Auteur Topic: Uniden sds100  (gelezen 2869 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Patman

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 22
  • Patrick
Uniden sds100
« Gepost op: 24 oktober 2020, 19:59:56 »
Beste Luisteraars,

Het was weer enige tijd geleden dat ik aan het scannerforum een bezoekje bracht door omstandigheden, maar het is altijd een gezelligheid om hier op dit forum terug te komen en nieuwe ideeén op te snuiven.
Ik ben nu al een tijdje hier aan het grasduinen en het valt mij echter wel op dat er hier eigenlijk weinig gesproken wordt over de Uniden SDS100 of 200.
Deze eerste wekte onlangs mijn interesse op en er zijn tal van youtube filmpjes te bekijken over reviews, tips & tricks, programeermoglijkheden en dergelijke.
Ikzelf bezit ook de 3600XLT en vond het altijd een moeilijk toestel zeker na enkele jaren met 3500 gewerkt te hebben.
Deze SDS100 zit zowat hoe zal ik het zeggen zowat in hetzelfde segment van die 3600 alles lijkt veel hetzelfde al vind ik dan de SDS100 veel beter op de informatie die hij verschaft, overzicht display.
Daarom zijn er misschien leden die er een bepaalde kijk op hebben of er één hebben, zijn er misschien verborgen gebreken of is hij zijn geld helemaal niet waard tegenover de 3600 als je die toch al hebt.
Want we spreken hier wel over een prijskaartje tussen 600 & 800€, graag jullie mening.
UBC50XL - Realistic2005 - UBC3500XLT - UBCD3600XLT - Diamond SRH940 - Diamond SRH701 - Selfmande Discone

Offline Spijkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 92
Re: Uniden sds100
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2020, 00:04:49 »
Ik heb zowel de SDS100 als de SDS200 gehad en was over beide niet tevreden, met name de SDS100 niet, de 3600 vond ik beter en heb ik deze dan ook gehouden gelukkig.
De SDS100 vond ik erg doof, de SDS200 vond ik daarin wel beter maar was ook niet mijn ding.

Beide hebben inderdaad een mooi display maar zijn beide het geld niet waard maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Wat ik verder slecht vind van Uniden is dat er in de SDS200 een brom zit waar veel mensen last van hebben maar er nog steeds geen oplossing voor is, dit mag je niet verwachten van een apparaat wat zo veel geld kost.

Als je een portable scanner zoekt zou ik eens gaan kijken naar de Icom R30, deze is iets goedkoper dan de SDS100 maar heeft een veel beter ontvangst maar heeft geen DMR.

Mijn advies om niet zo veel geld uit te geven voor de SDS100 en of SDS200, hier zijn betere alternatieven voor, uiteraard is dit mijn persoonlijke mening maar wel uit ervaring met beide scanners.
Ik luister met de volgende scanners: UBC780XLT / Icom IC-R30 / UBCD3600XLT / IcomIC-R8600 / Diamond X50 / Procom CXL 2-2C

Offline Meengs

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
  • Uniden 3600 xlt & Swissphone ‘s Quad
Re: Uniden sds100
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2020, 07:49:44 »
Bij de SDS200 heb ik de brom opgelost door een externe speaker aan te sluiten op de hoofdtelefoon aansluiting en dan is de brom weg.

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 329
Re: Uniden sds100
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2021, 01:48:43 »
Al geruime tijd heb ik een SDS200E. Deze heb ik aangesloten op een Diamond X-50n die net 'uitkijkt' over mijn eengezinswoning. De ontvangst is geweldig. Met dit exemplaar geen last van brom. Het updaten van deze ontvanger doe ik doormiddel van de micro-usb-aansluiting aan de voorzijde. Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een SDS100E. Updaten ging niet via de micro-usb, wel via de usb2, waarmee je ook de batterij oplaadt! De ontvanger heb ik gekocht bij PortofoonWeb, die hem levert met een Nederlandse gebruiksaanwijzing. Ik heb goede ervaringen met de Diamond R771-antenne, maar deze past niet. Wel wordt er een verloopstekker meegeleverd naar bnc.
Uniden SDS200E + Diamond X-50, Icom R7000 + Diamond MR77, AOR 3000A + 5/8 UHF, Uniden SDS100E.

Offline NL11570

  • Luistervink, genealoog, pensionada
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 68
Re: Uniden sds100
« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2021, 08:26:02 »
Ik heb hier de SDS100E en de 3600XLT. Beide prima scanners waarbij het bekend is dat het niet de makkelijkste zijn. Voordeel bij de SDS100E is dat hij SDR gebaseerd is dus minder beperkt bij het upgraden naar bijvoorbeeld tetra. Volgens Avera wordt er nog steeds gewerkt aan een tetra update voor de SDS100E. Of het er ooit van komt? In de VS komt tetra hier en daar ook meer in gebruik dus wie weet.

Ik heb ook een Icom IC-R30. Niet een echte scanner maar een zéér snel scannende breedband ontvanger met een erg breed frequentie bereik. Helaas geen DMR maar verder alles en Icom kwaliteit.

Kort en goed ben ik erg te spreken over mijn SDS100E
SDRplay RSPdx

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Uniden sds100
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2021, 16:10:08 »
Volgens Avera wordt er nog steeds gewerkt aan een tetra update voor de SDS100E. Of het er ooit van komt?

Voor wat het waard is, Uniden USA weet van niets...