Auteur Topic: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen  (gelezen 9501 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #45 Gepost op: 18 mei 2023, 14:59:29 »
Het is stil hier...
Weer on topic: "Nog steeds niets" Genec?

Nee, nog steeds niets,
ik blijf bezig, maar soms heb ik ook wel iets anders te doen. :)

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 455
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #46 Gepost op: 1 juni 2023, 10:38:59 »
@Genec

Ik hoop niet dat je 3600XLT net zo stil is als dit draadje. Heeft iemand in je omgeving je ondertussen verder kunnen helpen?

Even een vraagje: heb je toevallig je locatie op de 3600XLT ingesteld en een te scannen afstand ingesteld?
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #47 Gepost op: 1 juni 2023, 15:02:51 »
@Genec

Ik hoop niet dat je 3600XLT net zo stil is als dit draadje. Heeft iemand in je omgeving je ondertussen verder kunnen helpen?

Even een vraagje: heb je toevallig je locatie op de 3600XLT ingesteld en een te scannen afstand ingesteld?

Ja hoor, nog altijd even stil, heb het ook nogal druk gehad ondertussen en niet veel kunnen doen met de scanner.
Ja, ik heb iemand gevonden in mijn omgeving maar nog niet kunnen afspreken , ja, locatie en afstand is ingesteld. (80Km)
Dank voor je hulp.
Genec

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 455
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #48 Gepost op: 1 juni 2023, 19:29:02 »
Kijk, dat zou je probleem wel eens kunnen zijn!
Als je de locatie en scan afstand weer verwijderd dan gaat je 3600XLT het waarschijnlijk doen. Kijk voor de zekerheid ook even na of je de favorietlijsten niet aan deze functionaliteit hebt gekoppeld.

Aan deze instellingen heb je in Europa niets. Die is voor de USA & Canada waar die in combinatie met een GPS module de locale frequenties uit de database selecteert.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #49 Gepost op: 2 juni 2023, 12:31:06 »
Heb je de nieuwe scanner (er vanuitgaand dat de verkoper niet dezelfde defecte scanner heeft teruggestuurd) geprogrammeerd met Sentinel welke op het geheugenkaartje van de nieuwe scanner staat? Dus niet met een oudere versie van het internet of van je vorige scanner?

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #50 Gepost op: 2 juni 2023, 14:43:06 »
Heb je de nieuwe scanner (er vanuitgaand dat de verkoper niet dezelfde defecte scanner heeft teruggestuurd) geprogrammeerd met Sentinel welke op het geheugenkaartje van de nieuwe scanner staat? Dus niet met een oudere versie van het internet of van je vorige scanner?

Op het geheugenkaartje staat dus niets, enkel een paar conventional discovery's die ikzelf gedaan heb, alle andere mappen zijn  leeg.
en dat was met de vorige scanner ook het geval.

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #51 Gepost op: 2 juni 2023, 14:52:57 »
Kijk, dat zou je probleem wel eens kunnen zijn!
Als je de locatie en scan afstand weer verwijderd dan gaat je 3600XLT het waarschijnlijk doen. Kijk voor de zekerheid ook even na of je de favorietlijsten niet aan deze functionaliteit hebt gekoppeld.

Aan deze instellingen heb je in Europa niets. Die is voor de USA & Canada waar die in combinatie met een GPS module de locale frequenties uit de database selecteert.

Ik heb nu de locatie en range gewist, we gaan zien wat het geeft.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 455
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #52 Gepost op: 2 juni 2023, 17:39:03 »
@Genec

Op je SD kaarten moeten minimaal de onderstaande mappen staan:
-activity log
-alert
-audio
-discovery
-favorites lists
-firmware
-HPDB

en onderstaande bestanden:
-app data.cfg
-discovery.cfg
-profile.cfg
-scanner.inf


Het klopt dat op de PC sommige van deze mappen leeg lijken. Dat je niets in je map Favorites Lists heb staan geeft aan dat je zelf nog geen favorietlijsten in je UBCD3600XLT hebt gezet. Discovery heb je wel gedaan dus dat zie je in die map. Dat is op zich positief.

Kan je zien welke Firmware versie er op je UBCD3600XLT staat?

