Auteur Topic: UBC3500XLT ontvangt niets meer  (gelezen 7702 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline 112mark

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • www.brandweer-veldhoven.nl
UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Gepost op: 4 september 2012, 19:22:01 »
Hallo Allemaal.

Ik heb een UBC3500XLT scanner die vandaag ineens niets meer ontvangt. Het viel me al op dat het vandaag akelig stil was op de scanner dus toen ik net even in het display keek bleek hij ook niet goed te scannen. Ik heb de systemen 1,2,3,4 en 5 aan staan alleen het cijfertje 1 blijft knipperen. Bij de rest komt hij niet. Als ik 1 nu uitzet blijft hij bij 2 staan te knipperen.

Ik heb al geprobeerd om de scanner te resetten via: Uitzetten 2,9 en hold ingedrukt houden en hem dan aanzetten. Maar dit verhelpt het probleem niet.
Ook de FM radio stations die ik normaal zeer sterk binnen krijg hoor ik nu niets op. Dit is zowel op mn buitenantenne als de telescoop antenne.

Ik heb ook al een mailtje gestuurd naar mn leverancier (scanman) maar zag al dat ik net buiten de garantie val (31-08-11 gekocht). Dus ik hoop dat ik hem op een of andere manier nog tot leven kan wekken of dat scanman hem mischien toch nog onder garantie terug kan sturen.
Diamond X50n, Uniden UBC180XLT, Uniden UBC 3500 XLT, Uniden 50Xl PDW p2000.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4890
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #1 Gepost op: 4 september 2012, 19:43:52 »
Je hebt gewoon recht op 2 jaar garantie (europees recht), dus gewoon even contact met Scanman opnemen.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Ron 01

  • Gast
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #2 Gepost op: 4 september 2012, 19:47:53 »
Da`s sneu zeg, ik heb nog geen mensen gehoord die er problemen mee hadden maar het kan natuurlijk altijd.
Garantie zegt niet altijd iets, zo gaf Apple maar 1 jaar garantie op zijn producten maar de rechter bepaalde dat dit soort spullen een langere garantietermijn moesten hebben ivm de te verwachten levensduur.
Zo heeft Sony pas geleden mijn complete LCD tv scherm na 3 jaar vervangen, gratis voor niets. Omdat een tv van 1400 euro toch wel langer dan 3 jaar mee moest kunnen.
Ik denk dat dit ook bij jou van toepassing is, als jou scanner er netjes en niet afgeleefd uit ziet en je er altijd correct mee bent omgegaan, mag je de leverancier erop aanspreken dat hij dit onder coulance voor je oplost. Meestal is dit wel het geval.
Doet hij dit niet en wil hij nergens van weten, dan weet je dat je daar in het vervolg niet meer moet kopen en moet je verdere stappen ondernemen.
Heb je dan een rechtbijstand verzekering, dan willen die de zaak wel in behandeling nemen. Zeker weten dat er dan een oplossing komt.

Succes, Ron

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #3 Gepost op: 4 september 2012, 19:48:56 »
Het draadje van de antenneaansluiting naar de print kan los of gebroken zijn.
Gebruik je het verloopstuk naar BNC? en zoja mogelijk ontvang je wel iets met de standaardantenne?
Ook zonder antenne zou je normaal gesproken nog sterke signalen moeten ontvangen... 169.6500 en 169.7500 komen op mijn exemplaar  ook zonder antenne nog goed door, of anders misschien te testen met een pmr portootje?
Als er helemaal niets meer ontvangen wordt zal het euvel ernstiger zijn vrees ik.

Offline 112mark

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • www.brandweer-veldhoven.nl
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #4 Gepost op: 4 september 2012, 21:55:10 »
Ik heb het zowel met verloopstuk naar bnc getest als met de standaard rubber duck antenne. Krijg nergens ontvangst op. Ook een PMR herkend ie niet meer. Ook niet op close call waarbij hij ze eerst altijd wel oppikte.

Ik heb een mail gestuurd naar scanman dus ik wacht maar af. Hopelijk gaat het lukken, maar verwacht idd dat het toch niet op 4 dagen aan moet komen met de garantie.

Ik laat nog weten hoe het afloopt. Hopelijk met weer een werkende scanner  ;)
Diamond X50n, Uniden UBC180XLT, Uniden UBC 3500 XLT, Uniden 50Xl PDW p2000.

Offline Janos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 926
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #5 Gepost op: 5 september 2012, 07:54:10 »
Je kan nog proberen alles terug te brengen naar de fabrieksstand. Dit kan soms veel problemen oplossen.
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB

Offline 112mark

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • www.brandweer-veldhoven.nl
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #6 Gepost op: 5 september 2012, 07:55:16 »
En hoe doe ik dit precies? Want de enige manier die ik gevonden heb was tijdens het aanzetten 2+9+hold ingedrukt te houden.
Diamond X50n, Uniden UBC180XLT, Uniden UBC 3500 XLT, Uniden 50Xl PDW p2000.

