Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 1889 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline _GGG_

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Voorstellen
« Gepost op: 13 oktober 2020, 16:20:32 »
Hoi, ik zal me even voorstellen, wel zo netjes.

Ik ben Jeff, woonachtig in het schone Brabant.
Nadat ik na wat opruimen m'n ouwe Yupiteru MVT-7100 tegenkwam begon het weer te kriebelen.
Helaas had de Yupiteru lekkende batterijen maar na een avondje poetsen werkt hij weer als vanouds.
Ik ben me daarna eens wat verder  gaan verdiepen in wat er allemaal nog te luisteren valt en heb een SDR dongle aangeschaft.
Inmiddels staat er een antenne klaar om tegen de muur te plakken (binnen vastgebonden aan de radiator is toch niet helemaal je van het).
De dongle is leuk, maar een echte ontvanger trekt me toch meer. Tussentijds heb ik via Marktplaats een Bearcat UBC8500XLT op de kop getikt en ben nu op zoek naar een ontvanger die ook met digitale modes goed overweg kan.
Mijn oog is gevallen op de AOR DV1. Indien er forumleden zijn die hun ervaringen hierover willen delen dan graag, eventueel via PM.

Hopelijk valt er de komende jaren nog genoeg te luisteren in NL zodat we van deze leuke hobby kunnen blijven genieten.
AOR AR-DV1, Uniden UBC8500XLT, Diamond X-5000, RTL-SDR.COM stick

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2020, 16:48:40 »
Welkom mede-Brabander ! Veel plezier met de hobby en op dit forum. Groet, Werner.

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2870
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2020, 18:32:39 »
Hoi Jeff,

Welkom op het forum,

Groeten van Michel
Groeten van Michel

Offline alpha1

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2021, 16:46:08 »
Welkom op deze informatiefe forum,

Ik dacht dat de 8500  Xlt geen Turboscan deed en minder kanalen aan boord heeft

Ik heb de Ubc 9000Xlt gehad(verscheidene) had deze ook toen nieuw gekocht en een in zeer nette staat met datakiller voor de KLPD kanalenen en een CTCSS printje er in.

De Aor Ar Dv1 heb ik ook gehad,doet alle digitale modus(en updates zijn gratis) incl Tetra.Vondt het eventjes leuk,maar was niet mijn ontvanger,heb deze toen ook weer snel weg gedaan.

Ben nu een trotse bezitter van de Icom IC-R 8600 (Sdr)incl de Icom SP-39AD doet ook digitaal,maar geen Dmr (softwarematig moet het lukken)en Tetra wel Nxdn