Het Scannerforum
Frequenties => Militair => Topic gestart door: Johan Beck op 21 december 2019, 22:57:25
-
Om de frequenties in mijn database zo goed mogelijk bij te houden heb ik een overzicht gemaakt van zoveel mogelijk in Nederland gebruikte militaire luchtvaartfrequenties.
Correcties zijn van harte welkom.
Landelijk
119.7000 ICAO Tower / Regional Guard
122.1000 NATO Tower / Approach
123.3000 NATO Final
257.8000 NATO Tower
385.4000 NATO Final
344.0000 NATO Director
362.3000 NATO Approach
Deelen
129.9250 Tower
312.4000 Tower
Eindhoven
121.9250 Ground
124.5250 Arrival
126.0250 ATIS
131.0000 Tower
131.4000 Eindhoven Handling (Civiel)
131.9666 334 Sqn Operations "Whitehorse
241.5500 Tower
251.2000 Training
265.9750 Arrival
298.5750 334 Sqn Operations "Whitehorse
333.0500 Glidepath
335.7500 Ground
Gilze Rijen
31.3750 OCC (Pri)
40.6500 300 Sqn Tactical
41.1250 OCC (Sec)
46.2500 298 Sqn Ops "Grizzly"
48.9500 301 Sqn Tactical
50.8000 298 Sqn Tactical
57.1500 300 Sqn Ops "Wildcat"
58.5500 301 Sqn Ops "Apache"
121.6750 Ground
125.3250 Tower
128.9166 Monitor
138.4750 298 Sqn Air/Air
138.7250 299 Sqn, Mobile Air Operations Team
138.8750 299 Sqn, Mobile Air Operations Team
139.4250 301 Sqn Air-Air
142.6000 301 Sqn Air-Air
142.7500 301 Sqn Air-Air
139.1500 301 Sqn Air/Air
140.1500 299 Sqn, Mobile Air Operations Team, Fire Bucket Operations
140.8500 298 Sqn Air/Air
142.3500 301 Sqn Air-Air
143.2500 301 Sqn Air-Air
143.6250 300 Sqn Air-Air
254.8750 299 Sqn Ops
266.0000 298 Sqn Air/Air
277.3500 Tower
278.1250 Ground
280.9000 300 Sqn Air/Air
281.4750 Rapcon
281.6000 300 Sqn Ops
313.6250 300 Sqn Tactical
331.1000 Glidepath
339.8750 301 Sqn Air-Air
341.2750 Training
342.6000 301 Sqn Tactical
343.3250 298 Sqn Ops
355.7500 301 Sqn Ops
359.9750 Arrival
360.2000 301 Sqn Air/Air
371.5250 Monitor TMA
374.4750 298 Sqn A/A
376.6750 301 Sqn "Redskin Control"
378.0750 298 Sqn Tactical
378.2750 Wing Operations "Jumbo"
379.8500 300 Sqn Air to Air
387.5000 301 Sqn Air-Air
Leeuwarden
120.7000 Tower
121.6750 Ground
132.0250 Arrival
138.9000 Air-Air
139.1750 Air-Air
140.1250 Air-Air
140.5750 Air-Air
140.6250 Air-Air
140.8750 Wing Ops "Greenhouse"
140.9500 Air-Air
141.2250 Air-Air
141.4500 Air-Air
141.8500 Air-Air
142.0250 Air-Air
142.2000 Air-Air
142.5250 Air-Air
241.6250 323 Sqn Ops "Diana"
257.8000 Discrete Emergency
292.6500 Inflight Report
295.0000 Kantoor Testvliegen
344.8500 Tower
362.5250 Ground
363.2000 Wing Ops "Greenhouse"
387.0250 322 Sqn Ops "Polly"
Volkel
123.1750 V08 Rapcon
136.0750 Tower
138.5250 QRA Air-Air
138.7000 V18 Air-Air
139.0750 V19 Air-Air
140.1000 Air-Air
140.1750 V14 Wing Ops "Colby"
140.6750 V16 Air-Air
142.0750 V10 Air-Air
142.1250 V20 Air-Air
142.2750 V17 Air-Air
142.4250 Air-Air
142.4750 V11 Air-Air
142.9750 V13 Air-Air
143.2750 V15 Air-Air
143.6500 Air-Air
247.7500 Volkel Inflight
291.1000 Tower
291.2000 Arrival
330.0500 Glidepath
362.9500 312 Sqn Ops "Bonzo"
363.5250 313 Sqn Ops "Tiger
375.5000 Collector
379.3750 311 Sqn Ops "Skido"
386.7750 Ground
388.6000 Wing Ops "Colby"
Woensdrecht
120.4250 Tower
121.7750 Ground
125.9250 Arrival
133.0250 Fokker Services
125.1250 131 EMVO Sqn Air/Air
134.4750 131 EMVO Sqn Air/Air
139.4000 131 EMVO Sqn Air/Air
307.1750 PC-7 Demo Team
334.5500 Glidepath
339.0000 Tower
356.8750 Ground
378.6500 Arrival
397.5750 131 EMVO Ops "Diamond"
De Kooy
120.1250 Tower
121.7250 Ground
124.2250 Approach
131.5000 CHC Helicopters
133.00833 ATIS
301.2000 Wing Ops "Homeplate"
333.2000 Glidepath
356.0000 Dummy Deck
359.1000 Final
372.1500 Approach
379.7500 Tower
Mill ATCC/CAPP Schiphol
120.8250 Radar Upper
128.3500 Radar Lower
132.3500 Flight Information
132.5250 Radar Lower
118.5750 RAPCON North (Backup)
123.1750 RAPCON South
123.3000 RAPCON Various
123.5750 RAPCON West
132.0250 RAPCON North
124.5250 Eindhoven Arrival
125.9250 Woensdrecht Arrival
247.4250 Radar Back-Up
247.8000 Radar Back-Up
290.5750 Radar Back-Up
341.6000 Flight Information
342.2000 Radar Back-Up
360.4750 Radar Upper
369.7750 Radar Back-Up
372.0250 Radar Upper
397.2750 Radar Lower
265.9750 Eindhoven Arrival
270.1000 Monitor TMA-G
278.0250 Monitor TMA-C
284.4750 RAPCON North
285.0500 RAPCON South (Backup)
291.2000 Volkel Arrival
291.9500 Monitor TMA-A
336.3250 Monitor TMA-D
339.7000 Leeuwarden Arrival
357.4750 Monitor TMA-D
359.9750 Gilze Rijen Arrival
370.6500 Woensdrecht Arrival
372.7750 Monitor Woensdrecht
377.9250 Monitor TMA-D
388.5250 RAPCON South
397.2750 Monitor TMA-A/TMA-C/CTA North
399.7250 RAPCON West
-
Volkel, na 2 weekjes puzzelen lijkt het als volgt eruit te zien.
Alleen de 138.525, 139.075, 140.100, 143.650 zijn (nog) niet gelogd sinds 5 dec.
Volkel
123.1750 V08 Rapcon -> Aux 4
136.0750 Tower
138.5250 QRA Air-Air -> Aux 19
138.7000 V18 Air-Air -> Aux 11
139.0750 V19 Air-Air -> Aux 14
140.1000 Air-Air -> Aux 12
140.1750 V14 Wing Ops "Colby" -> Aux 1
140.6750 V16 Air-Air -> Aux 18
142.0750 V10 Air-Air -> zegt mij niks. -> Hier zit ik fout, is sinds kort in gebruik, alleen kanaal nummer weet ik niet.
142.1250 V20 Air-Air -> Aux 9
142.2750 V17 Air-Air -> Aux 17
142.4250 Air-Air -> Aux 16
142.4750 V11 Air-Air -> Aux 13
142.9750 V13 Air-Air -> Aux 15
143.2750 V15 Air-Air -> Aux 20
143.6500 Air-Air -> Aux 10
247.7500 Volkel Inflight
291.1000 Tower
291.2000 Arrival
330.0500 Glidepath
362.9500 312 Sqn Ops "Bonzo"
363.5250 313 Sqn Ops "Tiger
375.5000 Collector -> vervangen door 247.750
379.3750 311 Sqn Ops "Skido" -> 311 Sqn is al een paar jaar niet meer onder ons...
386.7750 Ground
388.6000 Wing Ops "Colby"
-
Dit is een mooie lijst Johan, complimenten. Paar opmerkingen erachter..
Om de frequenties in mijn database zo goed mogelijk bij te houden heb ik een overzicht gemaakt van zoveel mogelijk in Nederland gebruikte militaire luchtvaartfrequenties.
Correcties zijn van harte welkom.
