Auteur Topic: Toevoeging voor mensen die PDW draaien  (gelezen 67340 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #180 Gepost op: 7 juni 2022, 21:30:05 »
Hallo Ties,


Ik zou even niet weten waar het fout gaat.
Volg de handleiding vanaf blz 27.
Ik heb even gekeken bij mij in apparaat beheer, en daar zie ik ze wel staan, dus je zou ze moeten zien staan.  
Heb je mogelijk de x86 versie geïnstalleerd ipv x64?
Groeten, Martijn

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #181 Gepost op: 7 juni 2022, 21:51:33 »
Hallo,

Ik ben op het moment bezig om mijn via PDW ontvangen Astrid meldingen over te brengen naar PDW Reader, met als doel deze via een Telegram bot te kunnen zien op mijn telefoon. Ik doe dit allemaal op 1 computer, waardoor ik moet werken met virtual comports (hier heb ik COM4 en COM5 genomen). Ik gebruik hiervoor het bij de download van PDW Reader inbegrepen com0com, alleen lukt het mij niet om de virtuele comports bij apparaatbeheer ook bij COM/LPT te zien, maar staat er een aparte sectie met de naam ''com0com - bus for serial port pair emulator 0 (COM4 <-> COM5). Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?

Alvast bedankt!
TiesSalden

Heb je de com0com.exe in een mapje gezet? en dan in PDW (commandfile) de verwijzing gemaakt naar dit mapje?
Dat is wel belangrijk. Dan kan je even een test draaien via een bat file om te zien als de berichten wel naar de com verzonden worden.

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #182 Gepost op: 8 juni 2022, 07:29:23 »
Hi Theo,


Ik denk dat je in de war bent met SerialSend.exe  ;)
Groeten, Martijn

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #183 Gepost op: 8 juni 2022, 07:36:32 »
Sorry idd mijn fout…

Offline KBD

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #184 Gepost op: 8 juni 2022, 09:31:31 »
Sinds enkele dagen heb ik het probleem dat ik geen mails meer krijg op mijn telefoon, er is blijkbaar wel een oplossing, maar ik vond het hier niet meteen terug in deze post, kan iemand me helpen wat ik moet doen om terug de meldingen op mijn telefoon te krijgen?

Bedankt!

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #185 Gepost op: 8 juni 2022, 09:36:21 »
Alle info, software en ondersteuning via het forum.
http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=33342.0

Offline KBD

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #186 Gepost op: 8 juni 2022, 10:13:15 »
Sinds enkele dagen heb ik het probleem dat ik geen mails meer krijg op mijn telefoon, er is blijkbaar wel een oplossing, maar ik vond het hier niet meteen terug in deze post, kan iemand me helpen wat ik moet doen om terug de meldingen op mijn telefoon te krijgen?

Bedankt!

Update, ik heb geïnstalleerd en de telegram bot gemaakt, maar het testbericht lukt niet, wat nu? Ik krijg de chatID niet in de Bot toegestuurd...

Offline KBD

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #187 Gepost op: 8 juni 2022, 10:29:32 »
Sinds enkele dagen heb ik het probleem dat ik geen mails meer krijg op mijn telefoon, er is blijkbaar wel een oplossing, maar ik vond het hier niet meteen terug in deze post, kan iemand me helpen wat ik moet doen om terug de meldingen op mijn telefoon te krijgen?

Bedankt!

Update, ik heb geïnstalleerd en de telegram bot gemaakt, maar het testbericht lukt niet, wat nu? Ik krijg de chatID niet in de Bot toegestuurd...

Nog een update, het is gelukt nu en het werkt, maar nu nog een laatste vraagje, hoe voeg ik de api code en chat ID toe aan PDW ?

Offline TiesSalden

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
    • Fotowebsite
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #188 Gepost op: 8 juni 2022, 10:53:04 »
Hallo Ties,


Ik zou even niet weten waar het fout gaat.
Volg de handleiding vanaf blz 27.
Ik heb even gekeken bij mij in apparaat beheer, en daar zie ik ze wel staan, dus je zou ze moeten zien staan.  
Heb je mogelijk de x86 versie geïnstalleerd ipv x64?

Hallo,

Ik heb de x64 versie geïnstalleerd. Ook heb ik precies de handleiding gevolgd, alleen verdwijnen bij mij de comportnummers als ik ''use Ports class'' aanvink.

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #189 Gepost op: 8 juni 2022, 11:12:20 »
Bij mij worden de meldingen keurig uitgesproken via de Google nest speakers in huis.

Offline KBD

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #190 Gepost op: 8 juni 2022, 11:14:44 »
Ok even een nieuwe update: Ik heb dus een BOT-telegram aangemaakt, die werkt, ik heb ook de API code en ID kunnen invoegen in PDW reader, maar de meldingen versturen lukt niet op een of andere manier, ik denk omdat ik niet verbonden ben via een COM-poort, hoe kan ik dit oplossen? Van zodra dit in orde is kan ik denk ik weer meldingen ontvangen...
Moet je dan eigenlijk ook alle filters opnieuw instellen? Of is er ook een mogelijkheid om vanuit PDW de huidige filters mee over te nemen naar de PDW reader?
Sorry voor de vele vragen..

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #191 Gepost op: 8 juni 2022, 11:27:42 »
Hier worden meldingen keurig uitgesproken via mijn google nest speakers. Werkt ideaal

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #192 Gepost op: 8 juni 2022, 11:55:39 »
Ok even een nieuwe update: Ik heb dus een BOT-telegram aangemaakt, die werkt, ik heb ook de API code en ID kunnen invoegen in PDW reader, maar de meldingen versturen lukt niet op een of andere manier, ik denk omdat ik niet verbonden ben via een COM-poort, hoe kan ik dit oplossen? Van zodra dit in orde is kan ik denk ik weer meldingen ontvangen...

De comport moet idd verbonden zijn, anders kan je geen (test) meldingen versturen.
(misschien moet ik dit aanpassen dat je niet perse verbonden hoeft te zijn met een comport, maar dat is een ander verhaal)
Maar via de testtool kan je ook een testmelding versturen.
Voor nu zou je in PDWReader een comport kunnen selecteren, ook al komen daar nu geen meldingen op binnen, maar dan kan je wel een testmelding versturen naar Telegram.

Moet je dan eigenlijk ook alle filters opnieuw instellen? Of is er ook een mogelijkheid om vanuit PDW de huidige filters mee over te nemen naar de PDW reader?
Sorry voor de vele vragen..

Nee, als je in PDWReader de Blacklist, Whitelist 1 en Whitelist2 uitvinkt, wordt alles in PDWReader doorgelaten wat PDW verstuurd naar PDWReader.
Groeten, Martijn

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #193 Gepost op: 8 juni 2022, 12:01:00 »
Hier worden meldingen keurig uitgesproken via mijn google nest speakers. Werkt ideaal

Nice!
Groeten, Martijn

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #194 Gepost op: 8 juni 2022, 12:10:50 »
sebastiaan Hoe heb je dit verwerkt?