Offline 112mark

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • www.brandweer-veldhoven.nl
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #7 Gepost op: 5 september 2012, 10:50:00 »
Nou de scanner is door scanman weer terug gestuurd naar de fabrikant. Hopelijk dat alles nog binnen de garantie word gerepareerd. En het belangrijkste, dat ik over 2 weken weer een werkende scanner heb  ;)
Diamond X50n, Uniden UBC180XLT, Uniden UBC 3500 XLT, Uniden 50Xl PDW p2000.

Offline Francina

  • PDØHMF™℗®©
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 220
    • Francina's radio hobby pagina
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #8 Gepost op: 5 september 2012, 11:22:29 »
Mocht je toch moeten betalen dan kun je eventueel naar het Juridisch Loket gaan. Een scanner moet zeker langer mee kunnen gaan dan een jaar bij normaal gebruik. Je gebruikt hem neem ik aan niet als puck bij ijshockey ofzo. Dat je scanner nu opeens zo'n 4 dagen na de garantietermijn defect raakt noemen we "non-conformiteit": de zaak voldoet niet meer aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs aan mag stellen. Vaak overstijgt de "economische levensduur" de garantietermijnen die worden gegeven. Een aantal fabrikanten blijft halstarrig bij die 1 jaar, want veel consumenten maken er geen werk van en kopen een nieuw product of betalen voor een reparatie. Voor een fabrikant is af en toe een rechtszaak verliezen voordeliger dan de garantietermijnen aanpassen...

Overigens geldt de overeenkomst tussen jou en de verkoper. De verkoper is de partij die ervoor moet zorgen dat de zaak binnen een redelijke termijn weer werkt zoals het zou moeten werken. Voor veel verkopers is dat een vervelende zaak want zij kunnen er immers niets aan doen wanneer een zaak defect raakt door verborgen gebreken zoals een fabricagefout die pas na een bepaalde termijn opduikt.

Op negatieve reclame zit niemand te wachten en dat is een vrij sterk pressiemiddel bij zeer onwillige fabrikanten/leveranciers... Het is iets waar je niet direct mee moet schermen, maar als consument sta je in dit geval wel in je recht. Hoewel... recht hebben is toch nog wat anders dan recht krijgen...

Succes!

Ron 01

  • Gast
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #9 Gepost op: 25 september 2012, 23:01:12 »
En? Al iets terug gehoord?
Of zijn ze er nog mee bezig?

Mvg Ron

Offline 112mark

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • www.brandweer-veldhoven.nl
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #10 Gepost op: 26 september 2012, 07:32:18 »
Heb al iets terug gehoord dat ze er nog steeds mee bezig zijn  :P

Hoop dat hij deze week toch wel klaar is. Zou fijn zijn als ik cult en tumult dit weekend weer zou kunnen luisteren ;)
Diamond X50n, Uniden UBC180XLT, Uniden UBC 3500 XLT, Uniden 50Xl PDW p2000.

Offline 112mark

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • www.brandweer-veldhoven.nl
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #11 Gepost op: 26 september 2012, 14:25:27 »
Ben net gebeld door scanman. Helaas geen cult en tumult dit weekend maar wel:

Volgende week ligt er een nieuwe scanner voor me klaar  :D Ik ben weer blij, volgende week kan ik dus weer luisteren :)

Goede service van scanman   :)
Diamond X50n, Uniden UBC180XLT, Uniden UBC 3500 XLT, Uniden 50Xl PDW p2000.

PD1EU

  • Gast
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #12 Gepost op: 26 september 2012, 15:24:10 »
Volgende week ligt er een nieuwe scanner voor me klaar

Als blijkt dat het echt een hardware defect is wordt er zelden nog gerepareerd (in deze prijsklasse).
Een nieuw exemplaar dus, prima geregeld.
Ik neem aan dat distributeur Samlex Europe B.V. in Zaandam nog steeds deze zaken behandelt ?

-Ed

Ron 01

  • Gast
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #13 Gepost op: 26 september 2012, 17:41:22 »
Ik heb ook ooit wat dingen bij Scanman gekocht en ben daar ook altijd netjes behandeld.
Fijn voor je dat er een nieuwe aan zit te komen, komt alles toch nog goed.
Nog veel luisterplezier!

Mvg Ron

Offline 112mark

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • www.brandweer-veldhoven.nl
Re: UBC3500XLT ontvangt niets meer
« Reactie #14 Gepost op: 5 oktober 2012, 13:06:45 »
En daar is ie dan. Gister mn nieuwe scannertje op kunnen halen bij scanman.  ;D

Hij heeft zelfs nog een jaar garantie op de nieuwe scanner gegeven dus ik weet zeker dat ik nog lang kan luisteren.

Moet zeggen goede service van scanman.
Diamond X50n, Uniden UBC180XLT, Uniden UBC 3500 XLT, Uniden 50Xl PDW p2000.