Landelijk
119.7000 ICAO Tower / Regional Guard Deze zou ik vergeten; wordt nooit gebruikt in NL
122.1000 NATO Tower / Approach
123.3000 NATO Final
257.8000 NATO Tower
385.4000 NATO Final Wordt niet meer gebruikt
344.0000 NATO Director Wordt niet meer gebruikt
362.3000 NATO Approach
Deelen
129.9250 Tower
312.4000 Tower
Eindhoven
121.9250 Ground
124.5250 Arrival
126.0250 ATIS
131.0000 Tower
131.4000 Eindhoven Handling (Civiel)
131.9666 334 Sqn Operations "Whitehorse
241.5500 Tower
251.2000 Training
265.9750 Arrival
298.5750 334 Sqn Operations "Whitehorse
333.0500 Glidepath Die Glidepath dingen zou ik niet opnemen, zijn een heel andere tak van sport
335.7500 Ground
Gilze Rijen
31.3750 OCC (Pri)
40.6500 300 Sqn Tactical
41.1250 OCC (Sec)
46.2500 298 Sqn Ops "Grizzly"
48.9500 301 Sqn Tactical
50.8000 298 Sqn Tactical
57.1500 300 Sqn Ops "Wildcat"
58.5500 301 Sqn Ops "Apache"
121.6750 Ground
125.3250 Tower
128.9166 Monitor
138.4750 298 Sqn Air/Air
138.7250 299 Sqn, Mobile Air Operations Team
138.8750 299 Sqn, Mobile Air Operations Team
139.4250 301 Sqn Air-Air
142.6000 301 Sqn Air-Air
142.7500 301 Sqn Air-Air
139.1500 301 Sqn Air/Air
140.1500 299 Sqn, Mobile Air Operations Team, Fire Bucket Operations
140.8500 298 Sqn Air/Air
142.3500 301 Sqn Air-Air
143.2500 301 Sqn Air-Air
143.6250 300 Sqn Air-Air
254.8750 299 Sqn Ops
266.0000 298 Sqn Air/Air
277.3500 Tower
278.1250 Ground
280.9000 300 Sqn Air/Air
281.4750 Rapcon Is vervangen door 399.725
281.6000 300 Sqn Ops
313.6250 300 Sqn Tactical
331.1000 Glidepath Nog zo´n ding, exit
339.8750 301 Sqn Air-Air
341.2750 Training
342.6000 301 Sqn Tactical
343.3250 298 Sqn Ops
355.7500 301 Sqn Ops
359.9750 Arrival
360.2000 301 Sqn Air/Air
371.5250 Monitor Is oud en kan denk wel weg
374.4750 298 Sqn A/A
376.6750 301 Sqn "Redskin Control" Is oud en kan denk wel weg
378.0750 298 Sqn Tactical
378.2750 Wing Operations "Jumbo"
379.8500 300 Sqn Air to Air
387.5000 301 Sqn Air-Air
Leeuwarden
120.7000 Tower
121.6750 Ground
132.0250 Arrival
138.9000 Air-Air
139.1750 Air-Air
140.1250 Air-Air
140.5750 Air-Air
140.6250 Air-Air
140.8750 Wing Ops "Greenhouse"
140.9500 Air-Air
141.2250 Air-Air
141.4500 Air-Air
141.8500 Air-Air
142.0250 Air-Air
142.2000 Air-Air
142.5250 Air-Air
241.6250 323 Sqn Ops "Diana"
257.8000 Discrete Emergency
292.6500 Inflight Report Is oud, kan denk wel exit
295.0000 Kantoor Testvliegen Is oud, kan denk wel exit
344.8500 Tower
362.5250 Ground
363.2000 Wing Ops "Greenhouse"
387.0250 322 Sqn Ops "Polly"
Volkel
123.1750 V08 Rapcon
136.0750 Tower
138.5250 QRA Air-Air
138.7000 V18 Air-Air
139.0750 V19 Air-Air
140.1000 Air-Air
140.1750 V14 Wing Ops "Colby"
140.6750 V16 Air-Air
142.0750 V10 Air-Air
142.1250 V20 Air-Air
142.2750 V17 Air-Air
142.4250 Air-Air
142.4750 V11 Air-Air
142.9750 V13 Air-Air
143.2750 V15 Air-Air
143.6500 Air-Air
247.7500 Volkel Inflight
291.1000 Tower
291.2000 Arrival
330.0500 Glidepath Nog een, exit
362.9500 312 Sqn Ops "Bonzo"
363.5250 313 Sqn Ops "Tiger
375.5000 Collector Is oud en kan denk wel weg
379.3750 311 Sqn Ops "Skido"
386.7750 Ground
388.6000 Wing Ops "Colby"
Woensdrecht
120.4250 Tower
121.7750 Ground
125.9250 Arrival
133.0250 Fokker Services
125.1250 131 EMVO Sqn Air/Air
134.4750 131 EMVO Sqn Air/Air
139.4000 131 EMVO Sqn Air/Air
307.1750 PC-7 Demo Team
334.5500 Glidepath Nog een, exit
339.0000 Tower
356.8750 Ground
378.6500 Arrival
397.5750 131 EMVO Ops "Diamond"
De Kooy
120.1250 Tower
121.7250 Ground
124.2250 Approach
131.5000 CHC Helicopters
133.00833 ATIS
301.2000 Wing Ops "Homeplate"
333.2000 Glidepath Nog een, exit
356.0000 Dummy Deck Is oud en kan denk wel weg
359.1000 Final
372.1500 Approach
379.7500 Tower
Mill ATCC/CAPP Schiphol
120.8250 Radar Upper
128.3500 Radar Lower
132.3500 Flight Information
132.5250 Radar Lower
118.5750 RAPCON North (Backup)
123.1750 RAPCON South
123.3000 RAPCON Various
123.5750 RAPCON West
132.0250 RAPCON North
124.5250 Eindhoven Arrival
125.9250 Woensdrecht Arrival
247.4250 Radar Back-Up Is oud en kan denk wel weg
247.8000 Radar Back-Up
290.5750 Radar Back-Up Is oud en kan denk wel weg
341.6000 Flight Information
342.2000 Radar Back-Up
360.4750 Radar Upper
369.7750 Radar Back-Up Is oud en kan denk wel weg
372.0250 Radar Upper Is oud en kan denk wel weg
397.2750 Radar Lower
265.9750 Eindhoven Arrival
270.1000 Monitor TMA-G
278.0250 Monitor TMA-C
284.4750 RAPCON North
285.0500 RAPCON South (Backup) Is oud en kan denk wel weg
291.2000 Volkel Arrival
291.9500 Monitor TMA-A
336.3250 Monitor TMA-D Is Radar Lower
339.7000 Leeuwarden Arrival
357.4750 Monitor TMA-D
359.9750 Gilze Rijen Arrival
370.6500 Woensdrecht Arrival
372.7750 Monitor Woensdrecht Is oud en kan denk wel weg
377.9250 Monitor TMA-D
388.5250 RAPCON South
397.2750 Monitor TMA-A/TMA-C/CTA North
399.7250 RAPCON West
-
Gelukkig heb je een dertiende maand om Henk z’n aanvullingen aan te passen.
Mooi werk man.
Prettige feestdagen
Bert
-
thks Boys !
Prettige Feestdagen to all !! 8) :)
-
397.2750 Heb ik ondertussen als;
Radar Lower
TMA C
TMA A / CTA North
-
397.2750 Heb ik ondertussen als;
Radar Lower
TMA C
TMA A / CTA North
270.100 TMA-G ex 372.775
291.950 TMA-A ex 360.625
357.475 TMA-D (Gilze) ex 371.525
377.925 TMA-D (Volkel) ex 337.900
397.275 Dutch Mil lower 1 , gekoppeld met 128.355
336.325 Dutch Mil lower 2 , gekoppeld met 125.930
-
Die Glidepath dingen zou ik niet opnemen, zijn een heel andere tak van sport
In je opmerkingen maak je me nieuwsgierig naar die glidepath frequenties Henk :). Zijn dat glideslope frequenties van het ILS?
Grtz!
John
-
Die Glidepath dingen zou ik niet opnemen, zijn een heel andere tak van sport
In je opmerkingen maak je me nieuwsgierig naar die glidepath frequenties Henk :). Zijn dat glideslope frequenties van het ILS?
Grtz!
John
Hé John, ja da's het glide slope signaal van de ILS. Die zitten in de 33x.xxx MHz range. Freqs waar je geen R/T op hoort :)
-
Allen bedankt voor jullie inbreng, ik heb de database weer aardig op kunnen schonen en corrigeren.
Vervolgens heb ik nog een heel lijstje van Bandbox.
244.850 QRA (Sec)
253.125
253.425 Ch 18
258.000 Ch 21
262.625 QRA (Pri)
277.450
294.600
294.900
298.950 Ch 17
316.075
317.675
355.300
355.625
360.875 Contact
368.800
376.775
379.850
398.050 Ch 16
De frequenties met Ch zijn sinds 5 december nieuw gehoord. Of het ook daadwerkelijk een juiste Ch is die door Bandbox wordt gebruikt of op de UHF radio van Leeuwarden en/of Volkel weet ik niet.
-
Allen bedankt voor jullie inbreng, ik heb de database weer aardig op kunnen schonen en corrigeren.
Vervolgens heb ik nog een heel lijstje van Bandbox.
244.850 QRA (Sec)nog geen clue of deze current is
253.125 nog geen clue of deze current is
253.425 Ch 18 ex 294.900
258.000 Ch 21 current
262.625 QRA (Pri)nog geen clue of deze current is
277.450nog geen clue of deze current is
294.600nog geen clue of deze current is
294.900
298.950 Ch 17 ex 317.675
316.075 current
317.675
355.300nog geen clue of deze current is
355.625nog geen clue of deze current is
360.875 Contact ex 315.875
368.800nog geen clue of deze current is
376.775 ex 389.325
379.850
398.050 Ch 16 ex 379.850
De frequenties met Ch zijn sinds 5 december nieuw gehoord. Of het ook daadwerkelijk een juiste Ch is die door Bandbox wordt gebruikt of op de UHF radio van Leeuwarden en/of Volkel weet ik niet.
Ik zie nu ook dat 245.450 niet genoemd staat... ook van deze geen clue of deze current is.
-
Ik kwam nog een dubbele tegen;
132.025 Leeuwarden Arrival en RAPCON North
-
Ik zou het op Rapcon North houden, dat ie af en toe ook Arrival doet is niet zo spannend. Op UHF lopen deze taken af en toe ook door elkaar.
-
Bedankt Johan, mooi overzicht van wat we inmiddels weten!
Top
MVG
Peter
-
Bedankt Johan,
Voor je mooie lijst , en voor de tijd hier voor.
En verder iedereen fijne dagen , en een goed 2020 luister jaar.
Mvgr Gerrit.
-
Voor de liefhebbers , op de facebook groep "Uniden 3600xlt gebruikers NL" heb ik de lijst gemaakt voor de 3600xlt. Voor arc536, kun je zo downloaden.
-
Volkel, na 2 weekjes puzzelen lijkt het als volgt eruit te zien.
Alleen de 138.525, 139.075, 140.100, 143.650 zijn (nog) niet gelogd sinds 5 dec.
Volkel
140.1000 Air-Air -> Aux 12
142.0750 V10 Air-Air -> zegt mij niks. -> Hier zit ik fout, is sinds kort in gebruik, alleen kanaal nummer weet ik niet.
142.075 is de vervanger van 140.100 begrijp ik uit de chat?
-
Volkel, na 2 weekjes puzzelen lijkt het als volgt eruit te zien.
Alleen de 138.525, 139.075, 140.100, 143.650 zijn (nog) niet gelogd sinds 5 dec.
Volkel
140.1000 Air-Air -> Aux 12
142.0750 V10 Air-Air -> zegt mij niks. -> Hier zit ik fout, is sinds kort in gebruik, alleen kanaal nummer weet ik niet.
142.075 is de vervanger van 140.100 begrijp ik uit de chat?
Zeer waarschijnlijk.
-
EMVO ops is nu 270.100
-
Nee hoor, is een TMA monitor.
-
EMVO ops is nu 270.100
Voordat je begint te roepen, kijk eerst even in mijn database.
-
140.1750 V14 Wing Ops "Colby" -> Aux 1
Vrijdag veel verkeer op gehad door het slechtere weer even, werd consequent "VIPER OPS" genoemd i.p.v. Colby. Weet niet of dit iets te betekenen heeft qua callwijziging?
-
140.1750 V14 Wing Ops "Colby" -> Aux 1
Vrijdag veel verkeer op gehad door het slechtere weer even, werd consequent "VIPER OPS" genoemd i.p.v. Colby. Weet niet of dit iets te betekenen heeft qua callwijziging?
Viper Ops = Sqn Ops
Colby Ops = Wing Ops
-
Allen bedankt voor jullie inbreng, ik heb de database weer aardig op kunnen schonen en corrigeren.
Vervolgens heb ik nog een heel lijstje van Bandbox.
244.850 QRA (Sec)
253.125
253.425 Ch 18
258.000 Ch 21
262.625 QRA (Pri)
277.450
294.600
294.900
298.950 Ch 17
316.075
317.675
355.300
355.625
360.875 Contact
368.800
376.775
379.850
398.050 Ch 16
315.875 vergeet je nog bandbox main
De frequenties met Ch zijn sinds 5 december nieuw gehoord. Of het ook daadwerkelijk een juiste Ch is die door Bandbox wordt gebruikt of op de UHF radio van Leeuwarden en/of Volkel weet ik niet.
-
Allen bedankt voor jullie inbreng, ik heb de database weer aardig op kunnen schonen en corrigeren.
Vervolgens heb ik nog een heel lijstje van Bandbox.
244.850 QRA (Sec)
253.125
253.425 Ch 18
258.000 Ch 21
262.625 QRA (Pri)
277.450
294.600
294.900
298.950 Ch 17
316.075
317.675
355.300
355.625
360.875 Contact
368.800
376.775
379.850
398.050 Ch 16
315.875 vergeet je nog bandbox main
De frequenties met Ch zijn sinds 5 december nieuw gehoord. Of het ook daadwerkelijk een juiste Ch is die door Bandbox wordt gebruikt of op de UHF radio van Leeuwarden en/of Volkel weet ik niet.
Dat laatste, channelsetting op de radio's van VKL/LWD.
