Auteur Topic: Birdy woordfilter gebruiken  (gelezen 9611 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #30 Gepost op: 4 december 2020, 18:22:52 »
Hangt af van de versie R2/R3, firm -en software.
Build 4.01.7 is vandaag verschenen.
Werkt nog steeds hetzelfde volgens mij, wist zichzelf in principe.
Je maakt bijv. een profiel met alles stil. Dat koppel je aan een of meerdere CAP-codes.
Je maakt bijv. een profiel met alles op herrie. Dat koppel je aan een of meerdere CAP-codes.
Via het menu (wel even aanzetten) activeer je het gewenste profiel.
Rustig mee spelen, bestand opslaan, werkt het niet, dan zet je gewoon het vorige bestand terug.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #31 Gepost op: 4 december 2020, 19:08:04 »
Enkel groepscode in pager. Pager staat op piepen+trillen en profiel TRIL UIT is geselecteerd op de pager:


Profiel; niets overrulen met uitzondering van tril uitzetten:


Trilt echter nog steeds. Geprogrammeerd met 4.01.7.


(woordfilter op "P 1 " en "A1 " voor een test die ik hierna wil doen)

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #32 Gepost op: 4 december 2020, 19:09:52 »
Trilfunctie wordt overruled door menu instelling. Is bij woordfilter ook.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #33 Gepost op: 4 december 2020, 19:18:59 »
Als ik op de pager kies voor "ZONDER TRILLEN" en ik zet in de woordfilteropties of in de profielopties de trilfunctie aan, dan trilt hij niet bij een binnenkomende melding. Ik vraag mij dan af in welke situatie deze instellingen wel bruikbaar zijn?

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #34 Gepost op: 4 december 2020, 19:35:01 »
Zoals ik al zei, het menu overruled deze tril setting. Is een keuze van de fabrikant.

Het mooie van Swissphone en Birdy is dat je met een firmware update een hele andere pager kunt maken.
Voorheen kon een Birdy zelfs nooit op stil, zit er sinds heel kort pas in. Voortschrijdend inzicht denk ik.
Bij Gapollo is dat weer niet mogelijk, daar is het gewoon wat je koopt, en dat blijft het.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #35 Gepost op: 5 december 2020, 18:53:10 »
Tril kom ik niet meer aan. Dat werkt niet zoals gehoopt.

Ik ben nu aan het spelen met profielen met de groepscode erin. Soms stopt het ontvangst helemaal. Als ik hem aan de progset leg en opnieuw programmeer dan doet hij het weer. En zojuist kwam hij spontaan weer na een minuut of 5 tot leven. Misschien buffer vol of slecht ontvangst?

Als de profielen conflicten kunnen veroorzaken dan verzin ik iets anders.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #36 Gepost op: 5 december 2020, 19:18:27 »
Berichten komen nu binnen als: [-7[2[914

Edit: zit nu weer boven, berichten stromen weer binnen. Was denk ik een omgevallen bitje in het ontvangst. :)

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #37 Gepost op: 17 december 2020, 16:49:27 »
Ik heb de Birdy momenteel ingesteld met lokale capcodes (met displaykleur) en monitorcodes en lifeliners (zonder displaykleur) met daaraan woordfilters (met displaykleur). Op deze manier licht het display niet voor elke oproep voor de lifeliners of monitorcodes op, maar slecht enkel als mijn woonplaats erin voorkomt d.m.v. het woordfilter. Het enige nadeel in het donker is dat, wanneer ik door de meldingen blader, er ook geen achtergrondverlichting brandt bij de monitorcodes en lifeliners.

Nu vond ik de volgende optie in de programmeersoftware (tekst gaat door onder de afbeelding):



Mijn indruk was dat de in het geel geaccentueerde optie ervoor zorgt dat het display helemaal niet meer automatisch oplicht, maar slechts enkel bij het indrukken van een knop. Op die manier dacht ik dat ik displaykleuren aan de monitorcodes en codes van de lifeliners te kunnen toewijzen, maar na het programmeren staat hier weer een groen vinkje. Alsof de optie genegeerd wordt.

Op Youtube zag ik een filmpje van iemand met een oude versie van de programmeersoftware en bij hem was de optie grijs (dus niet te gebruiken). Misschien werkt dit pas na het activeren van een andere optie? Of zie ik iets anders over het hoofd?

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy woordfilter gebruiken
« Reactie #38 Gepost op: 17 december 2020, 20:05:12 »
Kan zijn dat er een oudere versie firmware in staat.
Kan een R2 zijn geweest.
Kan de oude V3 software zijn geweest.