Auteur Topic: p2kflex P2000 Telegram BOT  (gelezen 58580 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #120 Gepost op: 15 april 2021, 17:06:53 »
Gebruiksaanwijzing p2kflex P2000 Telegram BOT

Zoek de @p2kflexP2000bot op Telegram (of via de link https://t.me/p2kflexP2000bot)
Vervolgens dient u onderin op Starten te drukken. Soms gaat dit de eerste keer niet direct goed en verschijnt er een rood uitroepteken. Klik in dat geval op de verschenen regel /start
Je kunt nu je locatie sturen. Doe dit door onderin op het paperclipje te klikken.

Je kunt hiermee een aantal zaken delen, waaronder foto’s en bestanden maar ook uw locatie. Klik eerst in de keuzebalk onderin op Locatie, hierna kun je kiezen voor je huidige/ geselecteerde locatie of het delen van je live-locatie. Laatstgenoemde optie kan voor 15 minuten, 1 uur of voor 8 uur. Dit is iets van Telegram en is door de BOT niet aan te passen. Aangezien je telefoon regelmatig locatie-updates zal sturen en er altijd meerdere gebruikers zullen zijn die hun live-locatie willen delen, is de dringende vraag om dit alleen te gebruiken als je daadwerkelijk onderweg bent. Op het moment dat het delen stopt (handmatig, of automatisch na de gekozen periode) dan zal de laatst bekende locatie onthouden blijven en gebruikt worden in combinatie met de opgegeven radius.
NB: ivm belasting van de server worden locatie-updates maximaal 1x per minuut verwerkt en indien de nieuwe locatie minimaal 100m verschilt ten opzichte van de vorige locatie.

Door je locatie te delen stuur je een plattegrondje waar de P2000 BOT coördinaten uithaalt.
Deze coördinaten zullen vergeleken worden met die van de P2000 meldingen om op basis daarvan te bepalen welke bij jou in de buurt zijn en welke niet. De BOT zal bevestigen dat de locatie is ontvangen en nu kun je een radius (een straal) instellen rondom jouw locatie. Gebruik hiervoor het /radius commando, zie onder. Je kunt een radius opgeven van 1 tot 10km, bijvoorbeeld /radius 5

Met het /info commando kun je alle mogelijke commando’s opvragen, maar ook jouw op dat moment bekende locatie en radius.

Voor de volledige handleiding, inclusief afbeeldingen, zie https://www.p2kflex.nl/P2000bot.pdf

Offline Erikk00

• Nieuw Lid
  • *
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #121 Gepost op: 18 augustus 2024, 04:45:19 »
Goedemorgen, allereerst bedankt voor deze bot, werkt echt gigantisch fijn! Bedankt daar voor

Ik heb een hele tijd luchtvaartincidenten aangehad. Maar dat staat inmiddels al weer een tijdje uit. Ik vond het toch wel erg veel meldingen worden, bijna dagelijks. Nu is het natuurlijk zo dat veel meldingen ook een zieke passagier aan boord kan zijn, of gewoon een voorzorgslanding, of een brandje bij de gate.

Ik woon zelf totaal niet in de buurt van een luchthaven, dus veelal is dat voor mij ook niet interessant, bij een daadwerkelijke groot incident zoals een noodlanding is het toch wat interessanter om te volgen via ATC/Flightradar ed.

Is het misschien ook mogelijk om daar onderscheid in te maken? Dat je bij luchtvaartincidenten alles kan ontvangen, maar ook kan kiezen voor bijvoorbeeld alleen meldingen vanaf GRIP1 oid? Of misschien dat daar aparte capcodes voor zijn die ik zelf kan instellen?

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #122 Gepost op: 18 augustus 2024, 08:05:05 »
Het is een goede vraag, maar het zijn juist dit soort combinaties (die op flexibele basis) niet eenvoudig zijn. Wat iets eenvoudiger zou kunnen zijn, is onderscheid tussen alle LVO meldingen en opgeschaalde LVO meldingen. Dat kan een middel, (zeer) groot of GRIP incident zijn. Of als het alleen om Schiphol gaat dan zou je 0127800 kunnen gebruiken, infocode voor luchtvaartongevallen Schiphol. Dat kunnen ook kleine incidenten zijn, maar dan ben je wel beperkt tot alleen Schiphol.