-
Allen bedankt voor jullie inbreng, ik heb de database weer aardig op kunnen schonen en corrigeren.
Vervolgens heb ik nog een heel lijstje van Bandbox.
244.850 QRA (Sec)
253.125
253.425 Ch 18
258.000 Ch 21
262.625 QRA (Pri)
277.450
294.600
294.900
298.950 Ch 17
316.075
317.675
355.300
355.625
360.875 Contact
368.800
376.775
379.850
398.050 Ch 16
315.875 vergeet je nog bandbox main
De frequenties met Ch zijn sinds 5 december nieuw gehoord. Of het ook daadwerkelijk een juiste Ch is die door Bandbox wordt gebruikt of op de UHF radio van Leeuwarden en/of Volkel weet ik niet.
Dat laatste, channelsetting op de radio's van VKL/LWD.
In de Frequentiedatabase kom ik deze tegen ipv 244.850
244.82500 244.82500 x AOCS Nieuw Milligen, CRC "Bandbox" QRA (Sec) Nieuw Milligen Gelderland Mil Air
Welke is juist?
-
Om de frequenties in mijn database zo goed mogelijk bij te houden heb ik een overzicht gemaakt van zoveel mogelijk in Nederland gebruikte militaire luchtvaartfrequenties.
Correcties zijn van harte welkom.
Eindhoven
121.9250 Ground
124.5250 Arrival
126.0250 ATIS
131.0000 Tower
131.4000 Eindhoven Handling (Civiel)
131.9666 334 Sqn Operations "Whitehorse Sommige bronnen zeggen 131.915 wat is correct?
241.5500 Tower
251.2000 Training
265.9750 Arrival
298.5750 334 Sqn Operations "Whitehorse
333.0500 Glidepath
335.7500 Ground
-
131.91660 MHz RT 131.915
-
256.30000 336 Sqn Tactical Luchtmachtbasis Eindhoven
-
Voor de liefhebbers , op de facebook groep "Uniden 3600xlt gebruikers NL" heb ik de lijst gemaakt voor de 3600xlt. Voor arc536, kun je zo downloaden.
Werkt dit bestandje toevallig ook voor ARC785?
-
Voor de liefhebbers , op de facebook groep "Uniden 3600xlt gebruikers NL" heb ik de lijst gemaakt voor de 3600xlt. Voor arc536, kun je zo downloaden.
Werkt dit bestandje toevallig ook voor ARC785?
Nee dat gaat niet.
-
Dank je Johan. Ik had al een klein beetje z'n vermoeden.
-
De VHF A/A van Leeuwarden staan nu in mijn database met callsigns.
Echter er zijn ondertussen nieuwe callsigns bij gekomen die ook op diverse frequenties worden gebruikt. Ik heb geen idee of die allemaal een eigen frequentie hebben zoals ik dat nu heb.
Wellicht is het handig om de VHF's van Leeuwarden op te nemen met de channelsetting net als bij Volkel.
Alleen heb ik niet de juiste setting. Wie helpt?
-
De VHF A/A van Leeuwarden en Volkel zijn dankzij zeer betrouwbare input weer bijgewerkt.
-
Qra frequenties
262.625000 QRA NETHERLANDS PRIMARY
248.700000 QRA DENMARK SKYLIGHT
140.125000 QRA LEEUWARDEN
138.525000 QRA VOLKEL
140.425000 QRA FLORENNES/KLEINE BROGEL
141.400000 QRA FLORENNES/KLEINE BROGEL A/A
138.275000 QRA DENMARK A/A MOONBEAM
315.875000 BANDBOX MAIN / QRA
363.100000 NATO COMMON
270.150000 HOTSPUR QRA COMMON
338.575000 HOTSPUR
358.500000 CAOC QRA BELGIUM PRIMAIRY
265.625000 COAC UEDEM QRA CONTROL BELGIUM SECONDAIRY
244.825000 CAOC UEDEM QRA CONTROL NETHERLANDS SECCONDAIRY
248.525000 LONESHIP/SUNRISE QRA CONTROL SECONDAIRY
344.950000 COAC UEDEM QRA CONTROL GERMANY PRIMARY
Dankzij Joost and me
-
Bedankt, mooi lijstje!
MVG
Peter
-
358.500000 CAOC QRA BELGIUM PRIMAIRY
265.625000 COAC UEDEM QRA CONTROL BELGIUM SECONDAIRY
Primary en Secondary ;)
-
Naar aanleiding van de conversatie tussen Johan en Warlord; "mijn lijstje" met bandbox en wanneer deze voor het laatst door iemand gehoord zijn. CH19 en CH20 is mij nog niet helemaal duidelijk. Als ik "mijn lijstje" vergelijk met de frequentiedatabase zijn er nogal wat verschillen.
Iemand aanvulling / correcties? Recent bepaalde freqs nog wel gehoord.
Mijn theorie is: 360.875 CH19 is niet meer in gebruik. 315.875 is CH19.
244.825 CAOC UEDEM QRA CONTROL NETHERLANDS SECCONDAIRY
398.050 CH16 CRC Bandbox
298.950 CH17 CRC Bandbox -Nov-2020
253.425 CH18 CRC Bandbox -Nov-2020
360.875 CH19 CRC Bandbox Contact
315.875 CH20 or CH19 CRC Bandbox Main QRA or CH19 -Nov-2020
258.000 CH21 CRC Bandbox -Nov-2020
245.700 CH22 Bandbox -Nov-2020
261.000 CRC Bandbox -Nov-2020
277.450 CRC Bandbox -Oct-2020
294.600 CRC Bandbox -Oct-2020
316.075 CH23 CRC Bandbox
377.750 CRC Bandbox -Nov-2020
389.325 CH20 CRC Bandbox -Nov-2020
262.625 CRC Bandbox QRA -Nov-2020
-
Is die 360.875 nu wel of niet meer ingebruik, omdat hij er,wel tussen staat als contact. Lijkt mij dit verwarrend of niet anders laat ik,hem erin staan.in de scanner bedoel ik dan.
-
Of die in gebruik is geen idee; ik heb er in iedergeval geen log van in de afgelopen maanden. De conclusie mag jezelf trekken ;-)
-
Mijn theorie is: 360.875 CH19 is niet meer in gebruik. 315.875 is CH19.
Ik denk dat jouw theorie klopt.
-
Iemand aanvulling / correcties? Recent bepaalde freqs nog wel gehoord.
245.4500 : Exercise
253.1250 : GCI ?
294.9000 : GCI ?
317.6750 : GCI ?
335.3000 : GCI ?
355.3000 : GCI ?
368.8000 : GCI ?
376.7750 : GCI ?
379.8500 : GCI ?
261.0000 is volgens mij een AWACS frequentie, MAGIC maakt hier nog wel eens gebruik van.
360.8750 heb ik wel eens MAGIC horen roepen naar BANDBOX, paar maanden geleden.
-
Misschien is het handig om ook hier alleen recente waarnemingen te plaatsen.
-
tot zover allemaal gelogd >
CH 16 398.050 ch 17 298.950 ch 18 253.425 ch 19 315.875 ch 20 389,325 ch 21 258.000 ch 22 355.625
mis 277.450 360.875 nog channel xx
-
tot zover allemaal gelogd >
CH 16 398.050 ch 17 298.950 ch 18 253.425 ch 19 315.875 ch 20 389,325 ch 21 258.000 ch 22 355.625 ch 29 277.450
mis 360.875 nog channel xx
ch 29 277.450 dankzij belenos
-
tot zover allemaal gelogd >
CH 16 398.050 ch 17 298.950 ch 18 253.425 ch 19 315.875 ch 20 389,325 ch 21 258.000 ch 22 355.625
mis 277.450 360.875 nog channel xx
ch 23 is 316.075
-
FREQ 397.275 MHZ FOR DUTCH MIL LOWER CONTROL AREA
CHG TO 259.250 MHZ
12 FEB 09:53 2021 UNTIL PERM.
CREATED: 12 FEB 09:54 2021
Credit SGV facebook pagina.
-
Thanks Joost.
-
tot zover allemaal gelogd >
CH 16 398.050 ch 17 298.950 ch 18 253.425 ch 19 315.875 ch 20 389,325 ch 21 258.000 ch 22 355.625
mis 277.450 360.875 nog channel xx
ch 23 is 316.075
Ik meen dat ik het al eerder had gemeld, of dat moet dan in de chat geweest zijn. Die Channel aanduidingen zoals hierboven genoemd geldt alleen voor de F-16's / F-35's van Nederland.
-
Daarom omschrijf ik het voor mezelf dan ook als;
AOCS Nieuw Milligen CRC Bandbox (Leeuwarden/Volkel Channel 23)
-
is er toevallig iemand die al bekend is met ch25 van EHLW
Kan hem nog niet in de database terugvinden. Misschien dat iemand hem heeft opgepakt.
Zo niet heel jammer, maar je kan niet alles hebben
-
245,4500 AOCS Nieuw Milligen CRC Bandbox (Leeuwarden/Volkel Channel 25)
-
BANDBOX
398.050 CHANNEL 16
298.950 CHANNEL 17
253,425 CHANNEL 18
315.875 CHANNEL 19
245.700 CHANNEL 20
258.000 CHANNEL 21
355.625 CHANNEL 22
316.075 CHANNEL 23
294.600 CHANNEL 24
245.450 CHANNEL 25
277.450 CHANNEL 29
-
Ik weet niet of het nog relevant is maar ik heb dit in mijn UBCD3600XLT staan.
Iemand enige info of dit allemaal nog klopt?
388.600000 Channel 01
386.775000 Channel 02
291.100000 Channel 03
341.600000 Channel 06
291.200000 Channel 07
284.247500 Channel 08
377.925000 Channel 11
362.950000 Channel 12
363.525000 Channel 13
398.050000 Channel 16
298.950000 Channel 17
253.425000 Channel 18
315.875000 Channel 19
389.325000 Channel 20
258.000000 Channel 21
355.625000 Channel 22
316.075000 Channel 23
294.600000 Channel 24
245.450000 Channel 25
277.450000 Channel 29
Voor de rest doe er anders je voordeel mee..
-
En dit heb ik staan onder VHF in de CRC Bandbox Leeuwarden/Volkel
140.175000 V01 OPS Colby
121.675000 V02 Ground
136.075000 V03 Tower
123.175000 V04 RAPCON South
132.350000 V06 Dutch Mil Info
132.025000 V08 RAPCON North
142.125000 V09 Air to Air Fist - Epic
142.275000 V10 Air to Air King - Anvil
138.700000 V11 Air to Air Metal - Cowboy
142.075000 V12 Air to Air Bonzo
142.475000 V13 Air to Air Tiger
139.075000 V14 Air to Air Hammer - Judge
142.975000 V15 Air to Air Sting - Shark
142.425000 V16 Air to Air Buldog
143.275000 V17 Air to Air Bullet - Crack
140.675000 V18 Air to Air Burst - Snake
138.525000 V19 QRA
122.100000 V20 NATO Tower
Succes er mee voor de gebruikers.....
-
Ik weet niet of het nog relevant is maar ik heb dit in mijn UBCD3600XLT staan.
Iemand enige info of dit allemaal nog klopt?
Channelsetting van Volkel.
-
Ben ik vanavond mijn Mil Air aan het bijwerken in de scanner aan de hand van database en kom ik deze tegen. 31,37500 Operational Control Center (Primary) Luchtmachtbasis Gilze Rijen. Deze staat midden in de lijst en nou vroeg ik mij af of er hier een cijfer ontbrak of dat er gewoon een klein foutje is ontstaan met het laden van site.
