Auteur Topic: Montage scanner in auto  (gelezen 1237 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline SeaSparks

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 161
Montage scanner in auto
« Gepost op: 17 november 2023, 11:05:32 »
Ik gebruikte een multifunctionele telefoonhouder voor mijn UBCD3600 en 3500 in de auto. Ik mag helaas niets vast inbouwen (lease auto), dus de houder klemde in mijn verwarmingsroosters.
Nu zijn ze kapot, maar kan geen goede vervangers vinden. Of de houders zijn te smal, de clips aan de zijkant zijn te kort of het gewicht isnte zwaar. Ook zijn er met een zuignap, maar daar heb ik slechte ervaringen mee.

Nu zijn er hier zat die hun scanner in de auto gebruiken en het maakt mij nieuwsgierig hoe jullie de scanner in de auto gebruiken?
Op de bijrijderstoel neerleggen is niet handig (je ziet het scherm niet) en in de bekerhouder geeft hetzelfde resultaat. Ik zie graag wel het scherm zodat je al rijdend kan zien op welke frequentie de scanner blijft hangen.

Dus naast nieuwsgierigheid hoop ik ook tips te kunnen lezen. Ben benieuwd.


Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: Montage scanner in auto
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2023, 13:57:49 »
lidoradio.com Heb hier al het eea van; van houder voor in de bekerhouder (bevalt mij erg goed!) tot houders die je onder een schroef van de bijrijdersstoel klemt; ze hebben van alles; niet goedkoop, maar wel goed! (uit ervaring)
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Montage scanner in auto
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2023, 15:07:06 »
Ik heb ooit dit gemaakt voor mijn portofoon, heeft een tijd aan het ventilatie rooster van mijn Megane gehangen.
https://www.thingiverse.com/thing:4846681

Werkte goed totdat het een keer een erg hete dag was... Tip niet van PLA printen als je het op een zomerse dag in de auto wilt gebruiken  ;)

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline reaper1979

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Montage scanner in auto
« Reactie #4 Gepost op: 5 december 2023, 17:28:58 »
Gebruik deze sinds kort:

https://www.lidoradio.com/collections/scanner-mounts/products/copy-of-lm-wedge-car-seat-console-wedge-mount-with-microphone-holder-for-uniden-sds100-bcd436hp

Werkt prima. Antenne op het dak achter de bijrijdersstoel, kabel onder tussen stoel en middenconsole door laten lopen en daar onder verborgen. Vind het prettig dat ik er met mijn rechterhand makkelijk bij kan. Duurde wel even voordat het product verzonden was, heb er zeker 2 maanden op zitten wachten.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: Montage scanner in auto
« Reactie #5 Gepost op: 5 december 2023, 19:04:34 »
Brodit produceert kunststof clips die je zonder gaten of boren in je auto kunt bevestigen.

Zie https://www.brodit.com/en/ . Als je Googled kom je ook een Nederlandse aanbieden tegen.

Ik gebruik deze clips al jaren in mijn opvolgende auto's. In mijn huidige auto heb ik zelfs twee van die clips op mijn dashboard. Op de ene zit dan de houder voor mijn smartphone. Op de andere zit de bedienkop voor een dualband transceiver en daar komt nog een houder bij voor een portable scanner. Indien gewenst wil ik daar wel een paar foto's van plaatsen.

Die Brodit clips klem je aan je dashboard vast. Op de clip kan je vervolgens een houder voor je scanner monteren. Wat dat voor houder is, kan van alles zijn. Johan heeft vandaag gewezen op een marktplaatsaanbieder die op een 3d printer burohouders voor allerlei scanners maakt. Je zou toch zeggen dat zo'n ontwerp ook voor een autohouder gemaakt zou kunnen worden.

Offline WH521

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 731
Re: Montage scanner in auto
« Reactie #6 Gepost op: 5 december 2023, 20:49:52 »
Brodit produceert kunststof clips die je zonder gaten of boren in je auto kunt bevestigen.

Zie https://www.brodit.com/en/ . Als je Googled kom je ook een Nederlandse aanbieden tegen.

Ik gebruik deze clips al jaren in mijn opvolgende auto's. In mijn huidige auto heb ik zelfs twee van die clips op mijn dashboard. Op de ene zit dan de houder voor mijn smartphone. Op de andere zit de bedienkop voor een dualband transceiver en daar komt nog een houder bij voor een portable scanner. Indien gewenst wil ik daar wel een paar foto's van plaatsen.

Die Brodit clips klem je aan je dashboard vast. Op de clip kan je vervolgens een houder voor je scanner monteren. Wat dat voor houder is, kan van alles zijn. Johan heeft vandaag gewezen op een marktplaatsaanbieder die op een 3d printer burohouders voor allerlei scanners maakt. Je zou toch zeggen dat zo'n ontwerp ook voor een autohouder gemaakt zou kunnen worden.

Ook goede ervaring met Brodit. Gebruik het in combinatie met de riemclip op de 125xlt. Werkt top!

Offline SeaSparks

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 161
Re: Montage scanner in auto
« Reactie #7 Gepost op: 7 december 2023, 12:01:51 »
Super bedankt voor alle tips!!
Hier kan ik en hopelijk ook anderen wat mee.