Auteur Topic: Software om logging / gebruik frequenties vast te leggen  (gelezen 1633 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 710
Software om logging / gebruik frequenties vast te leggen
« Gepost op: 18 januari 2019, 22:44:20 »
Misschien / waarschijnlijk is het al eerder aan de orde geweest, maar ik probeer het nog eens...

Ik zoek software om vast te leggen wat ik vind tijdens het zoeken binnen allerlei frequentiebanden. Wat mij betreft niet heel bijzonder. Vastleggen welke frequenties aktief zijn, modulatie, soort (DMR, Analoog, Tetra enz). Dan een groot memo/tekstscherm waarin je een tijdje kan loggen wat er gebeurt op die frequentie. Vervolgens nog een mogelijkheid om uiteindelijk vast te leggen wie de frequenties gebruikt, als je erin geslaagd bent de gebruiker te identificeren.

Qua zoekmogelijkheden vooral iets van even snel een frequentie intikken en het scherm dat daarna opent kan je daarna info aanvullen of wijzigen. Eigenlijk iets wat lijkt op de onvolprezen frequentiedatabase, maar dan nog wat extra velden erbij.

Al een paar dagen ben ik een beetje aan het zoeken wat er mogelijk is. OpenOffice (en varianten) heeft een database-module, maar die vind ik vooralsnog te groot en te ingewikkeld. Een spreadsheet vind ik net iets te onhandig. Er zijn tegenwoordig allerlei database-oplossingen "in the cloud" en dat zou wellicht heel aardig zijn, maar ze zijn net iets te duur om het nog leuk te houden. Dan zijn er wat gratis database-mogelijkheden "in the cloud" zoals "Grubba" maar dat is het ook net niet.

Kent iemand een oplossing waarmee hetgeen ik wil relatief makkelijk mogelijk is? Het mag zelf best iets kosten, maar ook weer niet teveel :-).