Auteur Topic: Krijg Poc32 niet aan de gang !  (gelezen 12132 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Robert-Jan

  • Gast
Krijg Poc32 niet aan de gang !
« Gepost op: 8 september 2003, 12:59:07 »
Ik heb van iemand het programma poc32eng gekregen en een kabeltje van de PC naar de scanner toe. Gister gezien bij hem dat het werkte, dus ik vandaag met goeie moed aan de gang. Ik heb de kabel verbonden tussen de line-in van de PC en de uitgang van de scanner. Ik heb geluid over de speakers van de PC dus dat werkt. Ik stel mijn soundkaart in het programma. Ik heb 2 keuzes:

Soundkaart digital en Modenline nr: 0

Bij soundkaart krijg ik geen uitslag op de VU meters van het programma.
Bij modemline krijg ik de melding dat mijn uitgang of al in gebruik is, of dit commando niet ondersteund. Ik heb gezocht, maar zover ik kan zien is de soundkaart niet in gebruik door een ander programma.

Het is een Compaq pc, dus met geintegreerde soundkaart. Ik heb de soundkaart opnieuw geinstalleerd met de orginele software (want hij had zelf de drivers van windows XP gepakt bij installatie van XP) en geen verschil. Op welke moet ik hem nou zetten? Op soundkaart of op Modemline ??? En hoe moeten de instellingen dan staan ? Ben ik wat vergeten in te stellen ? Kan iemand mij helpen, of heeft iemand hier ervaring mee?

Grtzzz

Robert-Jan

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Krijg Poc32 niet aan de gang !
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2003, 18:45:03 »
Vergeet het maar.. Windows XP verkloot dus danig de compoorten dat je je dus niet via een Hamcomm modem kan werken :(

Jacob

Robert-Jan

  • Gast
Re: Krijg Poc32 niet aan de gang !
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2003, 20:54:02 »
Hamcom modem? Ik heb hem gewoon rechtstreeks op de soundkaart zitten zonder kaart of iets ertussen. