Auteur Topic: Woordfilter Jupiter Pro V8.6  (gelezen 20688 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #15 Gepost op: 13 augustus 2008, 20:20:31 »
Wat doe ik verkeerd,

ik heb op capcode 16 fil en pri aangevinkt en daarop de monitorcode van IJsselland geprogrammeerd. Als filterwoord heb ik de naam van het bedrijf waar ik werk ingevoerd. Zojuist ging de pager af op een alarmering van balkbrug. Komt totaal niet overeen met mijn filterwoord...
Bij de music en tone heb ik wel twee verschillende geluiden ingesteld, op cap 16 melodie a en bij filter match sound melodie b.
Ik wil dus dat mijn pager alleen afgaat als er een melding komt met het filterwoord erin. Anders niet.

Hoe zit dit? Wat doe ik verkeerd?  :?

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #16 Gepost op: 13 augustus 2008, 20:50:14 »
Citaat van: "IkWilbert"
Wat doe ik verkeerd,

ik heb op capcode 16 fil en pri aangevinkt en daarop de monitorcode van IJsselland geprogrammeerd. Als filterwoord heb ik de naam van het bedrijf waar ik werk ingevoerd. Zojuist ging de pager af op een alarmering van balkbrug. Komt totaal niet overeen met mijn filterwoord...
Bij de music en tone heb ik wel twee verschillende geluiden ingesteld, op cap 16 melodie a en bij filter match sound melodie b.
Ik wil dus dat mijn pager alleen afgaat als er een melding komt met het filterwoord erin. Anders niet.

Hoe zit dit? Wat doe ik verkeerd?  :?

Ik quote mezelf even, heb even wat aanpassingen gedaan. Heb nu de cap van post spare (deventer) geprogrammerd en deze op flash only gezet. Bij filter sound heb ik een multi tone ingesteld. Als nu de cap van spare wordt gealarmeerd wordt flash only actief? En als ik het goed heb dan gaat alleen de verlichting branden? Hoelang blijft de verlichting branden? Is dit de tijd die staat bij "Direct show lamp on"?

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #17 Gepost op: 13 augustus 2008, 21:02:15 »
Ja dat klopt zolang blijft hij branden.

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #18 Gepost op: 13 augustus 2008, 21:07:22 »
Citaat van: "Wopper"
Ja dat klopt zolang blijft hij branden.

Ok, duidelijk. Is het volgende mogelijk eigenlijk?

ik programmeer cap van post deventer met woordfilter bedrijf waar ik werk. Nu wil ik dat alle overige meldingen die niet voldoen aan woordfilter genegeerd worden. Kan dit? Of is flash only de enige mogelijkheid die hier in de buurt komt. Dit omdat er behoorlijk wat meldingen voorbij komen in Deventer en ik dan binnen de korste keren het geheugen vol heb...

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 140
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #19 Gepost op: 13 augustus 2008, 21:48:02 »
Citaat van: "IkWilbert"
Citaat van: "Wopper"
Ja dat klopt zolang blijft hij branden.

Ok, duidelijk. Is het volgende mogelijk eigenlijk?

ik programmeer cap van post deventer met woordfilter bedrijf waar ik werk. Nu wil ik dat alle overige meldingen die niet voldoen aan woordfilter genegeerd worden. Kan dit? Of is flash only de enige mogelijkheid die hier in de buurt komt. Dit omdat er behoorlijk wat meldingen voorbij komen in Deventer en ik dan binnen de korste keren het geheugen vol heb...

zet de woordfiltercapcode dan op maildrop, tast je gewone geheugen niet aan.
en als het geheugen vol is wordt hij toch weer overschreven FIFO (first in first out).

groeten Kinky.

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #20 Gepost op: 13 augustus 2008, 21:58:48 »
Citaat van: "Kinky"
Citaat van: "IkWilbert"
Citaat van: "Wopper"
Ja dat klopt zolang blijft hij branden.

Ok, duidelijk. Is het volgende mogelijk eigenlijk?

ik programmeer cap van post deventer met woordfilter bedrijf waar ik werk. Nu wil ik dat alle overige meldingen die niet voldoen aan woordfilter genegeerd worden. Kan dit? Of is flash only de enige mogelijkheid die hier in de buurt komt. Dit omdat er behoorlijk wat meldingen voorbij komen in Deventer en ik dan binnen de korste keren het geheugen vol heb...

zet de woordfiltercapcode dan op maildrop, tast je gewone geheugen niet aan.
en als het geheugen vol is wordt hij toch we er overschreven FIFO (first in first out).

groeten Kinky.

