Auteur Topic: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland  (gelezen 119476 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #150 Gepost op: 7 december 2009, 17:18:57 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Jordy A te C"
Qua techniek van GMS ben ik niet op de hoogte, vroeg me alleen af of ze dat daar wel bij zouden doen, maar zoals je Hans al steld dat het "beter" is om via porto e.d te alarmeren zodat je ook meteen reactie krijgt van desbetreffende ambu danwel OvD-G. Met een pager is het maar afwachten of deze of gene reageert op de oproep via de pager.

Flauwekul argument. Ik weet dat het niet jouw woorden zijn, dus het is niet persoonlijk bedoeld. P2000 heeft een 100x betere dekking dan C2000, een portofoon kan bovendien zacht of helemaal uit staan. Waarom zou de CPA Amsterdam na al die jaren (het was de eerste CPA met C2000) toch ineens op P2000 verschenen zijn? De CPA Haaglanden maakte voor C2000 ook geen gebruik van piepers, maar nu wel van P2000. P2000 is voor alarmering (kennisgeving van een melding) veel betrouwbaarder dan C2000, klaar.

Citaat van: "Jordy A te C"
Persoonlijk vind ik het wel een goede manier (alleen postcode) want je hoort het steeds vaker dat hulpdiensten vervelende dingen (soms lees je bedreigingen/blokeren van ambu's etc) meemaken met toeschouwers van ongelukken of iets dergelijks.

Ook flauwekul, want de eerste P2000-lezer die bewust naar een melding gaat om daar vervelend te doen moet ik nog tegenkomen. Dat zijn gewoon omwonenden of voorbijgangers en die hou je toch wel met het wegvallen van P2000.

Ik heb begrepen dat ze dus net zo als in t Gooi en Flevo gaan werken in Kennemerland, ook is het zo dat P2000 eigelijk in der tijd is opgezet om dat er geen andere manier mogelijk was van alarmeren in der tijd. Men wil dit tzt gaan doen via C2000...of t ooit gaat lukken.....

Mvg Hans Peter

Offline Dijkie69

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 907
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #151 Gepost op: 21 februari 2010, 18:46:10 »
Iemand enig idee welke funtionaris de motor 12-323 gebruikt, met roepnummer 12-501.

19:28:50 21-02-10GROUP-1A1 12501 RITNR 7501 2035 HAARLEM
0126323KL-ambu motor 12-323

Dijkie

Offline HansH

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1238
    • http://www.hansenmary.nl
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #152 Gepost op: 24 februari 2010, 09:41:11 »
Een omhoog gevallen centralist lijkt dit
0127049 08:43:42 24-02-10  OVD ZUID GRAAG TEL CONTACT AC.
 :)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21722
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #153 Gepost op: 24 februari 2010, 09:47:03 »
Euh Hans, wat heeft dit met de rubriek Ambu te maken?

Offline HansH

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1238
    • http://www.hansenmary.nl
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #154 Gepost op: 24 februari 2010, 10:38:56 »
Citaat van: "Johan Beck"
Euh Hans, wat heeft dit met de rubriek Ambu te maken?

Omdat ik deze als CPA centralist te boek heb staan.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21722
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #155 Gepost op: 24 februari 2010, 10:44:59 »
Het is een Centralist VC Brandweer  ;)

Rolf

  • Gast
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #156 Gepost op: 6 maart 2010, 15:49:27 »
Citaat van: "Dijkie69"
Iemand enig idee welke funtionaris de motor 12-323 gebruikt, met roepnummer 12-501.

19:28:50 21-02-10GROUP-1A1 12501 RITNR 7501 2035 HAARLEM
0126323KL-ambu motor 12-323


Dijkie,

de 12-501 is een logistiek voertuig dat voor een ieder te gebruiken is. In de wintermaanden, als het dus te glad is om met twee wielen te rijden, gaat de MVP over op een vier-wielig voertuig. In dit geval de 12-501 Volkswagen Polo, maar men neemt ook frequent de 12-801 OvD-G voertuig, omdat hier een MDT in zit en dus de routeplanning makkelijker is.

Bij onderhoud aan het voertuig van de HS-GHOR, 12-840, of RGF, 12-850, zal deze overstappen op de 12-501.

Offline veiligheidsregionhn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #157 Gepost op: 6 maart 2010, 16:12:41 »
He Rolf,

Waarom gebruiken de 500 serie ipv de 400 voor FR.

