Auteur Topic: Bijna P2Kflex output onder Linux  (gelezen 2242 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Bijna P2Kflex output onder Linux
« Gepost op: 3 november 2018, 22:16:17 »
Na afscheid te hebben genomen van Windows en ik blij ben met Linux (bewust zonder wine), ben ik al tijden verschillende FLEX/P2000 decoders aan het bekijken en proberen die onder Linux beschikbaar zijn. Eindeloos compilen vanaf de broncode, de zaak vernaggelen, Linux herinstalleren (vele keren), andere Linux versies proberen en steeds weer opnieuw proberen hebben me maanden bezig gehouden.

Vandaag ben ik er in geslaagd een P2Kflex-achtig resultaat te krijgen door de uitvoer van een bekende flexdecoder (multimon-ng) met behulp van een Python script op mijn scherm te krijgen. Natuurlijk zonder de uitgebreide mogelijkheden van P2Kflex, het script kan nog niet in de schaduw staan van P2Kflex, die site is GE-WEL-DIG! Maar om ook zonder Internet-verbinding iets te hebben om op terug te vallen ben ik hiermee bezig gebleven.
 
Mijn kennis van Python is bar en boos maar met knip- en plakwerk uit de verschillende scripts en oneindig veel proberen is het me gelukt om een enigzins gewenst resultaat te krijgen. Zo kan ik capcode-omschrijvingen te gebruiken en ongewenste meldingen te weren. Uiteindelijk is dit (60kb) het resultaat van mijn geknutsel. Beter goed gejat dan slecht verzonnen wordt wel gezegd. De eer hoort thuis bij OneGuyOneBlog en Dmitrii Eliuseev.

Het script is erg gebrekkig en waarschijnlijk bedroevend slecht maar is het voor mij een 'proof of concept' en de basis om op voort te borduren. Weet iemand een goed (Engelstalig) boek om Python3 te leren?

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Bijna P2Kflex output onder Linux
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2018, 19:52:17 »
Heb je wel eens aan pagermon gedacht voor de weergave. Mis je wel het groeperen maar alles loopt via een database en oogt wel mooi.
Qua boek kwam ik dit graties nederlandstalig cursusboek tegen. Lijkt me wel aardig. Ga daar zelf ook eens naar kijken.\
http://www.spronck.net/pythonbook/pythonboek.pdf

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: Bijna P2Kflex output onder Linux
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2018, 20:02:49 »
Pagermon ken ik, dat draait hier ook (af en toe). Inderdaad mis ik daar het groeperen. Inmiddels ben ik wat wijzer in Python dus mijn scriptje komt ook beetje bij beetje verder. Bedankt voor de cursustip! Ik ga daar zeker eens kijken.