Auteur Topic: Hulp voor een beginneling  (gelezen 1939 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bizze

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Hulp voor een beginneling
« Gepost op: 31 maart 2009, 23:02:27 »
Hallo,

ik volg al een aantal jaren de koers op de voet en volg dan ook de wedstrijden van de start tot de aankomst. Na al een hele hoop mensen gezien te hebben met een scanner, heb ik er mij ook eentje aangeschaft om radio tour te volgen. Namelijk een UBC xlt60, een basistoestel waarschijnlijk.
Nu weet ik al de frequenties  (164.510, 162.890, 429.950,...) van wielerwedstrijden, maar mijn vraag is hoe ik die squelch moet instellen (helemaal opendraaien of halverwege?) en best manueel luisteren of de hele tijd laten scannen?

edit: bruikbare frequenties voor de streek Kuurne-kortrijk zijn altijd welkom (van eender wat)

mvg
Bizze

Offline NRG

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: Hulp voor een beginneling
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2009, 18:51:32 »
Citaat van: "Bizze"
Hallo,

ik volg al een aantal jaren de koers op de voet en volg dan ook de wedstrijden van de start tot de aankomst. Na al een hele hoop mensen gezien te hebben met een scanner, heb ik er mij ook eentje aangeschaft om radio tour te volgen. Namelijk een UBC xlt60, een basistoestel waarschijnlijk.
Nu weet ik al de frequenties  (164.510, 162.890, 429.950,...) van wielerwedstrijden, maar mijn vraag is hoe ik die squelch moet instellen (helemaal opendraaien of halverwege?) en best manueel luisteren of de hele tijd laten scannen?

edit: bruikbare frequenties voor de streek Kuurne-kortrijk zijn altijd welkom (van eender wat)

mvg
Bizze

Om alles zo een beetje te kunnen volgen laat je de scanner beter scannen ,daar dient hij ook voor ;)

Wat de squelch betreft ,die draai je zover tot de ruis wegvalt.
Anders gaat er op verdere afstand heel wat verloren gaan van berichten die je wil ontvangen ,omdat ze dan niet over de squelch komen als deze te hoog is ingesteld !!!

Het is in het begin altijd wat experimenteren , maar dat is juist het leuke aan de hobby ;)

Ps: gebruik de zoekfunktie eens en laat hem de band eens afscannen ,er is altijd wel wat te horen in je buurt !
[size=150]N[/size][size=150]R[/size][size=150]G[/size]