Groet,

Jeroen
Collega GMKNHN

Rolf

  • Gast
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #158 Gepost op: 9 maart 2010, 19:27:08 »
Citaat van: "veiligheidsregionhn"
He Rolf,

Waarom gebruiken de 500 serie ipv de 400 voor FR.

Groet,

Jeroen
Collega GMKNHN

Jeroen,

kijk in het groene boek van C2000 procedures van Kennemerland. Volgens mij heeft Wendy of Mark het nu.

De 12-5** zijn volgens het landelijke ambulancenummerplan de eenheden voor logistieke ondersteuning. Dit voertuig is een tijdelijke vervanging voor het originele voertuig, sneeuw of onderhoud, en daarvoor dus een logistieke ondersteuning. Maar dus niet alleen voor de motor, ook voor de HS-GHOR, RGF of OvD-G. In de regio Kennemerland is er geen First Responder met een voertuig, zoals Noord-Holland Noord die kent. Kennemerland kent alleen motoren.

De 12-4** zijn hulp ambulances of B(LS)-ambulances
De 12-3** zijn speciale ambulances, zie onderstaande lijstje:

    12-30* IC ambulance
    12-31* Babylance
    12-32* Motoren
    12-33* Defensie ambulance
(zijn er niet)
12-34* First Repsonders
12-36* Medical Bikers[/list]

12-315 Medic Schiphol is dus verkeerd genummerd. Moet dus eigenlijk 12-34* zijn.

Offline veiligheidsregionhn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #159 Gepost op: 10 maart 2010, 10:11:04 »
Op moment dat ik op de verzend knop had gedrukt, zag ik dat het om een "logistiek voertuig ging". En niet een specifiek voertuig. Ik had te vluchtig gelezen. Ik zal het boek is inneuzen.

Spreek je vast via de arbi binnenkort.

Groeten,
Jeroen

Offline veiligheidsregionhn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #160 Gepost op: 10 maart 2010, 10:14:05 »
Overigens hebben wij hier in DHD de 10332 en de 10333 rijden van de KON Marine.

Rolf

  • Gast
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #161 Gepost op: 10 maart 2010, 17:47:47 »
Citaat van: "veiligheidsregionhn"
Overigens hebben wij hier in DHD de 10332 en de 10333 rijden van de KON Marine.

Jeroen,

geheel volgens het lijstje genummerd. Maar met (zijn er niet) geldt natuurlijk alleen voor de regio Kennemerland. Wij hebben geen Marine Hospitaal meer in Overveen. Voor jullie regio NHN geldt dat natuurlijk wel.

Grtz (weekend weer dienst)

Rolf

  • Gast
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #162 Gepost op: 1 mei 2010, 15:38:12 »
07:44:44 01-05-10-ALPHA-gaarne contact MKA
0127710BRW Kennemerland (Onbekende code)

Is capcode voor BOT VZA Haarlemmermeer

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21722
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #163 Gepost op: 1 mei 2010, 15:52:48 »
Bedankt Rolf.
viewtopic.php?f=78&t=15846&hilit=0127710&start=40  
Ik denk dat ik al weet op welke monitor jij hebt gekeken ;)

Rolf

  • Gast
Re: Discussie P2000 Ambulance Kennemerland
« Reactie #164 Gepost op: 11 mei 2010, 18:24:06 »
FF ter kennisgeving het volgende:

mutatie in OvD-G voertuigen. Er zijn in Kennemerland nu 4 GHOR OvD-G voertuigen. Deze zijn dus niet meer van de verschillende vervoerders. Dit zijn allen Volvo's en hebben de bestaande nummering 12-802, 12-803, 12-804 en 12-805.
12-802 heeft standplaats Haarlem
12-803 heeft standplaats Haarlem
12-804 heeft standplaats Hoofddorp
12-805 heeft standplaats Velsen

De 12-801 is de oude Volkswagen Touran en is reserve met als standplaats Haarlem. Alle capcodes van de OvD-G eenheden blijven hetzelfde.

De oude 12-802 (Mercedes A-klasse) is de Rapid Responder geworden 12-342, capcode 0126342 of 0126324 (uitwijk motor)
De oude 12-803 (Mercedes Vito) is de Rapid Responder geworden 12-341, capcode 0126341 of 0126324 (uitwijk motor)
Deze voertuigen zijn zo geprogrammeerd dat zij niet alleen in Kennemerland ingezet kunnen worden, maar ook in Noord-Holland Noord, aangezien Velsen/ Heemskerk als Alkmaar vallen onder Connexxion Ambulancezorg.

Helaas door een sticker foutje staat er op de bovenstaande voertuigen 12-502 en 12-503.