-
https://www.gras-spotters.nl/vliegbasis-gilze-rijen/scanner-info
-
Die freq zijn niet geupdate
-
Ik weet niet of het nog relevant is maar ik heb dit in mijn UBCD3600XLT staan.
Iemand enige info of dit allemaal nog klopt?
388.600000 Channel 01
386.775000 Channel 02
291.100000 Channel 03
341.600000 Channel 06
291.200000 Channel 07
284.247500 Channel 08
377.925000 Channel 11
362.950000 Channel 12
363.525000 Channel 13
398.050000 Channel 16
298.950000 Channel 17
253.425000 Channel 18
315.875000 Channel 19
389.325000 Channel 20
258.000000 Channel 21
355.625000 Channel 22
316.075000 Channel 23
294.600000 Channel 24
245.450000 Channel 25
277.450000 Channel 29
Voor de rest doe er anders je voordeel mee..
Denk dat channel 08 284.475 moet zijn.
-
6) M0679/21: Approach control service (APP) operating frequency(ies) changed **NEW**
Q) EHAA/QSPCF/IV/BO/AE/000/999/5139N00542E005
RAPCON SOUTH FREQ 388.525MHZ U/S. USE FREQ 291.200MHZ INSTEAD.
FROM: 12 Mar 2021 08:15 GMT (09:15 CET)
TO: 30 Apr 2021 22:59 GMT (01 May 00:59 CEST)
-
6) M0679/21: Approach control service (APP) operating frequency(ies) changed **NEW**
Q) EHAA/QSPCF/IV/BO/AE/000/999/5139N00542E005
RAPCON SOUTH FREQ 388.525MHZ U/S. USE FREQ 291.200MHZ INSTEAD.
FROM: 12 Mar 2021 08:15 GMT (09:15 CET)
TO: 30 Apr 2021 22:59 GMT (01 May 00:59 CEST)
Dank, nog een paar nachtjes slapen en dan eens luisteren of die 291.200 dan ook daadwerkelijk Ch4 geworden is. En dan, wat wordt dan de nieuwe Volkel arrival freq?
-
Omdat Rapcon tegenwoordig een onderdeel is van Mil CAPP Schiphol heb ik Schiphol ook als locatie. Maar daar zal vast de zender niet staan.
Zelfde geldt dan ook voor Rapcon North en West.
-
En dan, wat wordt dan de nieuwe Volkel arrival freq?
Daar zou je dan toch eigenlijk ook wel een NOTAM van morgen verwachten.
-
Ik weet niet of het nog relevant is maar ik heb dit in mijn UBCD3600XLT staan.
Iemand enige info of dit allemaal nog klopt?
388.600000 Channel 01
386.775000 Channel 02
291.100000 Channel 03
341.600000 Channel 06
291.200000 Channel 07
284.247500 Channel 08
377.925000 Channel 11
362.950000 Channel 12
363.525000 Channel 13
398.050000 Channel 16
298.950000 Channel 17
253.425000 Channel 18
315.875000 Channel 19
389.325000 Channel 20
258.000000 Channel 21
355.625000 Channel 22
316.075000 Channel 23
294.600000 Channel 24
245.450000 Channel 25
277.450000 Channel 29
Voor de rest doe er anders je voordeel mee..
Denk dat channel 08 284.475 moet zijn.
284,47500 is Mil CAPP Schiphol RAPCON North (322 Sqn Ch,04) wat is dan Bandbox Ch08?
-
Bandbox heeft geen kanaal 8. De genoemde kanalen zijn de channelsetting van de UHF radio van Volkel.
-
Bandbox heeft geen kanaal 8. De genoemde kanalen zijn de channelsetting van de UHF radio van Volkel.
We missen nog een paar Johan.qra channel bandbox channel xx
-
6) M0679/21: Approach control service (APP) operating frequency(ies) changed **NEW**
Q) EHAA/QSPCF/IV/BO/AE/000/999/5139N00542E005
RAPCON SOUTH FREQ 388.525MHZ U/S. USE FREQ 291.200MHZ INSTEAD.
FROM: 12 Mar 2021 08:15 GMT (09:15 CET)
TO: 30 Apr 2021 22:59 GMT (01 May 00:59 CEST)
Dank, nog een paar nachtjes slapen en dan eens luisteren of die 291.200 dan ook daadwerkelijk Ch4 geworden is. En dan, wat wordt dan de nieuwe Volkel arrival freq?
Volkel nog steeds "Switching Rapcon South Ch.7", wat natuurlijk freq wise wel weer klopt met de notam.
-
Is ondertussen de nieuwe Volkel arrival freq al bekend?
-
Niet dat ik weet Johan. Weet ook niet of die momenteel écht nodig is. Weinig kisten, weinig personeel - wie weet blijft het gewoon zo.
-
Niet dat ik weet Johan. Weet ook niet of die momenteel écht nodig is. Weinig kisten, weinig personeel - wie weet blijft het gewoon zo.
Handover was ook "gewoon" naar Ch7, ipv Ch4 voor Rapcon South bij de departure.
EDIT: Vandaag 22 Maart, nog steeds Ch7 voor Rapcon South.
-
M1084/21: Approach control service (APP) operating frequency(ies) changed **NEW**
Q) EHAA/QSPCF/IV/BO/AE/000/999/5255N00447E005
DE KOOY ARRIVAL FREQ 124.230MHZ U/S. USE FREQ 123.300MHZ INSTEAD.
FROM: 16 Apr 2021 12:12 GMT (14:12 CEST)
TO: 30 Apr 2021 23:59 GMT (01 May 01:59 CEST)
-
M1395/21: Air/ground operating frequency(ies) changed **NEW**
Q) EHAA/QCACF/IV/B/E/000/285/5311N00451E027
VLIEHORS RANGE: VHF FREQ 121.100 MHZ CHANGED TO 119.375 MHZ.
FROM: 12 May 2021 16:28 GMT (18:28 CEST)
TO: 15 Jul 2021 20:30 GMT (22:30 CEST)
Met 121.100 zal vast wel 122.100 bedoelt worden ;)
-
Ik weet niet of het nog relevant is maar ik heb dit in mijn UBCD3600XLT staan.
Iemand enige info of dit allemaal nog klopt?
388.600000 Channel 01
386.775000 Channel 02
291.100000 Channel 03
341.600000 Channel 06
291.200000 Channel 07
284.247500 Channel 08
377.925000 Channel 11
362.950000 Channel 12
363.525000 Channel 13
398.050000 Channel 16
298.950000 Channel 17
253.425000 Channel 18
315.875000 Channel 19
389.325000 Channel 20
258.000000 Channel 21
355.625000 Channel 22
316.075000 Channel 23
294.600000 Channel 24
245.450000 Channel 25
277.450000 Channel 29
Voor de rest doe er anders je voordeel mee..
Denk dat channel 08 284.475 moet zijn.
284,47500 is Mil CAPP Schiphol RAPCON North (322 Sqn Ch,04) wat is dan Bandbox Ch08?
channel 1 t/m 8 zijn volkel settings. En dan staat rapcon north wel op CH 8 terwijl het voor leeuwarden gewoon CH4 is
-
6) M0679/21: Approach control service (APP) operating frequency(ies) changed **NEW**
Q) EHAA/QSPCF/IV/BO/AE/000/999/5139N00542E005
RAPCON SOUTH FREQ 388.525MHZ U/S. USE FREQ 291.200MHZ INSTEAD.
FROM: 12 Mar 2021 08:15 GMT (09:15 CET)
TO: 30 Apr 2021 22:59 GMT (01 May 00:59 CEST)
Dank, nog een paar nachtjes slapen en dan eens luisteren of die 291.200 dan ook daadwerkelijk Ch4 geworden is. En dan, wat wordt dan de nieuwe Volkel arrival freq?
Ik zit zo eens even in de AIP te kijken zie daar bij Eindhoven staan;
RAPCON South 388.525 :-\
-
Ch 14 is bij lwd cornfield range 291.650
-
6) M0679/21: Approach control service (APP) operating frequency(ies) changed **NEW**
Q) EHAA/QSPCF/IV/BO/AE/000/999/5139N00542E005
RAPCON SOUTH FREQ 388.525MHZ U/S. USE FREQ 291.200MHZ INSTEAD.
FROM: 12 Mar 2021 08:15 GMT (09:15 CET)
TO: 30 Apr 2021 22:59 GMT (01 May 00:59 CEST)
Dank, nog een paar nachtjes slapen en dan eens luisteren of die 291.200 dan ook daadwerkelijk Ch4 geworden is. En dan, wat wordt dan de nieuwe Volkel arrival freq?
De laatste weken is als ze naar 291.200 gaan nog als CH7 en ik vermoed dat monitor tma arrival doet.
mvg Herman Rovers
-
Om nog even op 291.200 terug te komen, die heb ik ook als Volkel Arrival.
-
Om nog even op 291.200 terug te komen, die heb ik ook als Volkel Arrival.
Laten staan mijn inziens. (Is nog steeds Channel 7, wat arrival is; Ch4 is nog steeds Rapcon South)
-
Maar welke frequentie gaat er dan schuil achter Ch4?
Ik ben het even een beetje kwijt nu :-[
-
Maar welke frequentie gaat er dan schuil achter Ch4?
Ik ben het even een beetje kwijt nu :-[
388.525
-
Hmm die ken ik ook als Tower Brussels Airport.
Geeft dat geen conflicten dan?
En als ik het goed begrijp is die 291.200 dus nooit ingevoerd als Rapcon South.
-
Het valt me al vaker op dat ik zulke notificaties anders lees dan menig ander hier op het forum.
Ik lees dit als: van 12 maart tot 30 april. Een tijdelijke wijziging dus. Daarna back to normal.
Soms zie ik reacties op een volgens mij tijdelijke wijziging ver na de vermelde einddatum.
Lees ik dit nou verkeerd? Ik ben maar een leek op dit gebied.
-
Hmm die ken ik ook als Tower Brussels Airport.
Geeft dat geen conflicten dan?
En als ik het goed begrijp is die 291.200 dus nooit ingevoerd als Rapcon South.
Dat zou ook zomaar een reden kunnen zijn dat men er nu geen gebruik van maakt. Maar dan had ik persoonlijk al lang een oplossing verwacht.
Mogelijk dan toch iets van technische aard...?
Ik persoonlijk heb die 291.200 nooit als Rapcon South ingevoerd. Echter, het wordt nu wel als zodanig gebruikt.
Reden waarom ik dat niet doorvoer: Omdat men dus naar Channel 7 (Arrival) gaat ipv Channel 4 (Rapcon). Stel, men schakelt nu naar Channel 4 en ze komen uit op de 291.200, dan wordt het voor mij een ander verhaal.
Wat je Volkel wise nu ook ziet is dat men Channel 11 als Arrival freq gebruikt (tevens ook TMA-D monitor); dit alles bij elkaar is voor mij persoonlijk reden genoeg om vast te houden aan 291.200 arrival, 388.525 Rapcon South, 377.925 TMA-D monitor. Het is die 388.525 die mijn inziens de "uitdaging" is voor Dutch Mil.
-
Duidelijk verhaal, dank je wel.
En wat de Rapcon zenderlocaties betreft zit ik aan het volgende te denken;
North = Leeuwarden
South = Volkel
West = Gilze
-
Het valt me al vaker op dat ik zulke notificaties anders lees dan menig ander hier op het forum.
