Auteur Topic: Schietpartij en brand in EMC Rotterdam  (gelezen 3835 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1328
Schietpartij en brand in EMC Rotterdam
« Gepost op: 28 september 2023, 14:38:17 »
In het EMC in Rotterdam is een schietpartij geweest en is nu opschalen naar brandweer peloton. Iets eerder was werven grip 2 situatie bij het heiman dullaertplein in Rotterdam.
Cirkelen 2 politie helies
Spoorfan


Offline pleegHGL15

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: Schietpartij en brand in EMC Rotterdam
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2023, 15:02:59 »
Ziet er naar uit alsof ze het hele EMC aan het ontruimen zijn. De inzet van eenheden klopt niet met een 'simpele' schietpartij met 2 slachtoffers.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Schietpartij en brand in EMC Rotterdam
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2023, 15:04:49 »
15:57

De vrouw van een medewerker die binnenin het Erasmus MC zit laat weten dat de dader toch niet verder gegaan is met zijn motor en toch het ziekenhuis binnen is kunnen komen net voordat het afgesloten werd. Mensen die nog binnen zijn, zijn afdelingen aan het barricaderen.

16:00

Het hele ziekenhuis wordt geëvacueerd, nu er brand is ontstaan.

https://twitter.com/Sjouk1981/status/1707395683152478332

https://twitter.com/Gert_van_Dijk/status/1707396319059284367


Offline pleegHGL15

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: Schietpartij en brand in EMC Rotterdam
« Reactie #5 Gepost op: 28 september 2023, 15:16:33 »
Laten we het hopen, dat dit de dader is. Zie meerdere berichten over Molotov cocktails in het EMC.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Schietpartij en brand in EMC Rotterdam
« Reactie #6 Gepost op: 28 september 2023, 16:23:21 »
Ziet er naar uit alsof ze het hele EMC aan het ontruimen zijn. De inzet van eenheden klopt niet met een 'simpele' schietpartij met 2 slachtoffers.

Want??

Een schutter in een groot ziekenhuis met meerdere kamers/ruimtes en waar veel moeilijk te evacueren patiënten aanwezig zijn rechtvaardigt zeker wel inzet van DSI en andere politie-eenheden. DSI wordt ook gewoon als snel beschikbaar arrestatieteam ingezet. Je gaat daar niet rustig de wijkagent met z’n collega naar deze schutter laten zoeken.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1328
Re: Schietpartij en brand in EMC Rotterdam
« Reactie #7 Gepost op: 28 september 2023, 17:32:57 »
Ook het QRT ingezet. Over de Erasmus brug ook een QRT uit ZHZ voorbij zien komen.

Spoorfan

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Schietpartij en brand in EMC Rotterdam
« Reactie #8 Gepost op: 28 september 2023, 17:41:02 »
Dat was het QRT Den Haag.
ZHZ heeft geen QRT.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Schietpartij en brand in EMC Rotterdam
« Reactie #9 Gepost op: 28 september 2023, 17:46:31 »
Dat was het QRT Den Haag.
ZHZ heeft geen QRT.

Een maat van mij heeft in Zoetermeer (komend vanuit Leiden) een brandweerbusje met QRT voorbij zien komen. Dat is opvallend qua route, ik heb geen alarmeringen gezien in Hollands-Midden. Hebben zij uberhaupt een QRT?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Schietpartij en brand in EMC Rotterdam
« Reactie #10 Gepost op: 28 september 2023, 17:59:26 »
Hollands Midden heeft geen QRT.

Offline pleegHGL15

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: Schietpartij en brand in EMC Rotterdam
« Reactie #11 Gepost op: 28 september 2023, 19:27:43 »
Ziet er naar uit alsof ze het hele EMC aan het ontruimen zijn. De inzet van eenheden klopt niet met een 'simpele' schietpartij met 2 slachtoffers.

Want??

Een schutter in een groot ziekenhuis met meerdere kamers/ruimtes en waar veel moeilijk te evacueren patiënten aanwezig zijn rechtvaardigt zeker wel inzet van DSI en andere politie-eenheden. DSI wordt ook gewoon als snel beschikbaar arrestatieteam ingezet. Je gaat daar niet rustig de wijkagent met z’n collega naar deze schutter laten zoeken.

Rustig aan. Op het moment dat ik mijn bericht plaatste was er sprake van een schietpartij met 1 slachtoffer in de omgeving van het EMC en een dader die gevlucht zou zijn. Daar past massale inzet van brandweer (meerdere TS, RV, QRT) en 3 MMTs en GRIP 2 niet bij. Daarom zeg ik dus ook: er moet meer aan de hand zijn want de inzet klopt niet bij een ‘simpele’ schietpartij en dat blijkt nu dus ook. Ik zeg nergens dat de inzet niet gerechtvaardigd is.