Auteur Topic: A.S.T.R.I.D  (gelezen 3313 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline xxl2xxl

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
A.S.T.R.I.D
« Gepost op: 11 maart 2011, 09:09:47 »
Hallo samen,
Heb echter niet zo veel verstand van als die ingewikkelde zaken, en wou gewoon is vragen of hier iemand mij kan helpen ? Ik heb dus een radio 2m band  (puxing) met een luitspreker uitgan. Ik had zo is het iede dat ik dat aan mijn PC wil aansluiten om dan te kunnen meeluiteren van Brandweer en Pol Oostende. Is dat zo mogelijk met welke softwaer , en hoe pak ik dat gewoon aan ? Of betaan er al toestellen die dat kunnen.  Weet iemand de code van oostende ?  Wie is mij berijd wat uitleg te geven over die materie ?  Ik kan mij echter niet voorstellen, dat  A.S.T.R.I.D niet afluisterbaar is. Laar mij iets weten. Groeten rene

Offline PE9PE Rob

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: A.S.T.R.I.D
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2011, 10:31:50 »
Citaat van: "xxl2xxl"
Hallo samen,
Heb echter niet zo veel verstand van als die ingewikkelde zaken, en wou gewoon is vragen of hier iemand mij kan helpen ? Ik heb dus een radio 2m band  (puxing) met een luitspreker uitgan. Ik had zo is het iede dat ik dat aan mijn PC wil aansluiten om dan te kunnen meeluiteren van Brandweer en Pol Oostende. Is dat zo mogelijk met welke softwaer , en hoe pak ik dat gewoon aan ? Of betaan er al toestellen die dat kunnen.  Weet iemand de code van oostende ?  Wie is mij berijd wat uitleg te geven over die materie ?  Ik kan mij echter niet voorstellen, dat  A.S.T.R.I.D niet afluisterbaar is. Laar mij iets weten. Groeten rene

Beste Rene,

Dat je er geen verstand van hebt is geen probleem, dat kun je altijd vragen.

Antwoorden:

1) Astrid werkt op 380-400 MHz.
2) Jouw portofoon tot 180 Mhz.
3) ASTRID gebruikt Tetra Digitale modulatie.
4) Jouw Puxing is Analoge FM.
5) ASTRID heeft bovenop Tetra een extra codering wat het maakt dat het een Staatsgeheim is.
6) ASTRID zou dus alleen daarom al strafbaar zijn te decoderen.
7) Tetra zelf, voor openbare netten is wel te decoderen, want het is een open standaard,
    echter niet mogelijk met jouw portofoon.

Veel plezier met je Puxing en vergeet ASTRID.

Groeten,

Rob
PE9PE

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: A.S.T.R.I.D
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2011, 16:26:57 »
Citaat van: "PE9PE"
5) ASTRID heeft bovenop Tetra een extra codering wat het maakt dat het een Staatsgeheim is.

ASTRID maakt gebruik van standaard Tetra en heeft in tegenstelling tot C2000 geen encryptie.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: A.S.T.R.I.D
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2011, 16:41:20 »
ASTRID maakt gebruik van standaard Tetra en heeft in tegenstelling tot C2000 geen encryptie.

C2000 naar verluidt ook niet in de grensgebieden?  :)
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)