Auteur Topic: Acars - PDW ??  (gelezen 27533 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jester

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #15 Gepost op: 21 september 2008, 15:59:42 »
ff voor de duidelijkheid:

in PDW 2.51 (open de .exe in een hexeditor en zoeken maar) worden alleen de volgende acars files geopened:
routes.df   ground.df   airline.df  country.df  aircraft.df   label.df

op de website van pdw staan die files (Update for ACARS (22-02-2006) - 912kB) en mist de country.df

Ik ben deze files op het moment aan het updaten en opschonen.

Misschien handig voor andere (en ik hoop dat Peter Hunt misschien deze file wil neerzetten ipv die oude muk van 2006 zonder de country.df ;)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #16 Gepost op: 21 september 2008, 16:16:47 »
Citaat van: "Jester"
Misschien handig voor andere (en ik hoop dat Peter Hunt misschien deze file wil neerzetten ipv die oude muk van 2006 zonder de country.df ;)

Jester, geen probleem. Alleen ben ik even benieuwd waarom Routes.df juist een stuk kleiner is terwijl de rest van de files groter/gelijk zijn?

Groeten, Peter.

Offline Jester

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #17 Gepost op: 21 september 2008, 19:09:03 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Jester"
Misschien handig voor andere (en ik hoop dat Peter Hunt misschien deze file wil neerzetten ipv die oude muk van 2006 zonder de country.df ;)

Jester, geen probleem. Alleen ben ik even benieuwd waarom Routes.df juist een stuk kleiner is terwijl de rest van de files groter/gelijk zijn?

Groeten, Peter.

Peter, waarschijnlijk omdat routes nogal eens veranderen en de "inactive" routes eruit gehaalt zijn, nou moet ik zeggen dat de identifiers van de "kleine" en "grote" routes.df niet helemaal hetzelfde zijn, ik ga dus een merge doen van de twee en dan er nog ff doorheen lopen.

ik zal updates hier online gaan zetten:

http://www.vliegveldvalkenburg.nl/acars ... ars-df.zip

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #18 Gepost op: 21 september 2008, 19:45:58 »
Citaat van: "Jester"
ik zal updates hier online gaan zetten

Eerlijk gezegd denk ik niet -door mijn lage interesse in ACARS- dat ik dat echt in de gaten zal houden. Denk dat je mij beter eens in de zoveel tijd een update kunt sturen als er echt significante wijzigingen zijn geweest, dan zal ik ze online zetten.

Groeten, Peter.

Offline Jester

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #19 Gepost op: 21 september 2008, 20:03:43 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Jester"
ik zal updates hier online gaan zetten

Eerlijk gezegd denk ik niet -door mijn lage interesse in ACARS- dat ik dat echt in de gaten zal houden. Denk dat je mij beter eens in de zoveel tijd een update kunt sturen als er echt significante wijzigingen zijn geweest, dan zal ik ze online zetten.

Groeten, Peter.

Ok, zal ik doen, ik PM je wel als ik een flinke update gedaan heb (komt in de loop van de week een flinke update aan, zeker van country.df want er missen flink wat entries)
bedankt voor je tijd, ik hoop dat ik zo andere pdw acars users kan helpen aan updates (en gezien de downloadcounter van de zipfile ben ik niet alleen ;)

groeten

spy-master

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #20 Gepost op: 22 september 2008, 18:37:10 »
Helemaal top Jester .
Ga zeker van het weekend eens weer spelen met acars via PDW .

spy-master

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #21 Gepost op: 8 januari 2010, 20:25:05 »
Citaat van: "spy-master"
Ik weet niet om welk bestand pdw vraagt bij message label.(dit is dus Label.df)
Dat kan Peter Hunt mischien wel vertellen .
Dan kan dit mischien na al die jaren een keer goed werken.
 ;)

// Free all database memory.
void ACARS::free_data(void)
{
  if (db_label != NULL)            free_db_info(db_label);            // Label info
  if (db_aircraft_type != NULL)   free_db_info(db_aircraft_type);   // Aircraft type
  if (db_origin != NULL)         free_db_info(db_origin);         // Origin of aircraft
  if (db_airline != NULL)         free_db_info(db_airline);         // Airline
  if (db_gnd_station != NULL)      free_db_info(db_gnd_station);      // Ground station
  if (db_routes != NULL)         free_db_info(db_routes);         // Routes
}

Dit is wat ik nog vond in de source van PDW .
Deze bestanden zullen dus werken op acars , dus weer even omzetten. :P

