P2000 / C2000 > P2000
reanimatie vianen
sebastiaan:
Bij een reanimatie telt elke seconde, daarom word ook meestal de brandweer ook gepiept.
Dit was in Vianen ook altijd het geval.
Vanmorgen was er een reanimatie in Vianen maar ipv dat post Vianen daarvoor werd gealarmeerd werd post Nieuwegein gealarmeerd.
Toen ging ik even terug kijken maar dit was bij de vorige reanimatie ook al het geval. Toen werd ook post Nieuwegein gealarmeerd en niet Vianen.
Dit verbaasde me toen heel erg omdat de reanimatie praktisch achter de brandweerkazerne plaatsvond.
Iemand enig idee waarom dit gebeurt? Is het een nieuw beleid?
Johan Beck:
Kennelijk omdat er in Nieuwegein overdag een kazernebezetting is, die kunnen dus gelijk uitrukken.
vdKaa:
Daarnaast wordt niet alleen de brandweer gealarmeerd maar ook het netwerk van mensen (in de directe nabijheid) die kunnen reanimeren.
7243:
Vaak zie je bij zulke meldingen de personenauto's van de brandweer, denk een ovd of aanverwante, die hebben ook een aed achterin en kunnen denk ik sneller ter plaatse zijn.
paolo:
Ovd’s worden niet gepiept voor een reanimatie.
Er zijn regio’s waar de brandweer uitrukt met een busje ipv een hele tankautospuit.
Zoals ook hier in de Achterhoek. Dan hoef je niet op 6 man te wachten maar kan je met z’n 2e al uitrukken.
Kan ook zijn dat Vianen buiten dienst stond ivm onderbezetting bijv.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie