Auteur Topic: SDRSHARP Layout met frequenties aan de rechterkant  (gelezen 2284 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online gizmo436

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
SDRSHARP Layout met frequenties aan de rechterkant
« Gepost op: 15 oktober 2020, 16:10:13 »
op verzoek: hoe in de SDRSHARP de frequentie lijst aan de rechterkant te krijgen?  voorbeeld : https://ibb.co/2qx80Kp

1> Download : freqMan   (ik heb deze in mijn MEGA gezet dus hier:  https://mega.nz/file/UxpQQSiT#iIU1tN7M2Y5mwoA1YxbVETBeQEMdXFRqTjTZv0G7DHw   of via de officiële weg mag ook ..

2>zet  de DLL in je SDRSHARP map  (zipfile uitpakken en de DLL die daar staat dus in de map zetten)

3> open de file (uit je SDRSHARP map )   Plugins.xml     (gebruik notepad om de XML te openen) en voeg de volgende regel toe aan het bestand (onderin)

<add key="Frequency Manager" value="SDRSharp.FreqMan.FreqManPlugin,SDRSharp.FreqMan" />                              

indien toegevoegd, OPSLAAN met SAFE.

4> Start SDRSHARP en ga naar FREQUENCY MANAGER  en klik op dat wieltje (options) wat je net on t woord FREQ Manager ziet staan
     PLUGIN Position moet je nu veranderen door pijltje naar beneden te klikken en MAIN SCREEN RIGHT aan te klikken
     Klik/vink ook ''TRACK VFO Frequency'' aan als je wilt zien op de lijst op welke frequentie je iets waarneemt
     (Show Names en Spectrum kan je aanvinken als je ook de namen op je waterval wilt zien)

LET op je moet SDRSHARP opnieuw opstarten om de lijst rechts te zien !!

Bovenstaande gaat ervan uit dat je al een frequentie lijst hebt

Offline chinook

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
Re: SDRSHARP Layout met frequenties aan de rechterkant
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2020, 16:44:16 »
Bedankt, werkt geweldig!

Mooi ook dat je zo ook alleen de frequenties kan aanvinken die je wilt scannen zonder de hele band te searchen en de scanner alleen stopt op bekende frequenties. Hier was ik eigenlijk ook naar opzoek.

Online gizmo436

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: SDRSHARP Layout met frequenties aan de rechterkant
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2020, 17:00:41 »
dat gebruik ik vaak op bv Eindhoven frequenties (luchtvaart) : als ik dan niets wil missen zet ik de approach tower en ground erin...  dan blijft hij enkel die drie scannen ... klopt !

thks, nice dat t werkt!!

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
    • 24 December 1944
Re: SDRSHARP Layout met frequenties aan de rechterkant
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2020, 17:10:40 »
4> Start SDRSHARP en ga naar FREQUENCY MANAGER  en klik op dat wieltje (options) wat je net on t woord FREQ Manager ziet staan
     PLUGIN Position moet je nu veranderen door pijltje naar beneden te klikken en MAIN SCREEN RIGHT aan te klikken
     Klik/vink ook ''TRACK VFO Frequency'' aan als je wilt zien op de lijst op welke frequentie je iets waarneemt
     (Show Names en Spectrum kan je aanvinken als je ook de namen op je waterval wilt zien)

Duidelijk verhaal, het gebruik van de de Track VFO Frequency gaat iets ten koste van de scan snelheid. Ik heb het zojuist even geprobeerd. Iets waar ik "normaal" 1 seconde over doe, gaat dan in 1,1 seconde. Stelt natuurlijk weinig voor, maar is toch 10%.
Daarnaast kan je overwegen, is het nodig? Zoals je zelf zegt, je kan het ook laten zien op of de waterfall of FFT spectrum. Selecteer daar ook "only active" en je ziet dan alleen de tekst van de freq waarop een signaal ontvangen wordt. Om maar een voorbeeld te noemen. Dit gaat niet ten koste van de scansnelheid. Wat heeft dan die track VFO voor nut? Het is dubbele info. Ook dubbele entries zullen onder elkaar komen te staan in de waterfall of spectrum.

Beneden op het RF spectrum staat overigens ook de freq waarop het laatst de SDR heeft stilgestaan.

Het zijn natuurlijk allemaal opties en ieder heeft zijn eigen preferenties.

Vooropgesteld, dank voor je moeite op dit topic te maken.