Auteur Topic: Probleem met Mercurius II-pager menu  (gelezen 3491 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline sprokeq

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 24
Probleem met Mercurius II-pager menu
« Gepost op: 5 oktober 2013, 08:56:55 »
Hallo iedereen,

Ik heb een nieuw probleempje met mijn Mercurius II-pager. Sinds enkele dagen is enkel de helft van het menu zichtbaar en te gebruiken. De knoppen verlaat menu, vergrendel bericht, bericht wissen, alles wissen en sla op in memo zijn wel te gebruiken, knoppen als alarmtoon instellen en pager uitschakelen niet.



Het lijkt dus of het belangrijkste menu is beveiligd. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit weer openstel?

Alvast bedankt!

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Probleem met Mercurius II-pager menu
« Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2013, 09:41:54 »
Waarschijnlijk zijn deze functies uitgeschakeld met de programmer. Dan zie je ze ook niet. Maar dat kan ik niet met 100% zekerheid opmaken uit je bericht.

Offline sprokeq

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 24
Re: Probleem met Mercurius II-pager menu
« Reactie #2 Gepost op: 5 oktober 2013, 12:30:40 »
Ik heb hem niet geprogrammeerd met de programmer, altijd al handmatig gedaan. Wat ik zelf vermoed is dat je door middel van een knoppencode (dus bv. eerst de linker knop, dan rechts, dan weer links) het menu kan beveiligen. Maar daar kan ik verder niks over vinden.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Probleem met Mercurius II-pager menu
« Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2013, 16:40:39 »
Ik heb hem niet geprogrammeerd met de programmer, altijd al handmatig gedaan. Wat ik zelf vermoed is dat je door middel van een knoppencode (dus bv. eerst de linker knop, dan rechts, dan weer links) het menu kan beveiligen. Maar daar kan ik verder niks over vinden.

Zou kunnen, maar dan moet het eigenlijk in de handleiding staan.
In de software is dit geen optie, dus dan lijkt het me vreemd dat het wel rechtstreeks zou kunnen in de pager.
Wel kun je met de software deze menu's uitschakelen.
Wat je kunt doen is een harde reset (batterij 2 sec. verkeerd in).
Anders even naar de hand programmeerfunctie gaan, helemaal doorlopen zonder te wijzigen.
Na pass zou het weer goed kunnen zijn.
Anders aan een progger hangen bij iemand. Geen idee waar je woont, staat nl. niet in je profiel.

Offline sprokeq

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 24
Re: Probleem met Mercurius II-pager menu
« Reactie #4 Gepost op: 5 oktober 2013, 18:56:31 »
Pager opnieuw handprogrammeren en de harde reset hielpen bij mij niet. Bij de harde reset deed hij helemaal niks, en had ik de capcodes gewoon nog.

Ik woon in Twente, ik ga eens kijken of ik hem met de programmer weer aan de praat kan krijgen.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Probleem met Mercurius II-pager menu
« Reactie #5 Gepost op: 5 oktober 2013, 19:42:30 »
Pager opnieuw handprogrammeren en de harde reset hielpen bij mij niet. Bij de harde reset deed hij helemaal niks, en had ik de capcodes gewoon nog.

Ik woon in Twente, ik ga eens kijken of ik hem met de programmer weer aan de praat kan krijgen.

Twente kom ik morgen niet langs (moet morgen in Nijmegen/Venlo gebied zijn). Even kijken of er menu's uit zijn gezet op het 2e tabblad. Succes.

Offline sprokeq

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 24
Re: Probleem met Mercurius II-pager menu
« Reactie #6 Gepost op: 7 oktober 2013, 09:05:46 »
Kun je een printscreen maken van het programmeersoftware? Dan kan ik zien of ik het menu weer kan activeren.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2372
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Probleem met Mercurius II-pager menu
« Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2013, 17:47:12 »
Dat kan gewoon, is geen printscreen voor nodig. Software kan ik je ook emailen.
Dan kun jezelf kijken.  Stuur even een email aan info at semafoonwinkel punt nl