Auteur Topic: gm 380 progameren  (gelezen 12113 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline schranze

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 170
gm 380 progameren
« Gepost op: 12 november 2007, 23:27:04 »
hallo

heb z juist een gm380 gekocht maar kan hem niet progameren krijg steeds de melding :couldn't pen port . check whether device / RIB are powered on or not , and the device to RIB , and the RIB to pc connection is ok.

wie kan me helpen

Offline scirocco60

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 457
Re: gm 380 progameren
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2007, 21:38:38 »
Citaat van: "schranze"
hallo

heb z juist een gm380 gekocht maar kan hem niet progameren krijg steeds de melding :couldn't pen port . check whether device / RIB are powered on or not , and the device to RIB , and the RIB to pc connection is ok.

wie kan me helpen

volgens mijn valt deze onder de waris serie. aan een ribbox alleen heb je dan niet genoeg.
je moet dan ook een flash adaptor hebben. als ik het goed heb.
gr ron
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: gm 380 progameren
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2007, 07:22:43 »
Citaat van: "scirocco60"
volgens mijn valt deze onder de waris serie. aan een ribbox alleen heb je dan niet genoeg.
je moet dan ook een flash adaptor hebben. als ik het goed heb.

Een flash adapter is benodigd als je het gheel wilt gaan flashen van bijvoorbeeld een GM1280 naar GM380. Om te programmeren heb je een ordinaire programmeerkabel nodig. Uiteraard aan een ribox gehangen of eentje met een integrated rib.

Offline schranze

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 170
Re: Re:
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2007, 21:42:02 »
thx voor de info
maar ik heb zo'n kabeltje zonder een ribbox maar het lukt me niet ik denk dat ik de verkeerde software heb .
er stond wel op gp en gm serie maar hij doet het niet
kan er mij iemand helpen aan de software

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Re:
« Reactie #4 Gepost op: 16 november 2007, 06:19:27 »
Citaat van: "schranze"
kan er mij iemand helpen aan de software

Motorola?

Offline scirocco60

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 457
Re: gm 380 progameren
« Reactie #5 Gepost op: 16 november 2007, 20:29:36 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "scirocco60"
volgens mijn valt deze onder de waris serie. aan een ribbox alleen heb je dan niet genoeg.
je moet dan ook een flash adaptor hebben. als ik het goed heb.

Een flash adapter is benodigd als je het gheel wilt gaan flashen van bijvoorbeeld een GM1280 naar GM380. Om te programmeren heb je een ordinaire programmeerkabel nodig. Uiteraard aan een ribox gehangen of eentje met een integrated rib.

ja inderdaad stom van me. programmeren is natuurlijk anders dan flashen :oops::oops:
aor 8000 optoscan535 realistic 2035 mts2100 gp300 gp 600 discone  X30 uniden 3500

PA1KK

  • Gast
Re:
« Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2008, 12:36:29 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "schranze"
kan er mij iemand helpen aan de software

Motorola?

Zie voor documentatie, schema's en programmeersoftware (oude versie) ook: link naar illegale software verwijderd. Moderator.

Kabels etc. via http://www.batlabs.com

gr. Ken

Offline samrooijmans

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: gm 380 progameren
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2011, 16:12:52 »
link naar illegale software sofware verwijderd. Moderator
graag even een berichtje.

Bedankt

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2371
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: gm 380 progameren
« Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2011, 21:27:15 »
GM380 kan op 2 manieren geprogd worden:

Met ribbox, of met ribless cable.
Ribless USB cable gaat in de mic aansluiting wanneer hij een remote head heeft.
Zonder remote head de 9-polige cable van de ribbox gebruiken in mic aansluiting.
Is i.d.d. Warris serie.

Raar maar waar, als ik het zo doe werkt het bij mij, anders niet.

Leen Ansems

  • Gast
Re: gm 380 progameren
« Reactie #9 Gepost op: 18 januari 2011, 06:22:12 »
Dames en heren,
Even een toelichting van mijn kant waarom dat verwijzingen naar software van Motorola enz door mij zijn weggehaald.
Wie ruime belangstelling heeft voor de hobby zal ook andere fora bezocht hebben die reeds op een onaangename manier met Motorola in aanvaring zijn gekomen. Motorola wil gewoon niet dat je hun software illegaal gebruikt of dat je via een link kenbaar maakt waar het eventueel te downloaden is. Over software voor toestellen die niet meer geproduceerd worden doen ze niet zo moeilijk, maar voor de nieuwere modellen wel en ze zitten er momenteel bovenop. De beheerders hebben bij een aantal fora heel veel content moeten verwijderen tot het forum schoon genoeg was naar de zin van MOTOROLA om onder vervolging uit te komen. Hou je daarom aan de spelregels zodat dit forum hiervan verschoond blijft. Motorola is niet tegen het gebruik van hun software, maar je moet daarvoor wel betaald hebben en een licencie bezitten. Heb je die eenmaal, dan hoef je niet meer te betalen voor updates en dat is op zich ook wel weer netjes.

Offline motorolasys

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: gm 380 progameren
« Reactie #10 Gepost op: 19 januari 2011, 09:56:45 »
Citaat van: "schranze"
hallo

heb z juist een gm380 gekocht maar kan hem niet progameren krijg steeds de melding :couldn't pen port . check whether device / RIB are powered on or not , and the device to RIB , and the RIB to pc connection is ok.

wie kan me helpen

Waarschijnlijk heb je dan de drivers voor de compoorten niet geinstalleerd.
Groetjes Jack

Leen Ansems

  • Gast
Re: gm 380 progameren
« Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2011, 10:20:03 »
Citaat van: "motorolasys"
Citaat van: "schranze"
hallo

heb z juist een gm380 gekocht maar kan hem niet progameren krijg steeds de melding :couldn't pen port . check whether device / RIB are powered on or not , and the device to RIB , and the RIB to pc connection is ok.

wie kan me helpen

Waarschijnlijk heb je dan de drivers voor de compoorten niet geinstalleerd.
Groetjes Jack

Het is goed bedoeld van je, maar 2 maanden later op een vraag reageren heeft niet zo veel zin meer :wink:

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: gm 380 progameren
« Reactie #12 Gepost op: 26 januari 2011, 21:28:56 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "motorolasys"
Waarschijnlijk heb je dan de drivers voor de compoorten niet geinstalleerd.
Groetjes Jack

Het is goed bedoeld van je, maar 2 maanden later op een vraag reageren heeft niet zo veel zin meer :wink:

2 maanden? Meer dan 3 jaar, ja!  :D

Ik vind het trouwens wel straf dat Motorola op die manier tegen forumbeheerders optreedt en meteen maar eens gaat zeggen wat er allemaal moet worden verwijderd. Illegale software online plaatsen is nog iets helemaal anders dan vanuit een forum een link posten in een discussie. Wat's next? Beginnen dreigen met juridische stappen indien er op een forum negatieve commentaar weerklinkt over hun producten? Komaan zeg... Je zou ze eigenlijk eens moeten laten doen en zien wat ze ondernemen. Helaas hebben hobbyisten geen pakken poen om dat spelletje mee te spelen en dat weten zij ook wel.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2371
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: gm 380 progameren
« Reactie #13 Gepost op: 27 januari 2011, 10:51:38 »
Ik denk dat Motorola er niet bij gebaat is indien iedereen overal software kan downloaden, installeren en gebruiken.
Regelmatig lees ik postings over personen die een oude porto/mob kopen, software zoeken, en zonder dat ze gehinderd zijn door enige kennis van zaken gaan herprogrammeren, flashen etc. wat dan niet lukt. Wanneer het toevallig wel lukt, worden die apparaten dan op maximaal vermogen gezet om maximale storing te creeeren. Ze komen regelmatig langs waarbij een GM-380 VHF op 27 watt staat, ingebouwd onder de stoel, helemaal afgedekt en een UHF magneetsprietje op het dak.
Zeker nu je overal ribless USB kabels kunt kopen, rommelt iedereen maar wat aan.
(ik doel zeker niet op recente postings van dit forum, ik wil ook zeker niet naar niemand wijzen, het gaat met name over postings op andere forums welke ik bezoek).

Het programmeren van een Motorola is niet heel eenvoudig, zeker niet wanneer je met 5TVO, terugmelding etc. wil gaan werken, de Engelse taal niet beheerst etc.
Door allerlei onkundige programmeringen lijkt het apparaat slecht te werken, en krijgt Motorola onterecht een slechte naam.
Ook zijn de illegale copieeen niet voorzien van service updates etc.
Ik kan me voorstellen dat Motorola hier niet aan mee wil werken, en dit daarom ook afstraft.
Daarnaast moeten ontwikkel en productiekosten terug verdiend worden, ook de schoorsteen van Motorola moet blijven roken.
Wanneer je incidenteel hobbymatig iets wil uitzenden kun je beter een handprogrammeerbare bami-porto nemen voor 99 euri's.

Leen Ansems

  • Gast
Re: gm 380 progameren
« Reactie #14 Gepost op: 28 januari 2011, 06:57:15 »
Een kostelijk verhaal Semafoonwinkel en het beschrijft precies zoals de praktijk is. Er wordt wel erg kwaad naar Motorola gekeken, maar elke fabrikant die betaalsoftware maakt zal gewoon hetzelfde kunnen doen. Onze forumeigenaar is iemand die hard moet werken en een gezin heeft te onderhouden. Beslist geen rijk man en hij krijgt de dagvaarding als het hier goed fout loopt. Ik denk dat ik dan zijn eerste daad kan voorspellen: de stekker gaat er dan gewoon uit....