Auteur Topic: Tilburgse Kermis 2011  (gelezen 12725 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bartje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 274
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #15 Gepost op: 26 juli 2011, 05:40:44 »
422.8875  Bewaking Profisec

Offline Aenhya

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #16 Gepost op: 26 juli 2011, 17:01:25 »
Nou,

dan maar weer het verlossende woord, net als vorig jaar... ;D ;D ;D

De repeater is gehuurd.
De EHBO wordt gedraaid door de samenwerkende EHBO verenigingen in Tilburg.
Op zaterdag, zondag en roze maandag draait het Rode Kruis deze diensten mee, gewoon op 154,1125.
C2000 voor de GHOR is alleen om meldingen van de MKA(CPA) te ontvangen, en voor ambu aanvragen.

En ja... ook NRK Verbindingsdienst Noord Brabant heeft een vergunning voor de huurkanalen.

Aenhya: Jij zou toch echt beter moeten weten... je zat vd week zo dicht bij het vuur dat je je bijna verbrandde!

groet,

Hans

Ja, maar dit is/was iets wat ik niet wist, dus aan allemaal mijn excuus.
Blijkbaar niet dicht genoeg bij het vuur ..........................

Offline freq

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 20
  • zenden en afluisteren
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #17 Gepost op: 28 juli 2011, 20:43:18 »
repeater niet op de zelfde plaat vandaar misschien ook de slecht verbindingen

Offline PD9ROB Robert

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #18 Gepost op: 31 juli 2011, 03:09:05 »
Citaat
repeater niet op de zelfde plaat vandaar misschien ook de slecht verbindingen

Nou, ik heb (afgelopen) avond de dienst gedraaid op post Koningsplein als (assistent) GHOR coördinator maar de verbindingen waren nu om van te dromen... ;D
Mogelijk betere condities?
Jupiter Pro (GHOR), Jupiter Pro (privé/DARES), Uniden Bearcat 220 XLT, Yaesu FT-7900, Yaesu FT-270, Yaesu FT-8800

Leen Ansems

  • Gast
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #19 Gepost op: 31 juli 2011, 11:01:20 »
Nou, ik heb (afgelopen) avond de dienst gedraaid op post Koningsplein als (assistent) GHOR coördinator maar de verbindingen waren nu om van te dromen... ;D
Mogelijk betere condities?

Als die radioverbindingn op de plaats waar ze aanwezig moeten zijn, afhankelijk worden van condities, dan doe je als installateur toch iets niet goed....

Offline PD9ROB Robert

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #20 Gepost op: 31 juli 2011, 11:15:40 »
Dit zijn slechts mijn ervaringen.
Verder weet ik natuurlijk ook niet over hoe of wat.
Naar mijn mening zijn verbindingen altijd afhankelijk van de condities maar corrigeer me als ik het mis heb... ;)
Jupiter Pro (GHOR), Jupiter Pro (privé/DARES), Uniden Bearcat 220 XLT, Yaesu FT-7900, Yaesu FT-270, Yaesu FT-8800

Leen Ansems

  • Gast
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #21 Gepost op: 31 juli 2011, 11:22:09 »
Dit zijn slechts mijn ervaringen.
Verder weet ik natuurlijk ook niet over hoe of wat.
Naar mijn mening zijn verbindingen altijd afhankelijk van de condities maar corrigeer me als ik het mis heb... ;)

Condities gaan een rol spelen bij radioverbindingen over een grote afstand. Bij een dergelijk project mag dat geen rol spelen.

Offline PD9ROB Robert

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #22 Gepost op: 31 juli 2011, 11:42:53 »
;DIk ben er inmiddels al achter.
Kreeg het antwoord al van Hans, ik sloeg er een beetje naast ::)
Jupiter Pro (GHOR), Jupiter Pro (privé/DARES), Uniden Bearcat 220 XLT, Yaesu FT-7900, Yaesu FT-270, Yaesu FT-8800

hamsatman

  • Gast
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #23 Gepost op: 4 augustus 2011, 14:35:23 »
En ja... ook NRK Verbindingsdienst Noord Brabant heeft een vergunning voor de huurkanalen.

Ja, maar dit is/was iets wat ik niet wist, dus aan allemaal mijn excuus.
Blijkbaar niet dicht genoeg bij het vuur ..........................

Iedereen kan gebruik maken van huurkanalen,
daarvoor zijn het huurkanalen.
In Limburg wordt bij grote evenementen zelden of nooit gebruik gemaakt van de Rode Kruis frequentie's.
Reden daarvoor is dat ze op de huurkanalen gesprekken kunnen voeren die ze op de Rode Kruis frequentie's niet kunnen voeren,
omdat het AT meeluistert, en volgens de vergunning de gesprekken moeten gaan over de werkzaamheden van het RK.
Btw, je wilt echt niet weten wat het RK in Limburg op de huurkanalen voor gesprekken voert.
Je zou er het schaamrood van op je kaken krijgen... Hoe later de avond, hoe platter de gesprekken worden...

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #24 Gepost op: 4 augustus 2011, 15:10:28 »
En ja... ook NRK Verbindingsdienst Noord Brabant heeft een vergunning voor de huurkanalen.

Ja, maar dit is/was iets wat ik niet wist, dus aan allemaal mijn excuus.
Blijkbaar niet dicht genoeg bij het vuur ..........................

Iedereen kan gebruik maken van huurkanalen,
daarvoor zijn het huurkanalen.
In Limburg wordt bij grote evenementen zelden of nooit gebruik gemaakt van de Rode Kruis frequentie's.
Reden daarvoor is dat ze op de huurkanalen gesprekken kunnen voeren die ze op de Rode Kruis frequentie's niet kunnen voeren,
omdat het AT meeluistert, en volgens de vergunning de gesprekken moeten gaan over de werkzaamheden van het RK.
Btw, je wilt echt niet weten wat het RK in Limburg op de huurkanalen voor gesprekken voert.
Je zou er het schaamrood van op je kaken krijgen... Hoe later de avond, hoe platter de gesprekken worden...

dat is toch het leuke van scanner luisteren hoe leuker de gespreken hoe zenuwachtiger ik word, want heb al een tijd geen leuke gespreken gehoord namelijk,
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Leen Ansems

  • Gast
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #25 Gepost op: 4 augustus 2011, 15:46:34 »
Btw, je wilt echt niet weten wat het RK in Limburg op de huurkanalen voor gesprekken voert.
Je zou er het schaamrood van op je kaken krijgen... Hoe later de avond, hoe platter de gesprekken worden...

Wie een kanaal huurt, hoort zich net zo goed aan bepaalde regels die door de overheid gesteld zijn  te houden en anders krijgt de verhuurder een vette prent. Bij het overhandigen van het materiaal zal dat uitgelegd zijn en anders staat het wel in je huurcontract. RK heeft zo`n vergunning en kan dus als vergunninghouder er zelf op aangesproken worden.

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #26 Gepost op: 4 augustus 2011, 15:53:07 »
abn praten daar ben ik wel voor en je beetje in houden
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Offline PD9ROB Robert

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: Tilburgse Kermis 2011
« Reactie #27 Gepost op: 5 augustus 2011, 12:59:10 »
Gewoonweg etherdiscipline dus. ;)
Jupiter Pro (GHOR), Jupiter Pro (privé/DARES), Uniden Bearcat 220 XLT, Yaesu FT-7900, Yaesu FT-270, Yaesu FT-8800