Ik lees dit als: van 12 maart tot 30 april. Een tijdelijke wijziging dus. Daarna back to normal.
Soms zie ik reacties op een volgens mij tijdelijke wijziging ver na de vermelde einddatum.
Lees ik dit nou verkeerd? Ik ben maar een leek op dit gebied.
Niemand die hier een antwoord op heeft?
-
Zou wel netjes zijn als één van de moderators of topleden op deze vraag van een beginnend lid zou antwoorden🤗
-
Het valt me al vaker op dat ik zulke notificaties anders lees dan menig ander hier op het forum.
Ik lees dit als: van 12 maart tot 30 april. Een tijdelijke wijziging dus. Daarna back to normal.
Soms zie ik reacties op een volgens mij tijdelijke wijziging ver na de vermelde einddatum.
Lees ik dit nou verkeerd? Ik ben maar een leek op dit gebied.
Ik weet niet precies waar je die data vandaan haalt, maar ik heb ook niet verder terug gelezen in het topic.
Data in een notam, en dan met name een einddatum hoeft niet per definitie te betekenen dat freq x weer terug gaat naar het oude.
Het is vaak zo, dat die einddatum overeenkomt met de publicatie datum van de nieuwe boekwerken waarin die freq x is verwerkt.
Beantwoord dat je vraag?
-
De data haal ik uit de notam hierboven.
Ik vond de genoemde periode erg kort om het niet als tijdelijk te zien. Maar ik weet ook niet hoe deze berichten werken. Vandaar mijn vraag.
Ik denk dat mijn vraag wel beantwoord is. Ik zal de notams in de gaten gaan houden. Eens zien of ik ga begrijpen hoe die data precies werkt.
-
Data in Notams lopen vaak van datum/tijd naar datum/tijd. Vaak betekent dit dat iets Temporary is. Maar soms wordt de einddatum in een volgende Notam of andere publicatie Permanent verklaard. Is niet altijd vooraf vast te stellen. Blijft net als alles bij milair luisteren: een kwestie van volgen :) Hoop dat je vraag beantwoord is. Have fun met luisteren.
-
Ja, kan best. Staat ‘ie waarschijnlijk langs de A31, tussen Leeuwarden en Dronryp.
Duidelijk verhaal, dank je wel.
En wat de Rapcon zenderlocaties betreft zit ik aan het volgende te denken;
North = Leeuwarden
South = Volkel
West = Gilze
-
Dank Henri. Duidelijke uitleg.
-
Luchtvaartgegevens worden gepubliceerd in de AIP (civiel en militair). Dat gebeurt op vaste data eens in de vier weken op donderdag: de AIRAC-data.
https://www.nm.eurocontrol.int/RAD/common/airac_dates.html
De gegevens voor zo'n AIRAC-cycle moeten uiterlijk 8 weken tevoren worden ingeleverd. Soms heeft een wijziging meer haast en wordt die in een NOTAM gepubliceerd. Totdat de gegevens in de AIP zijn gepubliceerd, is de NOTAM dan van kracht. Wanneer de einddatum van de NOTAM overeen komt met een AIRAC-datum is de kans groot dat de wijziging daarna permanent wordt opgenomen in de AIP.
-
Mijn leercurve wordt steeds steiler zo.
Ik blijf maar gewoon opletten op wat hier voorbij komt en ga zo mijn scanlijst actueel houden.
Wederom dank voor de uitleg. Alles begint op zijn plek te vallen.
-
Hallo beste Mil Luchtvaart Collega's,
Op de 239,7250Mhz hoor ik wat uit Nederland.
Het kan iets zijn wat te maken hebt met Tactical cq Fac.
Of het is een nieuwe Leeuwarden F35 Air to Air Freq.
Mensen luister deze is ook uit, aub, dank u wel.
Groet van Rombertus.
-
Hallo beste Mil Luchtvaart Collega's,
Op de 239,7250Mhz hoor ik wat uit Nederland.
Het kan iets zijn wat te maken hebt met Tactical cq Fac.
Of het is een nieuwe Leeuwarden F35 Air to Air Freq.
Mensen luister deze is ook uit, aub, dank u wel.
Groet van Rombertus.
Nieuwe F-35 A/A, ze hebben een heel blik opengetrokken van UHF's. Ik zit nu op werk en heb ze niet paraat maar ik meen dat verreweg de meeste ook al in gebruik waren tijdens FF19
-
Hallo mensen,
Lord Flashheart dank u wel voor deze update man.
En ik zag dat u weer aan het werk bent.
Als u even op de Tower bent, doe dhr.T.xxxxxxxx dan de groetjes van mij aub dank u wel.
Nogmaals dank u wel.
Vriendelijke groet,
Rob Jansen.
-
Wordt er nog een vast callsign gebruikt?
-
Hallo Johan,
Volgens mij geen vast callsign, ik hoorde er zeker drie , o.a. Slammer 01.
Johan, hou ook aub de 342,6500 in de smiezen, daar hoorde ik ook LWD F35's air to air op.
Dus voor mij tot nu toe de 239,7250 en de 342,6500= LWD F35's Air to Air.
er zullen er wel veel meer zujn, maar dat komt nog wel.
Groet van Rombertus.
-
Hallo Johan,
Volgens mij geen vast callsign, ik hoorde er zeker drie , o.a. Slammer 01.
Johan, hou ook aub de 342,6500 in de smiezen, daar hoorde ik ook LWD F35's air to air op.
Dus voor mij tot nu toe de 239,7250 en de 342,6500= LWD F35's Air to Air.
er zullen er wel veel meer zujn, maar dat komt nog wel.
Groet van Rombertus.
239.725 241.625 245.275 293.725? 342.650 343.250 379.375* 387.500
* Delivery flight
Noot: ook 299.600 is als een <> gehoord vorige week.
-
De Kooy
359.1000 Final
Wie weet of deze nog wordt gebruikt?
Staat namelijk niet in de AIP van LVNL.
-
Wel in de Militaire AIP (https://english.defensie.nl/topics/milaip-military-aeronautical-information-publication/documents/publications/2022/02/01/milaip-03-22-part-2).
-
Dank u.
-
Zijn deze van Eindhoven nog actueel?
251.200 Training
256.300 336 Sqn Tactical
-
Zijn deze van Eindhoven nog actueel?
251.200 Training
256.300 336 Sqn Tactical
251.200 komt de laatste tijd veel voor als {} bij de MRTT's; dus ik denk van wel maar in andere hoedanigheid.
256.300 Ik dacht nog steeds wel actueel.
-
Klopt het zo dan een beetje?
Eindhoven Airport
Vliegbasis Eindhoven Air Mobility Command
334 Sqn (Dornier 228-212 / Gulfstream IV)
336 Sqn (C-130H)
121.930 Eindhoven Ground
123.180 RAPCON South
124.530 Eindhoven Arrival
126.030 Eindhoven Information (ATIS)
131.005 Eindhoven Tower
131.405 Eindhoven Handling (Civiel)
131.915 334/336 Sqn Operations "Whitehorse"
132.530 Eindhoven Arrival (VFR traffic crossing Eindhoven TMA)
241.5500 Eindhoven Tower
251.2000 Multinational Multi Role Tanker Transport Unit (MMU)
256.3000 336 Sqn Tactical
265.9750 Eindhoven Arrival
298.5750 334/336 Sqn Operations "Whitehorse"
335.7500 Eindhoven Ground
388.5250 RAPCON South
-
Mooie lijst, is wat ik hier ook in de scanner heb staan, je zou bij de Operations nog "Blackbull" voor het 336Sqn toe kunnen voegen.
MVG
Peter
-
je zou bij de Operations nog "Blackbull" voor het 336Sqn toe kunnen voegen.
Die schijnt alleen bij oefeningen te worden gebruikt.
-
Kijk dat weet jij dan weer, weer wat geleerd!
MVG
Peter
-
Klopt het zo dan een beetje?
Eindhoven Airport
Vliegbasis Eindhoven Air Mobility Command
334 Sqn (Dornier 228-212 / Gulfstream IV)
336 Sqn (C-130H)
131.915 334/336 Sqn Operations "Whitehorse"
298.575 334/336 Sqn Operations "Whitehorse"
Via via kreeg ik weer door;
AMC Operations "Whitehorse"
-
Qra frequenties
248.525000 LONESHIP/SUNRISE QRA CONTROL SECONDAIRY
Dankzij Joost and me
Is er nog een Primary?
-
298.375 loneship/sunrise wordt gebruikt door neuburg
-
247.4250 Radar Back-Up
247.8000 Radar Back-Up
290.5750 Radar Back-Up
341.6000 Flight Information
342.2000 Radar Back-Up
360.4750 Radar Upper
369.7750 Radar Back-Up
372.0250 Radar Upper
397.2750 Radar Lower
Hier hoort 259.250 nog bij. Hoorde het vanmiddag toen tiger 1&2 er naar o verschakelde (2xF35)
-
247.4250 Radar Back-Up
247.8000 Radar Back-Up
290.5750 Radar Back-Up
341.6000 Flight Information
342.2000 Radar Back-Up
360.4750 Radar Upper
369.7750 Radar Back-Up
372.0250 Radar Upper
397.2750 Radar Lower
Hier hoort 259.250 nog bij. Hoorde het vanmiddag toen tiger 1&2 er naar o verschakelde (2xF35)
Kan het zijn dat dit een oude lijst is? Ik heb ze heel anders en dacht dat ik alle wijzigingen had bijgehouden.
-
247.4250 Radar Back-Up
247.8000 Radar Back-Up Mil ATCC Schiphol Dutch Mil Back-Up
290.5750 Radar Back-Up
341.6000 Flight Information Mil ATCC Schiphol Dutch Mil Flight Information
342.2000 Radar Back-Up Mil ATCC Schiphol Dutch Mil Back-Up
360.4750 Radar Upper Mil ATCC Schiphol Dutch Mil Radar Upper
369.7750 Radar Back-Up
372.0250 Radar Upper
397.2750 Radar Lower
Hier hoort 259.250 nog bij. Hoorde het vanmiddag toen tiger 1&2 er naar o verschakelde (2xF35) Mil ATCC Schiphol (Dutch Mil Radar Lower 1)
https://www.frequentiedatabase.eu/index.php
-
TOT ZOVER
LEEUWARDEN
259.250 DUTCHMIL
128.355 DUTCHMIL
121.500 AS APPROPRIATE
243.000 AS APPROPRIATE
120.705 LEEUWARDEN TOWER
122.100 NATO TOWER
344.850 LEEUWARDEN TOWER
257.800 NATO TOWER
362.525 LEEUWARDEN GROUND
132.030 RAPCON NORTH
284.475 RAPCON NORTH
339.700 LEEUWARDEN ARRIVAL
291.950 LEEUWARDEN MONITOR
387.025 OPS 322 SQN EHLW INFLIGHT
241.625 OPS 322 SQN EHLW INFLIGHT
363.200 WINGOPS/OCC EHLW
140.775 LEEUWARDEN POLLY OPS
239.725 LEEUWARDEN A/A
342.650 LEEUWARDEN A/A
245.275 LEEUWARDEN A/A
245.650 LEEUWARDEN A/A
141.450 LEEUWARDEN A/A
Ook hier hebben de F35 vaste <> met Callsign zo lijkt het, ik heb ze alleen niet in mijn hoofd zitten.
