Auteur Topic: P2000 belgie  (gelezen 13776 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline benny-1

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
P2000 belgie
« Gepost op: 29 april 2009, 17:14:53 »
hoi kan me iemand zeggen of ik op de p2000 ook belgie kan onvangen op de pc.ik ontvang alleen nl op de computer.
ik had p2000 afgehaalt van het internet en heb ff moeten zoeken om die aan de praat te krijgen.maar nu had ik ook graag belgie er op staan.
op de kaart zie ik er wel belgie opstaan .maar hij doet alleen nl.
groetjes benny-1

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: P2000 belgie
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2009, 17:38:50 »
Hmm... Raar.... Het zal wel rustig zijn in Belgie met incidenten, denk ik...  :?

(Belgie gebruikt geen P2000....  ;)  )
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: P2000 belgie
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2009, 17:40:25 »
Citaat van: "benny-1"
hoi kan me iemand zeggen of ik op de p2000 ook belgie kan onvangen op de pc.ik ontvang alleen nl op de computer.
ik had p2000 afgehaalt van het internet en heb ff moeten zoeken om die aan de praat te krijgen.maar nu had ik ook graag belgie er op staan.
op de kaart zie ik er wel belgie opstaan .maar hij doet alleen nl.

België heeft een eigen systeem, onafhankelijk van P2000. Dat heet ASTRID Paging. Vanwege de strengere wetgeving (of liever: strengere handhaving)  in België is het onwaarschijnlijk dat je daar een online monitor voor aantreft.

-Rene

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: P2000 belgie
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2009, 18:23:00 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "benny-1"
hoi kan me iemand zeggen of ik op de p2000 ook belgie kan onvangen op de pc.ik ontvang alleen nl op de computer.
ik had p2000 afgehaalt van het internet en heb ff moeten zoeken om die aan de praat te krijgen.maar nu had ik ook graag belgie er op staan.
op de kaart zie ik er wel belgie opstaan .maar hij doet alleen nl.

België heeft een eigen systeem, onafhankelijk van P2000. Dat heet ASTRID Paging. Vanwege de strengere wetgeving (of liever: strengere handhaving)  in België is het onwaarschijnlijk dat je daar een online monitor voor aantreft.

-Rene

Komt zomaar in me op: hoe zit dat nou als je op Nederlands grondgebied wont, ontvangt en op internet zet? Je zit dan tenslotte buiten Belgisch grondgebied...? Waar de Nederlandse wet van toepassing is, toch?
Niet dat ik iets van plan ben, want ik woon te ver weg van de grens, maar ik vroeg het me zomaar af.
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: P2000 belgie
« Reactie #4 Gepost op: 29 april 2009, 18:33:23 »
Citaat van: "Arle"
Waar de Nederlandse wet van toepassing is

Ook in Nederland zijn online monitors niet toegestaan.

Citaat
Artikel 441 Wetboek van strafrecht
Met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft hij die de inhoud of de strekking van hetgeen door middel van een onder zijn beheer staande of door hem gebruikt radio-ontvangapparaat is opgevangen en, naar hij redelijkerwijs moet vermoeden, niet voor hem of mede voor hem bestemd is, hetzij aan een ander meedeelt, indien hij redelijkerwijs moet vermoeden, dat dan openlijke bekendmaking van de inhoud of de strekking volgen zal en zodanige bekendmaking volgt, hetzij openlijk bekend maakt.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: P2000 belgie
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2009, 22:53:17 »
Citaat
Komt zomaar in me op: hoe zit dat nou als je op Nederlands grondgebied wont, ontvangt en op internet zet? Je zit dan tenslotte buiten Belgisch grondgebied...? Waar de Nederlandse wet van toepassing is, toch?
Niet dat ik iets van plan ben, want ik woon te ver weg van de grens, maar ik vroeg het me zomaar af.

Je kan het feit wel in Nederland 'plegen', maar als je iets op internet zet dan heeft het ook effect in België en de rest van de wereld. Men zou dus ook kunnen betogen dat je het feit dus feitelijk ook in België pleegt, omdat het daar ook z'n uitwerking heeft.

En daarnaast is het naar mening in Nederland inderdaad eigenlijk ook niet toegestaan.

vr.gr.
Mars

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: P2000 belgie
« Reactie #6 Gepost op: 1 mei 2009, 00:09:32 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "Arle"
Waar de Nederlandse wet van toepassing is

Ook in Nederland zijn online monitors niet toegestaan.

Citaat
Artikel 441 Wetboek van strafrecht
Met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft hij die de inhoud of de strekking van hetgeen door middel van een onder zijn beheer staande of door hem gebruikt radio-ontvangapparaat is opgevangen en, naar hij redelijkerwijs moet vermoeden, niet voor hem of mede voor hem bestemd is, hetzij aan een ander meedeelt, indien hij redelijkerwijs moet vermoeden, dat dan openlijke bekendmaking van de inhoud of de strekking volgen zal en zodanige bekendmaking volgt, hetzij openlijk bekend maakt.

Haha, dat hoef je mij niet te vertellen... ;)
Maar als je het in Nederland op internet zet, zou theoretisch gezien, de Belgische justitie aan de Nederlandse moeten vragen of ze er wat aan willen doen. Of werkt dat zo niet?
Vooralsnog doen ze ook niets tegen P2000 op internet.
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: P2000 belgie
« Reactie #7 Gepost op: 1 mei 2009, 07:02:36 »
Citaat van: "Arle"
Maar als je het in Nederland op internet zet, zou theoretisch gezien, de Belgische justitie aan de Nederlandse moeten vragen of ze er wat aan willen doen. Of werkt dat zo niet?

Ja, dat is de procedure. Of je wordt komende zomer ter hoogte van Kontich van de weg geplukt als je met de sleurhut door België richting Frankrijk rijdt ;)