Auteur Topic: Discussie P2000 Ambulance IJsselland  (gelezen 38367 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #60 Gepost op: 29 december 2023, 13:08:23 »
Ik zie bij meldingen waar een GGD arts aan te pas moet komen vaak staan Gebied 2 of 3. Welke regio hoort bij welk gebied, iemand een idee?

Gelderland Midden + Zuid = 1
VNOG = 2
Twente = 3
IJsselland = 4

Offline Roald1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 133
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #61 Gepost op: 16 januari 2024, 20:18:11 »
Zag hem vandaa al 5x voorbij komen en vanavond weer, een soort van monitorcode ambulance IJsselland?

A1 HV weg letsel Deventer
-ALPHA-   17:49:13 16-01-24
0620999   Infocode ZCC IJsselland

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #62 Gepost op: 16 januari 2024, 20:27:40 »
Zag hem vandaa al 5x voorbij komen en vanavond weer, een soort van monitorcode ambulance IJsselland?

A1 HV weg letsel Deventer
-ALPHA-   17:49:13 16-01-24
0620999   Infocode ZCC IJsselland

Infocode voor het Zorg en Coordinatiecentrum IJsselland. Meldkamer voor de lagere prio meldingen.

Offline Roald1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 133
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #63 Gepost op: 16 januari 2024, 20:37:42 »
Zag hem vandaa al 5x voorbij komen en vanavond weer, een soort van monitorcode ambulance IJsselland?

A1 HV weg letsel Deventer
-ALPHA-   17:49:13 16-01-24
0620999   Infocode ZCC IJsselland

Infocode voor het Zorg en Coordinatiecentrum IJsselland. Meldkamer voor de lagere prio meldingen.

Maar geeft prio A1, is dat laag?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #64 Gepost op: 16 januari 2024, 20:51:05 »
Zag hem vandaa al 5x voorbij komen en vanavond weer, een soort van monitorcode ambulance IJsselland?

A1 HV weg letsel Deventer
-ALPHA-   17:49:13 16-01-24
0620999   Infocode ZCC IJsselland

Infocode voor het Zorg en Coordinatiecentrum IJsselland. Meldkamer voor de lagere prio meldingen.

Maar geeft prio A1, is dat laag?

Het is geen melding VOOR het ZCC, het is een infomelding. Google aub even op Zorg en Coordinatiecentrum om erachter te komen wat een ZCC doet. Dat is niet in een forumposting uit te leggen. De meldkamer ambulancezorg informeert (om wat voor reden dan ook, dat doet er feitelijk niet toe) het ZCC van een melding in hun werkgebied. Nogmaals, waarom dat gebeurt, geen idee. Het is ter informatie, dat kan uiteenlopende redenen hebben.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #65 Gepost op: 16 januari 2024, 20:59:19 »

Offline Roald1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 133
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #66 Gepost op: 16 januari 2024, 21:12:55 »
Interessant filmpje, dank hiervoor.

Offline Hoguhugo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 36
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #67 Gepost op: 17 januari 2024, 16:00:18 »
Zag hem vandaa al 5x voorbij komen en vanavond weer, een soort van monitorcode ambulance IJsselland?

A1 HV weg letsel Deventer
-ALPHA-   17:49:13 16-01-24
0620999   Infocode ZCC IJsselland

Infocode voor het Zorg en Coordinatiecentrum IJsselland. Meldkamer voor de lagere prio meldingen.

Maar geeft prio A1, is dat laag?

Het is geen melding VOOR het ZCC, het is een infomelding. Google aub even op Zorg en Coordinatiecentrum om erachter te komen wat een ZCC doet. Dat is niet in een forumposting uit te leggen. De meldkamer ambulancezorg informeert (om wat voor reden dan ook, dat doet er feitelijk niet toe) het ZCC van een melding in hun werkgebied. Nogmaals, waarom dat gebeurt, geen idee. Het is ter informatie, dat kan uiteenlopende redenen hebben.

Vanwaar is de naam veranderd van infocode ZCC IJsselland naar ZCC-IJsselland (Infocode MKA Noord Nederland)? Het lijkt me vrij irritant voor meldkamer ambulance in Drachten om ook nog ambu-meldingen vanuit IJsselland te ontvangen. Vooralsnog zit er namelijk ook kopstaart aanrijdingen tussen die geïnformeerd worden.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #68 Gepost op: 17 januari 2024, 16:06:20 »
Sorry, moet zijn Oost-Nederland.