VOLKEL
336.325 DUTCHMIL
125.930 DUTCHMIL
136.080 VOLKEL TOWER
291.100 VOLKEL TOWER
386.775 VOLKEL GROUND
123.180 RAPCON SOUTH
388.525 RAPCON SOUTH
291.200 VOLKEL ARRIVAL
377.925 VOLKEL MONITOR TMA-D
362.950 VOLKEL INFLIGHT
363.525 VOLKEL INFLIGHT
388.600 OPS OCC EHVK TIGER OPSColby
247.750 WINGOPS/OCC EHVK Deze blijft terug komen, nog nooit wat op gehoord
338.475 VOLKEL OPS Tiger Ops
140.175 VOLKEL OPS Colby / Bonzo
138.525 VOLKEL A/A AG
138.700 VOLKEL A/A METAL
139.075 VOLKEL A/A JUDGE (en eerder ook nog HAMMER)
140.675 VOLKEL A/A BURST / SNAKE
142.075 VOLKEL A/A BONZO
142.125 VOLKEL A/A FIST / EPIC
142.275 VOLKEL A/A KING (en eerder ook nog ANVIL maar ik denk dat deze nu naar 313 Sqn is.)
142.425 VOLKEL A/A BULLDOG
142.475 VOLKEL A/A was TIGER, niet eens op gelet wie er nu op zit.
142.975 VOLKEL A/A STING / SHARK
143.275 VOLKEL A/A BULLET / CRACK
379.375 VOLKEL A/A TIGER
244.425 VOLKEL A/A HAMMER
SKRYDSTRUP
124.100 SKRYDSTRUP APPROACH
315.100 SKRYDSTRUP APPROACH
118.275 SKRYDSTRUP TOWER
286.375 SKRYDSTRUP TOWER
133.900 SKRYDSTRUP ATIS
122.200 SKRYDSTRUP ARRIVAL
245.625 SKRYDSTRUP ARRIVAL
344.000 NATO DIRECTOR
119.900 SKRYDSTRUP RESERVED
359.275 SKRYDSTRUP RESERVED
385.400 NATO FINAL
138.050 SKRYDSTRUP OPS
388.825 SKRYDSTRUP WINGOPS
389.475 SKRYDSTRUP OPS MOONBEAM
138.275 SKRYDSTRUP A/A
139.150 SKRYDSTRUP A/A
139.225 SKRYDSTRUP A/A
140.575 SKRYDSTRUP A/A
140.975 SKRYDSTRUP A/A
141.675 SKRYDSTRUP A/A
264.375 SKRYDSTRUP A/A
300.525 SKRYDSTRUP A/A
139.350 SKRYDSTRUP A/A
141.750 SKRYDSTRUP A/A
241.675 SKRYDSTRUP A/A
SCHLESWIG
398.000 BREMEN RADAR
124.075 BREMEN RADAR
246.500 SCHLESWIG TOWER
135.155 SCHLESWIG TOWER
376.825 SCHLESWIG RADAR
399.525 SCHLESWIG RADAR
388.525 SCHLESWIG RADAR
142.050 SCHLESWIG RADAR
281.525 SCHLESWIG A/A
298.525 SCHLESWIG OPS A/A
299.800 SCHLESWIG OPS A/A
339.825 SCHLESWIG A/A
245.000 SCHLESWIG A/A
WITTMUND
299.100 BREMEN RADAR
120.225 BREMEN RADAR
298.250 WITTMUND RADAR
123.300 NATO FINAL
387.300 WITTMUND RADAR
138.550 WITTMUND RADAR
140.900 WITTMUND RADAR
293.800 WITTMUND RADAR
123.600 WITTMUND RADAR
131.015 WITTMUND RADAR
247.950 WITTMUND TOWER
118.730 WITTMUND TOWER
140.400 WITTMUND TOWER
140.550 WITTMUND/LAAGE A/A
123.735 WITTMUND/NORDHOLZ A/A TOP ACCES
120.560 WITTMUND/NORDHOLZ A/A TOP ACCES
Sinds een aantal maanden laat ik de VHF voor wat het is dus ik weet niet precies wat nog current is. Hoe dan ook, TOP ACES verder gehoord op: 122.335 123.475 130.065 130.740 en UHF 263.500 333.300 360.500
LAAGE
259.825 BREMEN RADAR
124.175 BREMEN RADAR
336.400 LAAGE TOWER
118.430 LAAGE TOWER
376.400 LAAGE RADAR
376.850 LAAGE RADAR
387.700 LAAGE RADAR
133.105 LAAGE RADAR
134.605 LAAGE ATIS
121.955 LAAGE APPRON
378.300 LAAGE OPS
376.925 LAAGE OPS
139.750 LAAGE A/A
142.000 LAAGE A/A
265.675 LAAGE A/A
297.000 LAAGE A/A
312.400 LAAGE A/A
315.575 LAAGE A/A
242.250 LAAGE A/A
NORVENICH
344.550 LANGEN RADAR
135.350 LANGEN RADAR
281.675 NORVENICH RADAR
315.600 NORVENICH RADAR
129.055 NORVENICH RADAR
313.475 NORVENICH RADAR
285.075 NORVENICH TOWER
136.205 NORVENICH TOWER
138.200 NORVENICH A/A
140.850 NORVENICH A/A
142.900 NORVENICH A/A
281.325 NORVENICH A/A
280.625 NORVENICH A/A
387.925 NORVENICH OPS
BUCHEL
375.700 LANGEN RADAR
125.600 LANGEN RADAR
282.200 BUCHEL TOWER
140.450 BUCHEL TOWER
242.400 BUCHEL RADAR
344.625 BUCHEL RADAR
389.225 BUCHEL RADAR
378.375 BUCHEL RADAR
139.250 BUCHEL RADAR
130.155 BUCHEL RADAR
280.800 BUCHEL A/A
246.900 BUCHEL A/A
397.825 BUCHEL OPS
NEUBURG
242.200 MUENCHEN RADAR
308.550 DONAU TOWER
129.855 DONAU TOWER
138.150 DONAU TOWER
243.300 DONAU RADAR
130.155 DONAU RADAR
291.050 DONAU RADAR
253.375 DONAU RADAR
290.700 DONAU RADAR
138.800 DONAU RADAR
139.150 DONAU RADAR
344.400 NUEBURG OPS / A/A
140.375 NUEBURG A/A
140.600 NUEBURG A/A
140.925 NUEBURG A/A
281.400 NUEBURG A/A
337.000 NUEBURG A/A Ik denk dat je hier 339.000 bedoeld. EDIT, mijn fout.. 337.000 is prima, 339.000 is dus een aanvulling
254.925 NUEBURG A/A
140.350 NUEBURG A/A
SPANGDAHLEM
340.325 LANGEN RADAR
125.600 LANGEN RADAR
387.150 RHEIN RADAR
399.100 SPANGDAHLEM GCA
314.825 SPANGDAHLEM TOWER
122.200 SPANGDAHLEM TOWER
328.550 SPANGDAHLEM GROUND/DELIVERY
140.050 SPANGDAHLEM GROUND
376.975 SPANGDAHLEM ATIS
143.425 SPANGDAHLEM ATIS
278.275 SPANGDAHLEM COMMAND POST Vervangen door 397.225, kisten roepen geen AMCC meet aan maar gewoon Ops
258.700 SPANGDAHLEM COMMAND POST Mogelijk dat deze ook vervangen is door 397.225, kisten roepen geen AMCC meer aan maar gewoon Ops
299.850 SPANGDAHLEM OPS WARHAWKS
139.075 SPANGDAHLEM WARHAWK OPS
315.550 SPANGDAHLEM OPS BEERHOUSE Tegenwoordig "PEGASUS" Ops
281.050 SPANGDAHLEM A/A
138.025 SPANGDAHLEM A/A
362.750 SPANGDAHLEM A/A
372.400 SPANGDAHLEM A/A MAPLE
284.650 SPANGDAHLEM A/A MAPLE
143.475 SPANGDAHLEM A/A SABRE
341.575 SPANGDAHLEM A/A
359.800 SPANGDAHLEM A/A
336.375 SPANGDAHLEM A/A
340.825 SPANGDAHLEM A/A
141.050 SPANGDAHLEM A/A
300.825 SPANGDAHLEM A/A
359.500 SPANGDAHLEM A/A
362.750 SPANGDAHLEM A/A
142.100 SPANGDAHLEM A/A
139.550 SPANGDAHLEM A/A
LOSSIEMOUTH
315.150 LOSSIE MATZ/LARZ
362.200 NATO COMMON
362.775 LOSSIE APPROACH
277.525 LOSSIE DIRECTOR
308.850 LOSSIE DEPARTURES
119.575 LOSSIE MATZ/LARZ
378.775 LOSSIE TALKDOWN
255.925 LOSSIE TALKDOWN
279.050 LOSSIE TOWER
118.900 LOSSIE TOWER
268.625 LOSSIE GROUND
369.150 LOSSIE ATIS
291.150 WINTER OPS
342.550 LOSSIE OPS
389.700 LOSSIE OPS
281.025 LOSSIE A/A
371.950 LOSSIE A/A
369.275 LOSSIE A/A
362.425 LOSSIE A/A
370.925 LOSSIE A/A
397.150 LOSSIE OPS
388.875 LOSSIE OPS
397.650 LOSSIE A/A
307.400 LOSSIE A/A
279.175 LOSSIE A/A
242.675 LOSSIE A/A
TEESSIDE INTERNATIONAL
118.855 TEESSIDE APPROACH/RADAR
119.805 TEESSIDE TOWER
128.855 TEESSIDE DIRECTOR
132.380 TEESSIDE INFORMATION
121.600 TEESSIDE FIRE
142.650 TEESIDE A/A
LEEMING
378.225 LEEMING APROACH
362.300 NATO COMMON
372.300 LEEMING ZONE M/L
133.375 LEEMING ZONE M/L
376.850 LEEMING TOWER
120.505 LEEMING TOWER
233.900 LEEMING DIRECTOR
373.550 LEEMING TALKDOWN / PAR
245.625 LEEMING TALKDOWN / PAR
379.900 LEEMING GROUND
369.475 LEEMING ATIS
CONINGSBY
234.675 CONINGSBY APPROACH
255.950 CONINGSBY DEPARTURE
119.200 CONINGSBY APPROACH LARZ/MATZ
379.950 CONINGSBY DIRECTOR
234.575 CONINGSBY PAR TALKDOWN
276.775 CONINGSBY PAR TALKDOWN
124.675 CONINGSBY TOWER
298.975 CONINGSBY TOWER
357.125 CONINGSBY GROUND
121.850 CONINGSBY GROUND
278.800 CONINGSBY ATIS
379.350 CONINGSBY OPS
312.250 CONINGSBY OPS COCKATRICE 3 Sqn
343.225 CONINGSBY OPS DIAMOND 11 Sqn