Maar ik wil dat het woordfilter als prio afgaat... of snap ik je nu niet helemaal...

Leen Ansems

  • Gast
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #21 Gepost op: 14 augustus 2008, 07:09:42 »
Citaat van: "IkWilbert"
Wat doe ik verkeerd,

ik heb op capcode 16 fil en pri aangevinkt en daarop de monitorcode van IJsselland geprogrammeerd. Als filterwoord heb ik de naam van het bedrijf waar ik werk ingevoerd. Zojuist ging de pager af op een alarmering van balkbrug. Komt totaal niet overeen met mijn filterwoord...
Bij de music en tone heb ik wel twee verschillende geluiden ingesteld, op cap 16 melodie a en bij filter match sound melodie b.
Ik wil dus dat mijn pager alleen afgaat als er een melding komt met het filterwoord erin. Anders niet.

Hoe zit dit? Wat doe ik verkeerd?  :?

Meldingen tegenhouden waarvan het filterwoord niet overeenkomt gaat niet zoals al eerder hier beschreven. Je hebt capcode 16 ook met prio aangevinkt. Dat moet niet. Meldingen die het filterwoord bevatten zijn al op prio in de software. Je kan ook piepen en trillen op prio aanvinken. Als je de afhandeling doet met maildrop, dan moeten volgens mijn gedachtengang normale meldingen naar de maildrop gaan en meldingen met het juiste filterwoord prio zijn, dus met geluid en eventueel trillen. Probeer dat eens.
Leen

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #22 Gepost op: 14 augustus 2008, 08:14:41 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "IkWilbert"
Wat doe ik verkeerd,

ik heb op capcode 16 fil en pri aangevinkt en daarop de monitorcode van IJsselland geprogrammeerd. Als filterwoord heb ik de naam van het bedrijf waar ik werk ingevoerd. Zojuist ging de pager af op een alarmering van balkbrug. Komt totaal niet overeen met mijn filterwoord...
Bij de music en tone heb ik wel twee verschillende geluiden ingesteld, op cap 16 melodie a en bij filter match sound melodie b.
Ik wil dus dat mijn pager alleen afgaat als er een melding komt met het filterwoord erin. Anders niet.

Hoe zit dit? Wat doe ik verkeerd?  :?

Meldingen tegenhouden waarvan het filterwoord niet overeenkomt gaat niet zoals al eerder hier beschreven. Je hebt capcode 16 ook met prio aangevinkt. Dat moet niet. Meldingen die het filterwoord bevatten zijn al op prio in de software. Je kan ook piepen en trillen op prio aanvinken. Als je de afhandeling doet met maildrop, dan moeten volgens mijn gedachtengang normale meldingen naar de maildrop gaan en meldingen met het juiste filterwoord prio zijn, dus met geluid en eventueel trillen. Probeer dat eens.
Leen

Ga ik vanavond eens proberen. Dank voor de tip  :)

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #23 Gepost op: 14 augustus 2008, 17:24:26 »
Nu moet ie goed zijn  :)

cap 16 lichtkrant post spare
cap staat op "enabled" en op "filter" in het 1e scherm
type "maildrop" met "alert disabled"
In het 2 scherm heb ik het filterwoord ingevoerd met de optie "Filter match as priority" en "vibrate and alert at priority".
In het laatste scherm heb ik capcode 16 als "flash only" ingesteld en bij "Filter match sound" een multitone.

Nu maar afwachten  :)

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #24 Gepost op: 14 augustus 2008, 17:34:34 »
zojuist een melding voor Deventer, deze netjes stil in de maildrop  :)
Nu maar hopen dat ie bij het filterwoord wel vol af gaat.