Offline pleegHGL15

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #69 Gepost op: 17 januari 2024, 17:02:07 »
Het is geen melding VOOR het ZCC, het is een infomelding. Google aub even op Zorg en Coordinatiecentrum om erachter te komen wat een ZCC doet. Dat is niet in een forumposting uit te leggen. De meldkamer ambulancezorg informeert (om wat voor reden dan ook, dat doet er feitelijk niet toe) het ZCC van een melding in hun werkgebied. Nogmaals, waarom dat gebeurt, geen idee. Het is ter informatie, dat kan uiteenlopende redenen hebben.

De afhandeling van zowel de geplande als spoedeisende inzetten gaat in sommige regio's via het ZCC. De uitgiftecentralist zit dus op het ZCC terwijl de 112-aanname centralist op een locatie elders zit. Dat kan verklaren waarom ze een monitorcode hebben. De logica er achter ontgaat me overigens een beetje, het lijkt mij juist fijn als je de uitgiftecentralist naast de aannamecentralist hebt zitten.

Offline Roald1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 133
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #70 Gepost op: 27 januari 2024, 16:04:17 »
Bij mij in de straat stond vanmiddag een ambulance met een blauw kentekenplaat met voertuignummer 04-771. Kon niet zien wat er op de zijkant stond. Iemand een idee?

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #71 Gepost op: 27 januari 2024, 16:15:45 »
Bij mij in de straat stond vanmiddag een ambulance met een blauw kentekenplaat met voertuignummer 04-771. Kon niet zien wat er op de zijkant stond. Iemand een idee?

Dokters auto , Huisartsenpost Die rijden met blauwe platen.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Roald1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 133
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #72 Gepost op: 27 januari 2024, 19:01:04 »
Bij mij in de straat stond vanmiddag een ambulance met een blauw kentekenplaat met voertuignummer 04-771. Kon niet zien wat er op de zijkant stond. Iemand een idee?

Dokters auto , Huisartsenpost Die rijden met blauwe platen.

Klopt, nu je het zegt. Volgens mij heb ik ze in Deventer in de parkeergarage van het Deventer Ziekenhuis naast de Huisartsenpost wel zien staan. Ik dacht dat er 2 staan en elektrisch als ik goed heb.

Offline Hoguhugo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 36
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #73 Gepost op: 19 maart 2024, 08:18:55 »
Het is geen melding VOOR het ZCC, het is een infomelding. Google aub even op Zorg en Coordinatiecentrum om erachter te komen wat een ZCC doet. Dat is niet in een forumposting uit te leggen. De meldkamer ambulancezorg informeert (om wat voor reden dan ook, dat doet er feitelijk niet toe) het ZCC van een melding in hun werkgebied. Nogmaals, waarom dat gebeurt, geen idee. Het is ter informatie, dat kan uiteenlopende redenen hebben.

De afhandeling van zowel de geplande als spoedeisende inzetten gaat in sommige regio's via het ZCC. De uitgiftecentralist zit dus op het ZCC terwijl de 112-aanname centralist op een locatie elders zit. Dat kan verklaren waarom ze een monitorcode hebben. De logica er achter ontgaat me overigens een beetje, het lijkt mij juist fijn als je de uitgiftecentralist naast de aannamecentralist hebt zitten.

De MKA IJsselland in Apeldoorn handelt de 112tjes af. Waar voorheen iedereen naast elkaar zat en soms met een simpel handgebaar aangegeven werd wat er nodig was, staat alles nu in kladblok en -dus- ook via de infocode. De MKA stuurt -ook- ambulances, MMT enzovoort aan. Het is dus een infocode vanaf de MKA naar het ZCC, niet zoals ie nu vernoemt is (ZCC IJsselland (Infocode MK Oost-Nederland). Inmiddels is men bezig om de 112's ook onder te brengen in het ZCC. Project van lange adem, maar men wil het wel graag.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Discussie P2000 Ambulance IJsselland
« Reactie #74 Gepost op: 19 maart 2024, 08:29:21 »
Als ik het goed begrijp;
De MKA doet de intake.
Het ZCC doet de uitgifte.
In geval dat de MKA ook de uitgifte doet wordt het ZCC via P2000 geïnformeerd.