240.575 CONINGSBY OPS OXIDE 12 Sqn
242.675 CONINGSBY OPS BUZZARD Is nu 269.150, 29 Sqn
377.550 CONINGSBY OPS REBEL 41 Sqn
246.100 CONINGSBY A/A 11 Sqn
379.325 CONINGSBY A/A 29 Sqn
360.975 CONINGSBY A/A Vervangen door 373.925, 11 Sqn
341.825 CONINGSBY A/A 11 Sqn
280.550 CONINGSBY A/A 12 Sqn
282.475 CONINGSBY A/A 12 Sqn
388.550 CONINGSBY A/A 12 Sqn
269.150 CONINGSBY A/A 29 Sqn Ops, geswapped met 242.675
242.450 CONINGSBY A/A
278.250 CONINGSBY A/A 29 Sqn
232.225 CONINGSBY A/A 41 Sqn
279.325 CONINGSBY A/A 41 Sqn
290.975 CONINGSBY A/A 3 Sqn
399.250 CONINGSBY A/A 29 Sqn
280.000 CONINGSBY A/A 3 Sqn
375.525 CONINGSBY A/A Heb ik hier nog staan met een ?, meen dat het vermoeden was/is dat dit Hawks waren van Qatar
337.275 3 Sqn A/A
LAKENHEATH
275.825 LAKENHEATH APPROACH
136.500 LAKENHEATH APPROACH
373.175 LAKENHEATH APPROACH DISCRETE
264.575 LAKENHEATH DEPARTURE
315.700 LAKENHEATH RADAR
242.050 LAKENHEATH RADAR
128.900 LAKENHEATH RADAR
373.775 LAKENHEATH TOWER
397.350 LAKENHEATH GROUND
341.050 LAKENHEATH ATIS
244.475 LAKENHEATH DISPATCHER
379.800 LAKENHEATH COMMAND POST Vervangen door 313.575
313.575 LAKENHEATH COMMAND POST
257.750 LAKENHEATH PSMV Staat mij iets van bij dat dit de (hele) oude UHF was en vervangen door 284.425 maar ik ben niet zeker
284.425 LAKENHEATH PSMV
240.650 LAKENHEATH OPS 493FS & 495FS
379.075 LAKENHEATH OPS 492FS
282.675 LAKENHEATH OPS 494FS
315.550 LAKENHEATH OPS SEYMOUR JOHNSENS
266.050 LAKENHEATH SOF
343.200 LAKENHEATH A/A 493FS & 495FS
246.925 LAKENHEATH A/A 493FS & 495FS
300.175 LAKENHEATH A/A 492FS
246.650 LAKENHEATH A/A 494FS
376.225 LAKENHEATH A/A 493FS & 495FS
342.025 LAKENHEATH A/A 492FS
253.400 LAKENHEATH A/A 493FS & 495FS
388.750 LAKENHEATH A/A 493FS & 495FS
398.575 LAKENHEATH A/A 492FS
377.425 LAKENHEATH A/A 494FS
245.450 LAKENHEATH A/A Was een TDY A/A van IJsland
253.400 LAKENHEATH A/A 493FS & 495FS
293.825 LAKENHEATH A/A 494FS
398.425 LAKENHEATH A/A 494FS
388.750 LAKENHEATH A/A 493FS & 495FS
256.200 LAKENHEATH A/A 494FS
377.600 LAKENHEATH A/A 492FS
344.025 LAKENHEATH A/A 492FS
261.325 LAKENHEATH A/A EAGLE zat hier op tijdens Baltops, is meen ik geen LN A/A
245.700 LAKENHEATH A/A 493FS & 495FS
389.325 LAKENHEATH A/A 494FS
252.525 LAKENHEATH A/A Is geen LN A/A maar een common van de USAF
* 493FS en 495FS lijken tot dusver op dezelfde freqs te zitten
MARHAM
343.975 MARHAM APPROACH
378.700 MARHAM ZONE
124.150 MARHAM ZONE
278.175 MARHAM TOWER
118.325 MARHAM TOWER
357.000 MARHAM DIRECTOR
232.150 MARHAM TALKDOWN
356.150 MARHAM TALKDOWN
360.400 MARHAM GROUND
245.675 MARHAM ATIS
284.000 MARHAM OPS Vervangen door 377.650
339.925 MARHAM OPS 207 Sqn
379.600 MARHAM OPS 617 Sqn
241.825 MARHAM A/A 207 Sqn
374.375 MARHAM A/A 207 Sqn
335.800 MARHAM A/A 617 Sqn
371.925 MARHAM A/A 207 Sqn
389.650 MARHAM A/A 617 Sqn
356.800 207 Sqn A/A
369.000 617 Sqn A/A
372.300 617 Sqn A/A
VALLEY
266.125 VALLEY APPROACH
125.225 VALLEY APPROACH
363.650 VALLEY DIRECTOR
269.100 VALLEY RADAR
313.550 VALLEY TALKDOWN
389.275 VALLEY TOWER
369.500 VALLEY RADAR
120.725 VALLEY ATIS
246.850 VALLEY A/A
KLEINE BROGEL
134.105 KLEINE BROGEL TOWER
314.375 KLEINE BROGEL TOWER
362.775 KLEINE BROGEL GROUND
134.480 KLEINE BROGEL APPROACH
337.975 KLEINE BROGEL APPROACH
122.500 KLEINE BROGEL APPROACH
141.550 KLEINE BROGEL PAR
282.200 KLEINE BROGEL PAR
388.950 KLEINE BROGEL PAR
138.375 KLEINE BROGEL WINGOPS
340.900 KLEINE BROGEL WINGOPS
142.375 KLEINE BROGEL A/A Vervangen door 139.325
314.650 KLEINE BROGEL A/A
140.925 KLEINE BROGEL A/A Vervangen door 138.775
138.400 KLEINE BROGEL A/A
240.700 KLEINE BROGEL A/A
143.525 KLEINE BROGEL A/A OCU Ops
140.275 KLEINE BROGEL A/A Vervangen door 140.250
143.125 KLEINE BROGEL A/A Vervangen door 141.600
140.225 KLEINE BROGEL A/A Vervangen door 143.575
142.675 KLEINE BROGEL A/A Tiger Ops
141.400 KLEINE BROGEL A/A
298.600 KLEINE BROGEL A/A
140.275 KLEINE BROGEL A/A Deze staat er dubbel in
138.400 KLEINE BROGEL A/A Deze staat er dubbel in
341.650 KLEINE BROGEL A/A
142.725 KLEINE BROGEL A/A Vervangen door 138.125, Mace Ops
292.775 KLEINE BROGEL A/A
242.750 KLEINE BROGEL A/A
FLORENNES
125.880 FLORENNES TOWER
234.800 FLORENNES TOWER
308.775 FLORENNES GROUND
124.380 FLORENNES APPROACH
372.275 FLORENNES APPROACH
341.725 FLORENNES PAR
138.275 FLORENNES WINGOPS
138.925 FLORENNES A/A
138.650 FLORENNES A/A
142.700 FLORENNES A/A
143.350 FLORENNES A/A
138.800 FLORENNES A/A
143.600 FLORENNES A/A
141.400 FLORENNES A/A
344.425 FLORENNES A/A
140.150 FLORENNES A/A
138.950 FLORENNES A/A
140.425 FLORENNES A/A
belgen hebben een paar nieuwe aanvullingen zijn welkom
-
Dank,
Beter is om de niet Nederlandse freqs in de correcte topic te plaatsen.
Ik zal een poging wagen of ik dat voor je kan doen..EDIT, mij lukt het niet (denk ik).
315.550 op SP is geen "BEERHOUSE" meer maar "PEGASUS" tegenwoordig sinds 93 ARS daar TDY staat.
-
Thanxs joost voor de updates 137.400 ook nog teeside nog ?
-
Bedankt voor dit overzicht.
-
Mooie lijst en mooie aanvullingen!
-
Weer een hele mooie lijst ga deze zeker gebruiken en eens kijken wat ik hier in Noord Nederland allemaal kan mee krijgen op de 3600. Mijn Dank hier voor.
-
247.750 WINGOPS/OCC EHVK not in use
140.175 VOLKEL OPS Colby / Bonzo / Viper Ops (deze zegt vaak "Bonzo, Bonzo") / Blackjack (during exercise)
388.600 OPS OCC EHVK Colby / On Scene Commander Fire Department (during emergency)
-
247.750 WINGOPS/OCC EHVK not in use
140.175 VOLKEL OPS Colby / Bonzo / Viper Ops (deze roept vaak "Bonzo, Bonzo") / Blackjack (during exercise)
Colby is "boven"/ Viper & Bonzo "312 gebouw" / Blackjack "elders op het veld" (F-16) Savage (F-35) ;)
-
idd "elders op het veld" ;)
Bonzo is geen callsign van een "vaste post" ;)
Alles beter dan "Tiger Tiger!", Tkx Sven!
:P
-
Van een oude liefhebber van oorlogsfilms, Tora Tora betekent Tijger, Tijger.
-
Update KB, 139.800 en 143.375 mogelijk ook nog. Ben ik niet eens zeker van.
Air to Air
138.400
138.775
139.150
139.250
139.325
139.875
140.250
141.600
142.325
142.625
142.950
143.525
143.575
240.700
242.750
259.550
268.900
268.900
292.775
298.600
314.650
Ops:
138.125
138.600
142.675
142.875
340.900
-
Betekent dit dat alle andere frequenties zijn vervallen?
-
Klopt de freq wel 314.650?
Dacht dat het eerder 341.650 zou kunnen zijn.
-
Klopt de freq wel 314.650?
Dacht dat het eerder 341.650 zou kunnen zijn.
341.650 ben ik inderdaad vergeten. Dank daarvoor.
314.650 was vorig jaar in gebruik (geweest) bij 349 Sqn.