Offline mem

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 191
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #25 Gepost op: 22 augustus 2008, 19:34:22 »
Citaat van: "Kinky"
Citaat van: "Marco"
Citaat van: "Kinky"
Ik heb mijn woordfilter op M21C ( kaart coördinaat) staan bij lifeliner-3  voor de alarmeringen bij mij in de buurt.
Woordfilter is niet hoofdlettergevoelig en ook mogen er als de centralist toevallig iets niet helemaal goed typt spatie te veel of eventueel hoofd/kleine letters in M21C zitten.
groeten Kinky

Klopt dit wel wat je zegt?
Ik heb een van de eerst uitgeleverde 8.6, en ik heb die ervaring niet. Als ik als woordfilter bijvoorbeeld "NIJKERK" heb, en er word een heli gealarmeerd die "nijkerk" in de tekst heeft staan, gebeurd er niets. Wel als het inderdaad hoofdletters zijn. Is dus wel hoofdlettergevoelig. Zelfde geld voor een spatie te veel of te weinig, dan gebeurd er ook niets.

is het ook mogelijk om meerdere woorden te filteren? Ik ben nu aan het testen met een Galaxy 9.0 met in het woordfilter "Prio inci" met de bedoeling dat ie alarmeert op teksten met het woord "prio" en alarmeringen met het woord "inci". Dit lijkt niet te lukken.
Iemand een tip??
Daarnaast heb ik het vinkje "filter to maildrop" aangezet om de treffers apart met een toontje te tonen en te laten horen

Offline Marco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #26 Gepost op: 22 augustus 2008, 19:49:53 »
Citaat van: "mem"
is het ook mogelijk om meerdere woorden te filteren? Ik ben nu aan het testen met een Galaxy 9.0 met in het woordfilter "Prio inci" met de bedoeling dat ie alarmeert op teksten met het woord "prio" en alarmeringen met het woord "inci". Dit lijkt niet te lukken.
Iemand een tip??
Daarnaast heb ik het vinkje "filter to maildrop" aangezet om de treffers apart met een toontje te tonen en te laten horen

Hoi Mem,

Je kunt maar één woord gebruiken voor het filter. Maildrop gebruik ik nooit, maar dat weet IkWilbert wel volgens mij.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline mem

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 191
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #27 Gepost op: 22 augustus 2008, 20:53:43 »
Citaat van: "Marco"
Citaat van: "mem"
is het ook mogelijk om meerdere woorden te filteren? Ik ben nu aan het testen met een Galaxy 9.0 met in het woordfilter "Prio inci" met de bedoeling dat ie alarmeert op teksten met het woord "prio" en alarmeringen met het woord "inci". Dit lijkt niet te lukken.
Iemand een tip??
Daarnaast heb ik het vinkje "filter to maildrop" aangezet om de treffers apart met een toontje te tonen en te laten horen

Hoi Mem,

Je kunt maar één woord gebruiken voor het filter. Maildrop gebruik ik nooit, maar dat weet IkWilbert wel volgens mij.

bedankt, ik dacht al zoiets maar hoopte dat ie op meerdere woorden kon filteren net als de infostream. De filters naar maildrop gebruik ik om aan het eind van de dag te kunnen zien wat er door het filter is gekomen en niet is overschreven door overige meldingen

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #28 Gepost op: 5 november 2008, 10:37:27 »
Ik overweeg ook de aanschaf van een Pro V8.6, maar heb nog een vraagje over het woordfilter: ik lees overal dat je met het woordfilter alarmeringen met een bepaalde tekst een ander geluid mee kan geven, maar kun je de alarmeringen met de filtertekst ook alleen laten trillen?

Ik zou bijv. de monitorcode van de ambu's op maildrop willen zetten en dan alleen A1 berichten via de filtertekst "A1" willen laten trillen (dus geen geluid). En daarbij nog, als ik ga slapen dat ie in de slaapstand staat en dus helemaal niets doet alleen meldingen ontvangt. Kan dat?
Heb zowat alle items op het forum gelezen, maar dit haal ik er nog niet zo goed uit.

Nog een vraag: zit er binnenkort misschien nog een nieuwere versie van de Jup Pro aan te komen? Anders kan ik misschien nog beter even wachten?

vr.gr.
Mars

Leen Ansems

  • Gast
Re: Woordfilter Jupiter Pro V8.6
« Reactie #29 Gepost op: 5 november 2008, 11:25:37 »
Citaat van: "Mars"
Nog een vraag: zit er binnenkort misschien nog een nieuwere versie van de Jup Pro aan te komen? Anders kan ik misschien nog beter even wachten?
vr.gr.
Mars

Ja, er komt een nieuw model aan met 3 woordfilters en de mogelijkheid om de pager af te laten gaan in een zelf gekozen volgorde van capcodes. De P2000shop laat dit bericht zien bij het laatste nieuws: november 2008