Poll

Is de 70 cm repeater Almere - 430.287 - het nog wel waard om te beluisteren?

Ja
4 (80%)
Nee
1 (20%)

Totaal aantal stemmen: 5

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 3018 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Otje1968

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Even voorstellen
« Gepost op: 12 oktober 2011, 11:30:56 »
Hallo mede scannerbezitters,

Mijn naam is Erik-Jan; 43 jaar en een bezitter van een Uniden Bearcat UBC72XLT handscanner - die altijd bij me is - en een Uniden Bearcat UBC360CLT die altijd naast mijn bed staat en ook als wekkerradio mij elke ochtend wakker laat worden met de frequencie op 145.7875 (2 meter repeater Amersfoort); altijd radio verkeer 's ochtends op deze repeater.
En altijd goede informatie in te winnen over de radio amateur hobby.

De 360CLT staat aangesloten aan een Sirio SD1300 discone - die al een TE lange tijd op zolder staat bij mij, maar binnenkort gaat zij verhuizen naar het balkon, ik moet dan wel maatregelingen nemen tegen het onweer - soms plug ik de Diamond X30n op de 360CLT voor als ik naar verder gelegen 2 meter en 70 cm repeaters en de radio amateurs wil luisteren.

Pas op  >:(
Ja...al heb ik de 70 cm repater van Almere - op 430.287 - er niet meer bij staan :o
Misschien weten sommige wel wat ik bedoel als ik zeg 'De Knijper'. 'De Schreeuwer' en 'De Hijger' en twee weken geleden op een zondagmiddag de 'Nederlandstalige Top 40'  ??? kunnen horen op de 70 cm repeater van Almere...
Wil je weten wat ik bedoel met ' De Knijper' en 'De Hijger' en 'De Schreeuwer' ; luister dan maar op 430.287 en ervaar het. Het is regelrecht om te  :'(

De scanner hobby begon bij mij in 1987 met het kopen van een ATRON 10+10 kristalscanner www.kristalscanner.nl/Atron_10plus10.php

De politie Amsterdam, politie Utrecht, politie Amersfoort; politie Baarn; politie Hilversum en de - toen nog - Rijkspolitie Provincie Utrecht en ook de 'Alex' en 'Peter' stonden op de lage band en op de hoge band de brandweer, ambulance, marifoon en de autotelefoon.
Maar helaas allemaal dingen die tot het verleden behoren en hoe mooi het is voor anderen maar ik heb niets met de nieuwe systemen die de hulpdiensten gebruiken (c2000 en p2000). Ik houd van radio verkeer zoals dat al vele tientallen jaren bestaat. Radio verkeer met een beetje ruis erin, dus radio verkeer via de lucht en niet via kabeltjes.
Dus ja, D-Star* is voor mij, als scanner bezitter:  :o
Ieder zijn hobby wil ik er hierbij meteen bij zeggen; als iemand helemaal weg is van  p2000 en c2000 en van D-Star* dan laat ik een ieder in vrede maar voor mij heeft het niets.

Gelukkig dat ik mijn andere hobby - treinen - nog wel kan beluisteren  :) station Amersfoort en de Bokkeduinen in Amersfoort; dit is het opstelterrein aldaar.

Werk dus met beide Uniden Bearcat scanners maar binnenkort komt de Yeasu VR-160 erbij.
'Waarom? Je hebt toch al een goede handscanner?' zul je je misschien wel afvragen? Of niet, maakt niet uit.
Ach ja, de UBC72XLT blijft ook thuis, in mijn woonkamer (met een kleine buitenantenne die ik aan een horziontale ijzeren stang buiten voor het raam heb 'geknoopt' ) en de Yeasu VR-160 gaat mee waar ik ook heenga.
De frequencies van de repeaters intikken waar ik dan op dat moment ben en hopen dat er radio amateurs mobiel zijn of Entropia.
Of wat er dan ook maar te ontvangen is.

Hoop leuke informatie te vinden bij Scannerforum en informatie te kunnen geven.

Dank voor de aandacht en het lezen.

En laten we hopen dat er nog wat blijft te beluisteren voor ons scannerbezitters.

Nou, Entropia Utrecht laat mij niet vervelen  ;D

Vriendelijke groeten,
Erik-Jan

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2011, 11:51:41 »
Welkom  ;)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2011, 16:13:50 »
Mooi verhaal, en welkom bij de club.. ;)
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2011, 14:22:00 »
Welkom

De goeie oude tijd dat was mooi