Auteur Topic: Storingen/bugs  (gelezen 222859 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: Storingen/bugs
« Reactie #840 Gepost op: 30 november 2023, 15:36:33 »
Overgestapt van de expert modus naar de mobiele versie op mijn telefoon.
Wat me opvalt is dat de prioriteit en de wagennummers met erg kleine letters worden weergegeven. Dit terwijl alles staat ingesteld op 16px.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Storingen/bugs
« Reactie #841 Gepost op: 30 november 2023, 15:38:27 »
Nu je het zegt, dat heb ik hier ook.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #842 Gepost op: 30 november 2023, 15:55:19 »
Opgelost nu, Bob ?

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Storingen/bugs
« Reactie #843 Gepost op: 30 november 2023, 20:55:54 »
Yep, 💪🏻.
Kdurf het bijna niet te zeggen: het instellingenscherm verschijnt nu heel klein. Kan ik zelf wel weer groter maken.
En ik krijg geen pop up meer nadat ik op "Read GPS" klik. Omdat ik niet van positie ben veranderd, weet ik niet of "Read GPS" nog goed werkt.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #844 Gepost op: 30 november 2023, 21:19:57 »
Ik moet zeggen, ik ben sinds het overlijden van Frank met veel dingen bezig geweest, maar de mobiele site eigenlijk in minimale mate. Ik zie zelf ook wat dingen gebeuren die ik niet helemaal mooi vind, maar die, simpelweg, altijd zo zijn geweest. De bugs die jij nu aankaart zitten er vermoedelijk al 8 jaar in. Het is misschien de moeite waard om de Telegram BOT eens te proberen, deze heb ik de afgelopen jaren wel volledig zelf geschreven en biedt push-meldingen voor de door jou opgegeven instellingen. Uiteraard is het de bedoeling alle bugs op de website op te lossen, maar dit is altijd een kwestie van verversen, of wachten tot de site zich ververst.

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Storingen/bugs
« Reactie #845 Gepost op: 30 november 2023, 21:37:26 »
Dat het instellingenscherm klein verschijnt is sinds vandaag. Maar is een minor issue. Ik kan 'm zelf weer groot maken.
Dat er geen pop up verschijnt na het klikken op "Read GPS" is sinds vandaag. Als ik buiten de deur ben zal ik checken of de GPS-positie goed wordt ingelezen. Ik verwacht van wel, dus ook een minor issue.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: Storingen/bugs
« Reactie #846 Gepost op: 1 december 2023, 12:06:33 »
veel dubbele meldingen momenteel

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Storingen/bugs
« Reactie #847 Gepost op: 1 december 2023, 12:07:16 »
Inmiddels opgelost.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #848 Gepost op: 1 december 2023, 17:23:06 »
Het is ook een beetje voor mijn eigen beeldvorming, maar wat is exact de gebruiksbehoefte van de mobiele site op de telefoon? Deze site is er natuurlijk speciaal voor mobiel gebruik, maar het mooiste zou een app zijn. Als een soort tussenoplossing heb ik de Telegram BOT geschreven, hetgeen een app het dichtst benadert en in mijn beleving (de Bot heeft inmiddels 3500 gebruikers) kun je daar meer mee dan de mobiele site. Ja, als je een overzicht van meldingen wilt hebben dan is de site beter, maar de BOT is sneller en je hebt pushmeldingen.

Dus hoe wordt de mobiele site exact gebruikt, wat is de wens, wat is de behoefte? Ik las nu iets over een kleinere straal, dat kan de BOT ook (afgekeken van de mobiele site). Dit kan namelijk 2 kanten op gaan, misschien is niet helemaal duidelijk wat de BOT exact (beter) kan, maar aan de andere kant zijn er misschien zaken qua mobiele site waar ik beter op kan focussen. Op dit moment heb ik eerlijk gezegd geen flauw idee :)

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Storingen/bugs
« Reactie #849 Gepost op: 2 december 2023, 15:23:24 »
Een app zou voor mij een stuk handiger zijn. Die staat op mijn iPhone apart bij de locatievoorzieningen en is apart op te nemen in een focus. Nu moet dat via Safari voor de mobiele site.

Ik gebruik, naast mijn pagers en PDW, de app P2000.2 voor push notifications van inzetten op maximaal 1 km van me vandaan op basis van GPS. Meldingen over ambulances schakel ik meestal uit. P2kflex gebruik ik daarnaast hooguit om wat meer info over een inzet te krijgen.

Telegram is niet echt een optie voor me omdat ik veel chats volg. Nu zet ik alles van Telegram op stil via een focus, of ik zie alleen de chats die ik niet op stil heb gezet binnen TG. Als ik alleen P2kflex via TG zou willen zien moet ik chats op stil gaan zetten binnen TG, en later weer van stil afhalen. Een aparte app is veel handiger als je via een focus wilt instellen waarvan je op dat moment meldingen wilt zien.

Als ik ergens op straat loop is het handig om alleen push notification te krijgen van inzetten in de buurt. Daar gebruik ik nu dus P2000.2 voor.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #850 Gepost op: 3 december 2023, 08:42:14 »
Wat me opvalt is dat de prioriteit en de wagennummers met erg kleine letters worden weergegeven. Dit terwijl alles staat ingesteld op 16px.

Opgelost nu?

Dat het instellingenscherm klein verschijnt is sinds vandaag. Maar is een minor issue. Ik kan 'm zelf weer groot maken.

Opgelost nu?

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: Storingen/bugs
« Reactie #851 Gepost op: 3 december 2023, 18:21:35 »
Wat me opvalt is dat de prioriteit en de wagennummers met erg kleine letters worden weergegeven. Dit terwijl alles staat ingesteld op 16px.

Opgelost nu?

Ja zeker ! goed bezig!

Ik gebruik de mobiele site alleen onderweg in de auto.
Dan heb ik de telefoon in de houder hangen en kan ik de regio een beetje in de gaten houden.

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Storingen/bugs
« Reactie #852 Gepost op: 3 december 2023, 21:22:50 »
Dat het instellingenscherm klein verschijnt is sinds vandaag. Maar is een minor issue. Ik kan 'm zelf weer groot maken.

Opgelost nu?[/quote]
Yep, en na het klikken op "Read GPS" krijg ik weer een popup met coördinaten. En de ingestelde radius wordt bewaard. 👍🏻

Offline japsert2

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 22
Re: Storingen/bugs
« Reactie #853 Gepost op: 4 december 2023, 21:42:55 »
Ik krijg een 502 Bad Gateway op monitor.p2kflex.nl

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #854 Gepost op: 5 december 2023, 10:11:04 »
Is inderdaad niet te doen met witte achtergrond. Ik gebruik ook de expert versie op mijn 🥚foon.

Ik heb de aanpassing opnieuw gedaan, maar als het goed is wordt de CSS (opmaak) nu geforceerd geladen. Ziet iemand nog een witte achtergrond (expert) ?