Paste wel in het plaatje dat de Belgen ook zo spelen (of hebben gespeeld) met 269.800 vs 298.600
-
update lakenheath a/a 493/495 sqaudron
241.150 lakenheath a/a
277.275 lakenheath a/a
279.675 lakenheath a/a
281.100 lakenheath a/a
292.475 lakenheath a/a
300.575 lakenheath a/a
341.700 lakenheath a/a
372.775 lakenheath a/a
-
Naar aanleiding van Hans013 zijn vraag in de chat. Hieronder een overzicht van meest recent gehoorde A/A freq's van Gilze Rijen. Uiteraard verre van volledig; het geeft een indicatie; ongetwijfeld zijn er aanvullingen; benamingen kunnen ook net ff anders zijn etc etc ;-)
41.800 DHC - NFM
45.600 DHC - NFM 'Redskin" & Grizzly
138.025 DHLC Ops (CAB return to US) - WILDCAT1 met romeo ' atlas1 the apache is operational'
138.725 298 Sqn, Mobile Air Operations Team
233.550 DHLC A/A
241.525 Redskin / JTAC / DHLC / dynamite met Lion39 - Polly with Ice Pack - Grizzly a/a Apache
245.650 NAF4xx Flt Chinooks a/a
266.000 EHGR GILZE-RIJEN 298 SQN INT 2 NL 298 Sqn Air/Air / Beast with Windmill - JTAC
281.625 Wildcat with Drops
289.375 [NL]301 Sqn A/A
291.800 CH-47 A/A
312.750 Chinooks A/A
342.600 EHGR GILZE-RIJEN TACCP 301 SQN NL
343.325 EHGR GILZE-RIJEN 298 SQN OPS NL / Status update Neptunes
374.475 EHGR GILZE-RIJEN 298 SQN INT NL A/A
379.850 EHGR GILZE-RIJEN 300 SQN 2 NL A/A / Tactical or OPS
-
Naar aanleiding van Hans013 zijn vraag in de chat. Hieronder een overzicht van meest recent gehoorde A/A freq's van Gilze Rijen. Uiteraard verre van volledig; het geeft een indicatie; ongetwijfeld zijn er aanvullingen; benamingen kunnen ook net ff anders zijn etc etc ;-)
41.800 DHC - NFM
45.600 DHC - NFM 'Redskin" & Grizzly
138.025 DHLC Ops (CAB return to US) - WILDCAT1 met romeo ' atlas1 the apache is operational'
138.725 298 Sqn, Mobile Air Operations Team
233.550 DHLC A/A
241.525 Redskin / JTAC / DHLC / dynamite met Lion39 - Polly with Ice Pack - Grizzly a/a Apache
245.650 NAF4xx Flt Chinooks a/a
266.000 EHGR GILZE-RIJEN 298 SQN INT 2 NL 298 Sqn Air/Air / Beast with Windmill - JTAC
281.625 Wildcat with Drops
289.375 [NL]301 Sqn A/A
291.800 CH-47 A/A
312.750 Chinooks A/A
342.600 EHGR GILZE-RIJEN TACCP 301 SQN NL
343.325 EHGR GILZE-RIJEN 298 SQN OPS NL / Status update Neptunes
374.475 EHGR GILZE-RIJEN 298 SQN INT NL A/A
379.850 EHGR GILZE-RIJEN 300 SQN 2 NL A/A / Tactical or OPS
241.525 Redskin / JTAC / DHLC / dynamite met Lion39 - Polly with Ice Pack - Grizzly a/a Apache die frequenties veranderen elke week
fac frequenties 315.625 355.575 375.925
-
Naar aanleiding van Hans013 zijn vraag in de chat. Hieronder een overzicht van meest recent gehoorde A/A freq's van Gilze Rijen. Uiteraard verre van volledig; het geeft een indicatie; ongetwijfeld zijn er aanvullingen; benamingen kunnen ook net ff anders zijn etc etc ;-)
41.800 DHC - NFM
45.600 DHC - NFM 'Redskin" & Grizzly
138.025 DHLC Ops (CAB return to US) - WILDCAT1 met romeo ' atlas1 the apache is operational'
138.725 298 Sqn, Mobile Air Operations Team
233.550 DHLC A/A
241.525 Redskin / JTAC / DHLC / dynamite met Lion39 - Polly with Ice Pack - Grizzly a/a Apache
245.650 NAF4xx Flt Chinooks a/a
266.000 EHGR GILZE-RIJEN 298 SQN INT 2 NL 298 Sqn Air/Air / Beast with Windmill - JTAC
281.625 Wildcat with Drops
289.375 [NL]301 Sqn A/A
291.800 CH-47 A/A
312.750 Chinooks A/A
342.600 EHGR GILZE-RIJEN TACCP 301 SQN NL
343.325 EHGR GILZE-RIJEN 298 SQN OPS NL / Status update Neptunes
374.475 EHGR GILZE-RIJEN 298 SQN INT NL A/A
379.850 EHGR GILZE-RIJEN 300 SQN 2 NL A/A / Tactical or OPS
NFM in de eerste 2 wil zeggen NarrowBand FM? Ik hoor alleen maar onverstaanbare dingen op die lage freqs, wellicht verkeerd geprogrammeerd (als FM) in mijn scanner.
-
NFM is inderdaad Narrow FM; als het onverstaanbaar klinkt dan lijkt een aanpassing naar NFM de oplossing.
-
Naar aanleiding van Hans013 zijn vraag in de chat. Hieronder een overzicht van meest recent gehoorde A/A freq's van Gilze Rijen. Uiteraard verre van volledig; het geeft een indicatie; ongetwijfeld zijn er aanvullingen; benamingen kunnen ook net ff anders zijn etc etc ;-)
41.800DHC - NFM
45.600DHC - NFM 'Redskin" & Grizzly
138.025DHLC Ops (CAB return to US) - WILDCAT1 met romeo ' atlas1 the apache is operational'
138.725298 Sqn, Mobile Air Operations Team
233.550DHLC A/A
241.525Redskin / JTAC / DHLC / dynamite met Lion39 - Polly with Ice Pack - Grizzly a/a Apache
245.650NAF4xx Flt Chinooks a/a
266.000EHGR GILZE-RIJEN 298 SQN INT 2 NL 298 Sqn Air/Air / Beast with Windmill - JTAC
281.625Wildcat with Drops
289.375[NL]301 Sqn A/A
291.800CH-47 A/A
312.750Chinooks A/A
342.600EHGR GILZE-RIJEN TACCP 301 SQN NL
343.325EHGR GILZE-RIJEN 298 SQN OPS NL / Status update Neptunes
374.475EHGR GILZE-RIJEN 298 SQN INT NL A/A
379.850EHGR GILZE-RIJEN 300 SQN 2 NL A/A / Tactical or OPS
Dank, ze draaien mee ondertussen.
-
Meest recente Volkel freq's
386.775 Volkel GND
291.100 Volkel TWR
136.080 Volkel TWR
291.200 Volkel ARR
284.475 RAPCON N
388.600 Wing OPS Colby
140.175 Wing OPS Colby
338.475 Tiger OPS
379.375 Inflight TIGER
142.475 Inflight TIGER
244.425 Inflight HAMMER
139.075 Inflight HAMMER / JUDGE
363.525 Inflight METAL
138.700 Inflight METAL / COWBOY
362.950 Inflight BONZO
142.075 Inflight BONZO
142.275 Inflight KING / ANVIL
142.125 Inflight FIST / EPIC
142.975 Inflight STING / SHARK
142.425 Inflight BULLDOG
143.275 Inflight BULLET / CRACK
140.675 Inflight BURST /SNAKE
-
Dank u wel weer.
-
Dank u wel weer.
Rapcon North is natuurlijk geen Volkel freq ;)
-
:D :D :D
Was me nog niet eens op gevallen zeg :-[
Maar ik begrijp (al een tijdje eigenlijk) dat A/A nu Inflight wordt genoemd?
-
:D :D :D
Was me nog niet eens op gevallen zeg :-[
Maar ik begrijp (al een tijdje eigenlijk) dat A/A nu Inflight wordt genoemd?
Inflight is een term die ik binnen de poort hoor, maar Air to Air dekt net zo goed de lading mijn inziens.
291.200 is zeker arrival, maar geen Volkel freq. Ook dat is (mijn inziens) database technisch meer thuis bij Dutch Mil. Maar goed, dan ben ik echt aan het muggenziften.
362.950 staat meen ik weg geschreven als 312 Sqn Ops Bonzo. In de praktijk wordt het gebruikt als inflight ;) maar dat hoeft niet per definitie Bonzo te zijn.
-
Dank u voor deze uitleg.
-
De volgende frequenties heb ik nog in mijn lijst staan:
138.5250 EHVK A2A QRA AUX 19
142.0125 EHVK 703Sqn Munition
142.6000 EHVK 703Sqn Munition
143.5250 EHVK 703Sqn Munition
377.9250 EHVK CH11 MON TMA-D
En dan kwam ik er vorig jaar nog deze tegen, alleen twijfel ik of dit juist is.
247.7500 EHVK Wingops OCC
-
:D :D :D
Was me nog niet eens op gevallen zeg :-[
Maar ik begrijp (al een tijdje eigenlijk) dat A/A nu Inflight wordt genoemd?
Inflight is een term die ik binnen de poort hoor, maar Air to Air dekt net zo goed de lading mijn inziens.
291.200 is zeker arrival, maar geen Volkel freq. Ook dat is (mijn inziens) database technisch meer thuis bij Dutch Mil. Maar goed, dan ben ik echt aan het muggenziften.
362.950 staat meen ik weg geschreven als 312 Sqn Ops Bonzo. In de praktijk wordt het gebruikt als inflight ;) maar dat hoeft niet per definitie Bonzo te zijn.
Muggezifterig gesproken heb je inderdaad gelijk, de RAPCON-N was ik vannacht vergeten uit het gehele lijstje aan freqs te filteren die door de Volkeliaanse toestellen toebedeeld zijn in hun channels ;) EN inderdaad Volkel Arrival zit gewoon bij de LVNL als onderdeel van DM op zaal.
Inflight is de term die hier op de, zeg maar, schermen staat. Zo ook de Inflight Bonzo.
-
:D :D :D
Was me nog niet eens op gevallen zeg :-[
Maar ik begrijp (al een tijdje eigenlijk) dat A/A nu Inflight wordt genoemd?
Inflight is een term die ik binnen de poort hoor, maar Air to Air dekt net zo goed de lading mijn inziens.
291.200 is zeker arrival, maar geen Volkel freq. Ook dat is (mijn inziens) database technisch meer thuis bij Dutch Mil. Maar goed, dan ben ik echt aan het muggenziften.
362.950 staat meen ik weg geschreven als 312 Sqn Ops Bonzo. In de praktijk wordt het gebruikt als inflight ;) maar dat hoeft niet per definitie Bonzo te zijn.
Muggezifterig gesproken heb je inderdaad gelijk, de RAPCON-N was ik vannacht vergeten uit het gehele lijstje aan freqs te filteren die door de Volkeliaanse toestellen toebedeeld zijn in hun channels ;) EN inderdaad Volkel Arrival zit gewoon bij de LVNL als onderdeel van DM op zaal.
Inflight is de term die hier op de, zeg maar, schermen staat. Zo ook de Inflight Bonzo.
Ik had al een vermoeden dat het van een scherm afkomstig was.. Ik zie dingen er tussen staan die het afgelopen jaar niet in gebruik zijn geweest ;)
-
Recente Leeuwarden Frequenties :
362.525 EHLW Ground
344.850 EHLW Tower
120.705 EHLW Tower
363.200 Wing Ops Greenhouse
140.775 Wing Ops Greenhouse
387.025 322sqn Polly OPS
241.625 Frisian Flag / FWIT OPS
245.275 Inflight POLLY / SLAMMER
239.725 Inflight PANTHER / BOLT
342.650 Inflight JEDI
139.175 Inflight KILLER
140.575 Inflight BLADE
140.950 Inflight SLAMMER
138.900 Inflight LIGHTNING
141.675 Inflight PAIN
141.450 Inflight spare
-
Ik had al een vermoeden dat het van een scherm afkomstig was.. Ik zie dingen er tussen staan die het afgelopen jaar niet in gebruik zijn geweest ;)
Terwijl ze die juist recent geupdate hebben nadat ik erachter kwam dat de AMS FIC frequenties er verkeerd op stonden ;)
-
Ik had al een vermoeden dat het van een scherm afkomstig was.. Ik zie dingen er tussen staan die het afgelopen jaar niet in gebruik zijn geweest ;)
Terwijl ze die juist recent geupdate hebben nadat ik erachter kwam dat de AMS FIC frequenties er verkeerd op stonden ;)
Dat moet dan de 128.500 geweest zijn.... Viel mij ook al op.
-
Ik had al een vermoeden dat het van een scherm afkomstig was.. Ik zie dingen er tussen staan die het afgelopen jaar niet in gebruik zijn geweest ;)
Terwijl ze die juist recent geupdate hebben nadat ik erachter kwam dat de AMS FIC frequenties er verkeerd op stonden ;)
Dat moet dan de 128.500 geweest zijn.... Viel mij ook al op.
@Lord Flashheart
Wat bedoel je hiermee? Wordt 128.500 nu wel of juist niet meer gebruikt?
-
Nee, de oude freq stond nog op het overzicht wat hij gezien heeft.
-
257.750 LAKENHEATH PSMV Staat mij iets van bij dat dit de (hele) oude UHF was en vervangen door 284.425 maar ik ben niet zeker
284.425 LAKENHEATH PSMV
Wat is PSMV?
Ook wel Metro genoemd.
-
257.750 LAKENHEATH PSMV Staat mij iets van bij dat dit de (hele) oude UHF was en vervangen door 284.425 maar ik ben niet zeker
284.425 LAKENHEATH PSMV
Wat is PSMV?
Ook wel Metro genoemd.
PMSV ''Pilot to Metro Service'' waarbij Metro meen ik staat voor meteorology.
-
Dank je wel.