Auteur Topic: Programmerem Motorola GM 380  (gelezen 6290 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Chris

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 119
Programmerem Motorola GM 380
« Gepost op: 24 september 2010, 19:04:42 »
Hallo.
Ik heb een motorola GM 380 geprogrammerd destijds met een Pentium 1 waarvan ik de Com poort aan moest passen. Dit werkte goed.
Nu heb ik een pentium 4 en wilde ik opnieuw programmeren.
Ik krijg ondanks de aanpassingen die in de software onder com tool worden geadviseerd steeds de melding:
"Unexpected respons from radio".
Vervolgens toch maar geprobeerd het programma op te starten en komt de melding: "Unknown radio component not registered" .
Waar ik nu aan denk is dat de computer te snel is. Wie heeft ervaring?
Met vriendelijke groet, Chris

Leen Ansems

  • Gast
Re: Programmerem Motorola GM 380
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2010, 19:45:55 »
Citaat van: "Chris"
Hallo.
Ik heb een motorola GM 380 geprogrammerd destijds met een Pentium 1 waarvan ik de Com poort aan moest passen. Dit werkte goed.
Nu heb ik een pentium 4 en wilde ik opnieuw programmeren.
Ik krijg ondanks de aanpassingen die in de software onder com tool worden geadviseerd steeds de melding:
"Unexpected respons from radio".
Vervolgens toch maar geprobeerd het programma op te starten en komt de melding: "Unknown radio component not registered" .
Waar ik nu aan denk is dat de computer te snel is. Wie heeft ervaring?
Met vriendelijke groet, Chris

Nee. De software kan de snelste computer aan en wordt nog steeds bijgewerkt. Staat de radio aan? De kabel zit achterop aangesloten of via de microfoonsocket? Als je een ribbox gebruikt: is de ribbox aangezet?  Je GM380 is niet een omgebouwde GM1280?. Die werkt niet samen met standaard programmeersoftware.

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: Programmerem Motorola GM 380
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2010, 20:02:03 »
Citaat van: "Chris"
Hallo.
Ik heb een motorola GM 380 geprogrammerd destijds met een Pentium 1 waarvan ik de Com poort aan moest passen. Dit werkte goed.
Nu heb ik een pentium 4 en wilde ik opnieuw programmeren.
Ik krijg ondanks de aanpassingen die in de software onder com tool worden geadviseerd steeds de melding:
"Unexpected respons from radio".
Vervolgens toch maar geprobeerd het programma op te starten en komt de melding: "Unknown radio component not registered" .
Waar ik nu aan denk is dat de computer te snel is. Wie heeft ervaring?
Met vriendelijke groet, Chris

Ribless progger werkt niet wanneer je de voorkant los gebruikt met de UTP cable er tussen (bij mij althans).
Kan dan alleen met de ribbox proggen.
Wanneer de kop vastzit, gaat het wel ribless.
Check ook even de comport van je PC.

Offline Chris

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 119
Re: Programmerem Motorola GM 380
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2010, 21:33:08 »
Hallo.
De meer info van mijn kant is dat het een originele GM 380 betreft zonder losse kop.
Ik gebruik een programmeerkabel zonder ribbox, deed het bij de eerste programmering immers ook.
Hij wordt aangesloten op de microfooningang en de compoort 1 in gebruik met 3f8 en IRQ4.
Groet Chris.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Programmerem Motorola GM 380
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2010, 22:14:30 »
Citaat van: "Chris"
Hallo.
De meer info van mijn kant is dat het een originele GM 380 betreft zonder losse kop.
Ik gebruik een programmeerkabel zonder ribbox, deed het bij de eerste programmering immers ook.
Hij wordt aangesloten op de microfooningang en de compoort 1 in gebruik met 3f8 en IRQ4.
Groet Chris.

Zo te lezen is er niks mis mee. Ergens moet er iets geen goed contact gemaakt hebben. De interface in de plug kan de geest gegeven hebben, maar dat is zeldzaam. De set doet het normaal? Plugje goed in het front?. Als je er zachtjes aan trekt, mag de plug niet uit het front vliegen.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Programmerem Motorola GM 380
« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2010, 22:39:27 »
Check even, of de instelling in de software hetzelfde is v.w.b. de comport.

Offline Chris

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 119
Re: Programmerem Motorola GM 380
« Reactie #6 Gepost op: 25 september 2010, 19:14:22 »
Hallo,

Ik heb inmiddels denk ik bij toeval de oorzaak gevonden.
Nadat ik de computer had uitgezet en deze vandaag weer inschakelde. Toch alle kabels nog een keer nagelopen en toen de mobi ingeschakeld.
Vervolgens het programma opgestart en zowaar deze zocht en kreeg contact. :P
Ik denk dat ik na het veranderen van de compoort instellingen eerst de compueer opnieuw had moeten opstarten. :oops:

Iedereen bedankt voor het meedenken en wie weet heeft iemand er ook nog eens baat bij.
Met vriendelijke groet, Chris.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Programmerem Motorola GM 380
« Reactie #7 Gepost op: 25 september 2010, 21:03:21 »
Er zijn dingen die niet lukken en dan moet je een pauze in lassen, een bak koffie drinken of er nog eens een nachtje over slapen. Ik geef toe, apparaten hebben eigenlijk geen recht op een snipperdag, maar ze nemen ze ongevraagd wel op :wink: