Auteur Topic: Convoi Exceptionnel  (gelezen 7728 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Marcel-Almere

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 232
Convoi Exceptionnel
« Gepost op: 13 november 2007, 19:54:58 »
Vandaag in Almere het bekende gele VW busje bij de begeleiding van een hijskraan van Mammoet.
Gebruikte frequentie was 455.9300 TQ 141.3
Er stond helaas geen firmanaam op het busje.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Convoi Exceptionnel
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2007, 05:40:27 »
Citaat van: "Marcel van Lith"
Vandaag in Almere het bekende gele VW busje bij de begeleiding van een hijskraan van Mammoet.
Gebruikte frequentie was 455.9300 TQ 141.3
Er stond helaas geen firmanaam op het busje.

Dan hebben we denk ik ook nagenoeg niets aan de frequentie, als we erg geen firmanaam aan kunnen koppelen.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Convoi Exceptionnel
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2007, 12:22:07 »
Citaat
Daaf schreef:
Dan hebben we denk ik ook nagenoeg niets aan de frequentie, als we erg geen firmanaam aan kunnen koppelen.

Ben ik het niet mee eens. Eerder is hier op het forum gezegd dat begeleiding van bijzonder transport vaak op 27mc zit. Nu blijkt dus dat er ook een bedrijf gebruikt maakt van porto's in de uhf.
Vind ik zeker wel nuttig om te weten ivm het zoeken als ik hier een keer zoiets zie.

vr.gr.
Mars

Offline Vrolijke Fietser

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 279
27mc antenne's op gele busjes.
« Reactie #3 Gepost op: 14 november 2007, 20:00:30 »
Vanochtend zag ik twee van die gele busjes die een transport van 2 chalets op diepladers moesten gaan begeleiden.
Naar aanleiding van eerdere postings eens op de antenne's gelet op de busjes.
Bovenop stonden dezelfde antenne's die je ook veel op Poolse koeriersbusjes ziet n.l. K70's

Boudewijn
De groeten van Bob.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Convoi Exceptionnel
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2007, 07:14:53 »
Citaat van: "Mars"
Citaat
Daaf schreef:
Dan hebben we denk ik ook nagenoeg niets aan de frequentie, als we erg geen firmanaam aan kunnen koppelen.

Ben ik het niet mee eens. Eerder is hier op het forum gezegd dat begeleiding van bijzonder transport vaak op 27mc zit. Nu blijkt dus dat er ook een bedrijf gebruikt maakt van porto's in de uhf.
Vind ik zeker wel nuttig om te weten ivm het zoeken als ik hier een keer zoiets zie.

UHF, 455.7500 t/m 456.4700, zal bij mij een van de eerste ranges zijn wat afzoek als ik zo'n convoi exceptionnel zie rijden. Het enige wat er nu extra bekend is, voor jullie dan he, is dat deze begeleidingen ook op UHF kunnen zitten.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1299
  • Qua Patet Orbis
Re: Convoi Exceptionnel
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2007, 10:24:37 »
Ik ben ze ook wel eens tegen gekomen op 152.1125 en 152.0625. Maar ook op pmr en 27 mhz.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Convoi Exceptionnel
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2007, 10:31:52 »
Citaat van: "RonAlmere"
Ik ben ze ook wel eens tegen gekomen op 152.1125 en 152.0625. Maar ook op pmr en 27 mhz.

Klopt. LPD heb ik ze ook op gehoord.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1299
  • Qua Patet Orbis
Re: Convoi Exceptionnel
« Reactie #7 Gepost op: 15 november 2007, 11:45:14 »
Volgens mij ligt het aan de begeleidingsbedrijven hoeveel geld ze er aan kwijt willen. De ene vind pmr/lpd of 27 mhz voldoende en de andere wil liever porto's en mobi's in vhf/uhf gebruiken.

Het voordeel van de eerste mogenlijkheid is dat als je in het buitenland werkt je met dat spul geen toestanden met de lokale overheid en/of gebruikers zal hebben.
En met een vhf/uhf ook nog eens kans maakt dat je op een lokale gebruiker stuit.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Convoi Exceptionnel
« Reactie #8 Gepost op: 15 november 2007, 12:05:12 »
Citaat van: "RonAlmere"
Volgens mij ligt het aan de begeleidingsbedrijven hoeveel geld ze er aan kwijt willen. De ene vind pmr/lpd of 27 mhz voldoende en de andere wil liever porto's en mobi's in vhf/uhf gebruiken.

De reden voor 27mc moge duidelijk zijn lijkt mij. Nagenoeg elke grote truck heeft een 27mc set in z'n cabine hangen.

Henk Voortwijs

  • Gast
Re: Convoi Exceptionnel
« Reactie #9 Gepost op: 23 november 2007, 17:24:30 »
En maken ze dan van een vaste frequentie in de 27 MHz gebruik?