Auteur Topic: Storing door HDMI kabel?  (gelezen 2072 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1803
    • aw foto
Storing door HDMI kabel?
« Gepost op: 5 februari 2020, 14:41:26 »
Hebben er meer scanner bezitters last van dat een HDMI kabel stoort op de scanner ?. Ik had veel storing in de 440 MHz Heb nu een andere HDMI kabel er achter en de storing is een stuk minder , bijna weg. Ben dus benieuwd of mede scanner leden hier ook last van hebben of hebben gehad.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline luistervink 12

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 572
  • ubc 125 xlt
Re: Storing door HDMI kabel?
« Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2020, 14:57:34 »
Met mijn ubc 125 xlt nog geen last van gehad zowel binnen als buiten   kan nog komen of niet,   antenne  is  rubber Duck   en diamond rh 77

opabert

  • Gast
Re: Storing door HDMI kabel?
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2020, 10:55:14 »
Klopt had ik ook met nieuwe PC met alleen HDMI
Gebruik je voor de monitor?

Had ook andere kabels getest,  was een gebed zonder eind en heb de HDMI kabel direct vervangen voor adapter HDMI naar VGA en aantal Ferriet clamps en de storing was weg. Monitor staat op VGA analog deze ouwe speel geen games  :)

Offline questor

  • Network & Systems Engineer (*IX/Linux)
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 85
    • QRM-ID (in aanbouw)
Re: Storing door HDMI kabel?
« Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2020, 18:11:09 »
Ja, slechte HDMI kabels geven ellende. HDMI TMDS clock kan op diverse frequenties werken, ééntje is dacht ik 340 MHz, dat digitaal met lekker veel harmonischen ...  ::)  Denk dat je dat wel hoort rond de 70cm band. VGA zonder clamps is ook een drama hoor haha, met een pixel clock rond de 25-30 MHz zat heel de 10/11m dicht door één monitor van een buurman. Zoals geschreven: afscherming en clamps zijn de sleutel tot het beperken van 'geleide EMI'.
Radiozendamateur (PE1MR) & breedbandluisteraar (VLF-EHF)
Navtex | Marifoon | Utility
Satelliet | Packet Radio | APRS | HF Digimodes