Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Algemeen

rare taal? :-)

(1/2) > >>

Jeroen...:
Als ik weleens naar de livescanner vianen luister, hoor ik weleens iets van een amateurzender cq. 27 mc o.i.d.?

Maar wat ik me afvraag waarom gebruiken ze van die codes?

Gelijkend op

bla bla bla bla bla bla pd7maa

bla bla bla bla 73pd4la

blablabla pa32mobiel

blabla bla pd7maa mobiel thv A2 afslag.....

Waarom gebruiken ze die code's? Roepnummers?

Henk Voortwijs:
Dat zijn zendamateurs met een licentie. Zij moeten hun callsign gebruiken tijdens de gesprekken die ze voeren.
Zenden uit op de zendamateurbanden: o.a. 144-146 Mhz; 430-440 MHz; 1240-1300 MHz.

Al eens op dit forum gekeken: viewforum.php?f=18

Jeroen...:

--- Citaat van: "Henk Voortwijs" ---Dat zijn zendamateurs met een licentie. Zij moeten hun callsign gebruiken tijdens de gesprekken die ze voeren.
Zenden uit op de zendamateurbanden: o.a. 144-146 Mhz; 430-440 MHz; 1240-1300 MHz.

Al eens op dit forum gekeken: viewforum.php?f=18
--- Einde van citaat ---

Wat voor licentie? En waarom "MOETEN" zij die "callsign" gebruiken?

Double_U:
Het klinkt alsof je denkt dat ze het allemaal zelf zitten te verzinnen ofzo? ;)

Een licentie om op de aangewezen amateurbanden te mogen werken. Je moet examen(s) gedaan hebben wil je deze licentie kunnen krijgen, want je wordt geacht enige kennis van radiotechniek te hebben. Zendamateurs moeten eens in de zoveel tijd de callsign over de frequentie gooien, omdat voorgeschreven staat in de licentievoorwaarden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zendamateur

Jeroen...:

--- Citaat van: "Double_U" ---Het klinkt alsof je denkt dat ze het allemaal zelf zitten te verzinnen ofzo? ;)

Een licentie om op de aangewezen amateurbanden te mogen werken. Je moet examen(s) gedaan hebben wil je deze licentie kunnen krijgen, want je wordt geacht enige kennis van radiotechniek te hebben. Zendamateurs moeten eens in de zoveel tijd de callsign over de frequentie gooien, omdat voorgeschreven staat in de licentievoorwaarden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zendamateur
--- Einde van citaat ---

Ahh oke nu wordt het duidelijk  :P
Wat ik alleen niet echt snap waarom helemaal een examen  :P het enigste wat je hoort is gewoonweg "slap gelul" hahaha maar ik snap hem inmiddels dankje

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie