van: "hunter"
Juist, de "standaard" discriminator is FM en voor AM werkt die slechter dan de standaard speaker uitgang...

http://groups.google.nl/groups?selm=3AE ... put=gplain

Quote :

Connect your 2/4 level interface or soundcard cable to the Earphone/Speaker out socket of your scanner.
Note: a discriminator tap won't work for ACARS!


Groeten, Peter.

Gert Jan

  • Gast
Re: Wacars
« Reactie #9 Gepost op: 21 januari 2005, 13:30:06 »
Citaat van: "hunter"
Voor ACARS?

Hm, ik had aangenomen dat dat wel handig kon wezen ja :oops:

Offline Dahlia

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
    • http://www.wacars.nl
Re: Wacars
« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2005, 19:16:18 »
Hoi Gert Jan,
Ik gebruik ook mijn 9000 voor het ontvangen voor Wacars, ik heb sinds de komst van mijn nieuwe pc ook problemen met het decoderen, terwijl ik met mijn vorige pc wel perfect alles kon decoderen, maar ik gebruik sinds kort het progje AcarsD en daar lukt het decoderen wel wat bij Wacars en Airnav Acars Decoder niet meer lukte.
Mischien zou je AcarsD ook kunnen proberen.

Prettig weekend,
Dahlia.

sictc

  • Gast
Re: Wacars
« Reactie #11 Gepost op: 26 februari 2005, 08:25:45 »
Je zou BIJNA zeggen dat de nieuwe PC een frequentie straalt die ontvangst van de AM dichtdrukt dan wel stoort...
Als die op een andere ontvanger wel werkt.. Maar dat kan dan ook weer liggen aan de filtering van die andere ontvanger, of praat ik nu poep ?