Auteur Topic: BCT15x blijft searchen  (gelezen 2134 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
BCT15x blijft searchen
« Gepost op: 21 oktober 2020, 10:56:13 »
Vraagje aan iemand die meer van een UBC BCT15x afweet.
De scanner draait al een tijdje op een afdeling op mijn werk, er staan een aantal VHF/UHF air freqs in.
Er is tijdens schoonmaken een bepaalde toetsencombi ingedrukt en nu gaat de scanner searchen in searchbank NEWS, PUBLIC SAFETY en CUSTOM4.
Ook al druk je op scan. Als je de scanner opnieuw uit en aan zet en er is een freq in het geheugen die actief is laat ie m horen, daarna schiet ie meteen weer in de drie searchbanken.

Ik ben een tijdje gaan zoeken in de menu's van de BCT15x maar ondanks mijn ervaring met scanners ben ik erachter dat deze scanner en ik niet compatible zijn :D

Wie kan mij helpen welke settings ik moet hebben.

Thnx, Sven

Offline AK01

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 50
Re: BCT15x blijft searchen
« Reactie #1 Gepost op: 3 november 2020, 10:21:10 »
Sven, ik ben geen expert, heb sinds een maand of twee ook een BCT15X, en het is voor mij ook een zoekplaatje, vooral die Public Safety is erg hardnekkig aanwezig.
Ik zou beginnen met hem aan de PC te leggen, en de scanfiles opnieuw te laden, of heb je dat al geprobeerd?
Grtn Pieter,

Offline Kwikkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 72
  • Prutser
Re: BCT15x blijft searchen
« Reactie #2 Gepost op: 3 november 2020, 22:57:56 »
Hoi Sven,
Ik heb een ubc800xlt en heb dit ook wel eens gehad. Je hebt waarschijnlijk alle systemen unlocked en dus ook de in-geprogrammeerde systemen. Je kan deze via het menu en dan in de 1e optie "program system" Weer locken. Waar precies weet ik niet uit mijn hoofd. Ik zal morgenavond wel even voor je kijken (als niemand anders het nog gevonden heeft). Het opnieuw laden van de frequenties via de pc loste dit iig niet op bij mij.
Groet,
Peter
Be excellent to each other. And Party On, Dudes!

Uniden Bearcat UBC-800XLT
Uniden Bearcat SC-230
RTL-SDR
Discone, Diamond RH-901S
M3U-File, Broadcastify, Zello

Offline Kwikkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 72
  • Prutser
Re: BCT15x blijft searchen
« Reactie #3 Gepost op: 4 november 2020, 18:50:16 »
Gevonden...

knopje "Menu" > "Search for..." > "Edit Service" > (Kies de service, vb "Marine") > "Search with Scan" > "Set Lockout" > "Lockout"

Zo kan je dat ook doen met de Custom Banken:

knopje "Menu" > "Search for..." > "Edit Custom" > (Kies de Custom bank) > "Search with Scan" > "Set Lockout" > "Lockout"

Ik hoop dat dit het oplost en dat de BCT15x en de UBC800xlt hetzelfde menu hebben (volgens mij wel).
Succes!
Be excellent to each other. And Party On, Dudes!

Uniden Bearcat UBC-800XLT
Uniden Bearcat SC-230
RTL-SDR
Discone, Diamond RH-901S
M3U-File, Broadcastify, Zello

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: BCT15x blijft searchen
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2020, 16:33:40 »
:) :) :) :)

Afgelopen vrijdag eindelijk het kunnen proberen op de bct15x op t werk. Het is gelukt!

Dankjewel voor t meedenken en de tip.

Gr, sven.

Offline sven861

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: BCT15x blijft searchen
« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2020, 16:36:05 »
Sven, ik ben geen expert, heb sinds een maand of twee ook een BCT15X, en het is voor mij ook een zoekplaatje, vooral die Public Safety is erg hardnekkig aanwezig.
Ik zou beginnen met hem aan de PC te leggen, en de scanfiles opnieuw te laden, of heb je dat al geprobeerd?
Grtn Pieter,

Thnx voor t meedenken. Heb helaas geen pc met software voor een bct15x.

Gr. Sven.

Offline Kwikkie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 72
  • Prutser
Re: BCT15x blijft searchen
« Reactie #6 Gepost op: 22 november 2020, 18:01:03 »
Ik gebruik de bctool+ met een kabeltje gekocht bij AliExpress. Werkt perfect.  Bctool+ kan je gewoon gratis downloaden meeste functies zijn beschikbaar in de "gratis" versie.
Maar je kan hem natuurlijk ook gewoon via t menu programmeren.
Be excellent to each other. And Party On, Dudes!

Uniden Bearcat UBC-800XLT
Uniden Bearcat SC-230
RTL-SDR
Discone, Diamond RH-901S
M3U-File, Broadcastify, Zello