Offline pcb0019

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #22 Gepost op: 14 oktober 2010, 13:12:49 »
halo mensen,mijn naam is ton,ben sins kort bezich met wacars 0.7 nu heb ik een probleempje
ik ontvang de raw data log gewoon goed schrijft dus maar de leesbare data in de messlog schrijf niet
ben al van alles aan het proberen echter niets de signaal sterkte staat door elkaar op groen
wat te doen instellingen of iets dergelijks ik weet het nier meer.bvb dank voor reactie.vgr ton.
ps de ontvanger is een 9000 xlt de reqentie is 131.7250.

spy-master

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #23 Gepost op: 14 oktober 2010, 14:21:06 »
Hoi Ton,
Ik neem aan dat je het acars signaal gewoon uit de koptelefoon plug haalt.
Het afstellen van je volume luistert soms een beetje krap.
Ik had de line in op de pc ongeveer op het 3e streepje staan en de volume van de scanner ongeveer 1/3 open.
Dit is een lukrake instelling hoor .
Je moet hier echt even zelf mee rommelen.

Heb je bij menu optie File => use 44.1 kb sound driver aangevinkt.
Zet even in menu optie => options => error checking op no checking .
Als je wel wat mee leest op Raw data log zit je al in de goede richting.

Zelf ben ik over gestapt op Planeplotter (kost 25E) , maar werkt veel mooier.
Ik volg hier het vlieg gebeuren ook en ook via HF met PCHFDL en dat weer samen met Planeplotter en Airnav.
Deze programma`s werken erg goed , maar zijn niet gratis.

Sucses

PS PDW heeft ook acars aan boord , werkt dat wel goed bij je ?

Offline pcb0019

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #24 Gepost op: 14 oktober 2010, 17:25:14 »
halo,ik heb de line uitgang geprobeerd maar deze is niet regelbaar dus heb ik in geplugd op de ex luidspreker
uitgang,daar kan ik de audio regelen en wat ik al schreef raw data loopt als trein maar log doet niets leesbaar
dus het zal met de instelling te maken hebben zal is kijken naar wat je schreef in je berichtje en dat aanpassen
dat andere pro,pdw meen ik heb ik gezien kost 25 eurie kan je ook geen bult over vallen ook heb ik plane
plotter gezien weet niet wat dat doet,nog weinig over gehoord maar ik ben net begonnen met dit gebeuren
in de luchtvaart ,ben al wel langer bezich op uhf vhf met digitale signalen,ook op nautisch gebied ben
ik al jaren bezich maar wilde nu iets nieuws aanboren dus van daar dit gebeuren.
cvgr ton.

spy-master

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #25 Gepost op: 14 oktober 2010, 18:43:57 »
Misschien lees ik het verkeerd hoor , maar PDW is gratis . :D
Het werkte vroeger altijd goed , ik heb het eigenlijk al een tijdje niet gebruikt voor Acars. :oops:
Maar dat schrijft goed mee .
Ook even die files van de PDW site downloaden die je nodig hebt voor Acars.
Deze zijn wel hopeloos verouderd , maar dan zie je wel even wat meer op je scherm verschijnen .
In dit draadje staat, hoe je de nieuwe database kunt gebruiken van Wacars.


Probeer Acars eens met PDW , als dat werkt weet je dat je volume goed staat e probeer je wacars nog een keer.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #26 Gepost op: 14 oktober 2010, 19:15:08 »
Het acars decoderen, gaat dat eigenlijk wel op de oortelefoon uitgang? Moet de pc niet op de discriminatoruitgang van je scanner worden aangesloten?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #27 Gepost op: 14 oktober 2010, 19:17:46 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Het acars decoderen, gaat dat eigenlijk wel op de oortelefoon uitgang? Moet de pc niet op de discriminatoruitgang van je scanner worden aangesloten?

Nee juist niet. Het is AM en de discriminator is FM.

http://www.discriminator.nl/faq/index.html

Leen Ansems

  • Gast
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #28 Gepost op: 14 oktober 2010, 19:27:30 »
Citaat van: "Hunter"
Citaat van: "Leen Ansems"
Het acars decoderen, gaat dat eigenlijk wel op de oortelefoon uitgang? Moet de pc niet op de discriminatoruitgang van je scanner worden aangesloten?

Nee juist niet. Het is AM en de discriminator is FM.

http://www.discriminator.nl/faq/index.html

:oops::oops::oops: Gezakt.....

Offline pcb0019

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Acars - PDW ??
« Reactie #29 Gepost op: 17 oktober 2010, 12:49:14 »
ook ik heb nu pdw op mijn pc staan,wil dit prog gaarne gaan gebruiken,maar het is voor mij
allemaal nog nieuwe koek,heb acars op de ontvanger bij staan en ik zie niets schrijven,voor
dat ik nu allerhande technische toestanden krijg,bvb ik ben niet zo een techneut op pc gebied
dus als kan even om tebeginnen iets makkelijks om acars te laten schrijven met dit programma.
bvb dank voor reactie vgr ton.