Dat doe je via:
Menu ->
Settings <enter>
See scanner information <enter>
Firmware version <enter>
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline alpha1

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 224
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #53 Gepost op: 2 juni 2023, 19:49:23 »
@Genec

Ik hoop niet dat je 3600XLT net zo stil is als dit draadje. Heeft iemand in je omgeving je ondertussen verder kunnen helpen?

Even een vraagje: heb je toevallig je locatie op de 3600XLT ingesteld en een te scannen afstand ingesteld?

Ja hoor, nog altijd even stil, heb het ook nogal druk gehad ondertussen en niet veel kunnen doen met de scanner.
Ja, ik heb iemand gevonden in mijn omgeving maar nog niet kunnen afspreken , ja, locatie en afstand is ingesteld. (80Km)
Dank voor je hulp.
Genec

Als je een volledige reset geeft dan is die terug naar de fabrieksinstellingen,dan ben je de ingestelde range ook kwijt.

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #54 Gepost op: 4 juni 2023, 16:26:58 »
@Genec

Op je SD kaarten moeten minimaal de onderstaande mappen staan:
-activity log
-alert
-audio
-discovery
-favorites lists
-firmware
-HPDB

en onderstaande bestanden:
-app data.cfg
-discovery.cfg
-profile.cfg
-scanner.inf


Het klopt dat op de PC sommige van deze mappen leeg lijken. Dat je niets in je map Favorites Lists heb staan geeft aan dat je zelf nog geen favorietlijsten in je UBCD3600XLT hebt gezet. Discovery heb je wel gedaan dus dat zie je in die map. Dat is op zich positief.

Kan je zien welke Firmware versie er op je UBCD3600XLT staat?

Dat doe je via:
Menu ->
Settings <enter>
See scanner information <enter>
Firmware version <enter>

Klopt, alle mappen die u opnoemt staan erin, en de firmware versie : 1.26.00

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #55 Gepost op: 4 juni 2023, 16:37:39 »
Heb je zelf de firmware updater van Sentinel gebruikt? Kans dat je dan een niet ondersteunde oude firmware in een scanner met een nieuwe revisie chip heb gezet (en dus in feite een downgrade hebt uitgevoerd).

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #56 Gepost op: 4 juni 2023, 17:11:10 »
Heb je zelf de firmware updater van Sentinel gebruikt? Kans dat je dan een niet ondersteunde oude firmware in een scanner met een nieuwe revisie chip heb gezet (en dus in feite een downgrade hebt uitgevoerd).

Nee, ik heb ook tevergeefs naar de Sentinel gezocht. die staat volgens mij niet op de MC . Die "setup.exe" (zoals in de handleiding staat) vind ik nergens.
ik heb tot hiertoe enkel frequenties ingegeven met discovery op hoop van zege.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 455
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #57 Gepost op: 4 juni 2023, 18:32:47 »
Via onderstaande link kom je op de UBCD3600XLT pagina van Uniden. Daar kan je bij downloads de laatste versie van Sentinel downloaden. Met Sentinel kan je een firmware update naar versie V 1.28.15 doen. Dan heb je de meest recente firmware op je 3600XLT staan. Mocht je een heel recent model 3600XLT hebben dan werkt die alleen met deze nieuwe firmware versie (V 1.28.15).

http://www.uniden.co.jp/english/product/Scanners03.html?fbclid=IwAR0r2HhiHEX7517CCcUDyrgcOdQsS6H2idSz6kWVbtmN8xpLozRqi6HGsKc


Let op: Volg tijdens het updaten van firmware nauwkeurig de aanwijzingen op het scherm van je PC en je scanner op!
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #58 Gepost op: 7 juni 2023, 14:36:53 »
@VdKaa,
Ben ermee bezig en hou je op de hoogte.
dank voor je hulp.
Genec

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #59 Gepost op: 9 juni 2023, 13:35:04 »
Gisteravond (met hulp van iemand uit mijn buurt) eindelijk geluid gekregen uit de scanner.
Sentinel install. gelukt, SW update gelukt en het werkt.
Veel dank aan allen die me het laatste half jaar met tips en tricks geholpen hebben.

Thanks,
Genec