P2000 / C2000 > P2000 pagers

P2000 pagers (en het protocol)

<< < (3/10) > >>

Hunter:

--- Citaat van: "mem" ---Op de meest alarmcentrales was het tot op heden de gewoonte dat er zgn. monitorontvangers (of printers) beschikbaar waren waarop alle verzonden alarmeringen konden wordt gecontroleerd op de juiste (analoge) kodes en/of deze werkelijk de lucht in waren gegaan. Ook met de nieuwe alarmering is een bepaalde vorm van controle gewenst (zie ook opmerking van jou betreffende de missende seconden op het hele uur) en of de tekst op een acceptabele manier verzonden is.
--- Einde van citaat ---

Dat laatste is naar mijn idee de enige juiste reden. Ik weet wat er zoal op de meldkamers staat qua logging en registratie, maar met een monitorpager ontvang je alleen die monitorcode. Hoe weet je dat je de juiste eenheden hebt gealarmeerd? Bovendien blijft het een momentopname. Als je het bericht ontvangt op de monitorpager dan wil dat niet zeggen dat iedereen het bericht heeft ontvangen. Als je hem wel hebt ontvangen dan kunnen anderen heb weer gemist hebben. Naar mijn bescheiden mening is zo'n monitorpager niet geschikt om betrouwbaar de alarmeringen te kunnen monitoren. Ik wil niet gaan suggereren dat ze dat met PDW moeten gaan doen, maar ze zouden zoiets eigenlijk in GMS of de PED moeten kunnen terugvinden...

Groeten, Peter.

mem:
Ben ik wel met je eens hoor maar ook bij de analoge meldingen was het maar een lapmiddel. Je weet immers niet of alle steunzenders de codes onverminkt hadden verzonden. En inderdaad, het gaat met name om de, al dan niet begrijpelijke, tekst die verzonden wordt.

Havelaar:

--- Citaat van: "mem" ---Ben ik wel met je eens hoor maar ook bij de analoge meldingen was het maar een lapmiddel. Je weet immers niet of alle steunzenders de codes onverminkt hadden verzonden. En inderdaad, het gaat met name om de, al dan niet begrijpelijke, tekst die verzonden wordt.
--- Einde van citaat ---

Waarbij komt dat je bij een simplex systeem geen terugkoppeling hebt en dus nooit weet of berichten goed zijn overgekomen.

Wopper:

--- Citaat van: "Havelaar" ---Waarbij komt dat je bij een simplex systeem geen terugkoppeling hebt en dus nooit weet of berichten goed zijn overgekomen.
--- Einde van citaat ---

Op een chochannel netwerk zit nu geen terugkoppeling. Alleen op de simplex brandweer netwerken. Maar op een CPA simplex netwerk is het gewoon SEND en dan hopen dat er iemand antwoord geeft. Brandweer werkt net als Utrecht en Zeeland en Z-Limb met een monitor ontvanger die de code's  terug hoort en geel of rood kleurt.

Havelaar:

--- Citaat van: "Wopper" ---
--- Citaat van: "Havelaar" ---Waarbij komt dat je bij een simplex systeem geen terugkoppeling hebt en dus nooit weet of berichten goed zijn overgekomen.
--- Einde van citaat ---

Op een chochannel netwerk zit nu geen terugkoppeling. Alleen op de simplex brandweer netwerken. Maar op een CPA simplex netwerk is het gewoon SEND en dan hopen dat er iemand antwoord geeft. Brandweer werkt net als Utrecht en Zeeland en Z-Limb met een monitor ontvanger die de code's  terug hoort en geel of rood kleurt.
--- Einde van citaat ---

Aha! Dus op deze wijze wordt in de meldkamer gecontroleerd of de code is uitgezonden, begrijp ik. Maar wordt de tekst daarbiij ook weergegeven? Want een terugmelding waaruit blijkt dat er is uitgezonden is één ding, maar of de  tekst ook compleet was, is natuurlijk vers twee!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie