Auteur Topic: Vanuit Drenthe!  (gelezen 3327 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline frigide

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Vanuit Drenthe!
« Gepost op: 8 november 2011, 00:43:38 »
Goedenavond heren!!

Ik ben nieuw hier en zal mij allereerst eens voorstellen.
Berrie is de naam en werk, woon en leef voornamelijk in Drenthe. Ik ben gelukkig getrouwd en in bezit van 2 kinderen (9 en 13).
Ik ben opzoek naar 2 Portofoons om als babyfoon te gebruiken als ik in een naastgelegen dorp op visite ben(5km redelijk open veld). Mijn kinderen kunnen zich prima alleen redden maar toch wil ik weten wat er thuis gebeurt!
Ook moeten ze gebruikt kunnen worden met auto of motor rijden.

Nu komt de discussie welke porto's te gebruiken. Ikzelf zag de Midland GXT 1000vp4 maar deze opereren in de FRS / GMRS ferquenties en dit is na wat ik lees niet toegestaan. Een alternatieve zal zijn de Midland G9 XT PMR dan wel de 5watt versie. Ik weet dat dit ook niet mag maar dat de pak kans en de aard van de overtreding minder is aangezien dit alleen een vermogen kwestie is.
Ik weet niet welke te kiezen!!
Budget +/- 175 euro. Een in Nederland toegestaan toestel upgraden of modden mag ook. Ben zeker technisch genoeg mits er een beschrijving is hoe dit moet.

Ik hoop op veel hulp en een mooie discussie.

mvg

Berrie.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Vanuit Drenthe!
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2011, 06:01:42 »
Welkom, maar je mag op de PMR446 band alleen werken met typetoegelaten toestellen. Met het opvoeren en modificeren zodat het toestel illegaal wordt, houden we ons hier op dit forum niet bezig. De PMR band moet je met z'n allen delen en een babyfoonfunctie is toegestaan, mits een portofoon spraakgestuurd zendt. Het vastzetten van de zendschakelaar zodat niemand anders meer van het kanaal gebruik kan maken is ook verboden.

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Vanuit Drenthe!
« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2011, 10:57:58 »
Welkom  ;)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4898
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Vanuit Drenthe!
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2011, 11:55:49 »
Ik heb onze (legale) PMR446 porto's al eens succesvol als babyfoon gebruikt vanuit ons huis naar het huis van kennissen hemelsbreed 3.5km verderop. Zendende porto op verdieping, ontvangende op begane grond. Of 5km haalbaar is is twijfelachtig, dan moet je al volledig open veld hebben (bij ons 2x een rij huizen ertussen, de rest was weiland met 1 rij bomen).
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Rene

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 276
  • Groningen
Re: Vanuit Drenthe!
« Reactie #4 Gepost op: 8 november 2011, 16:36:36 »
Welkom op het forum. Ik zou je aanraden om hier eens een kijkje te nemen.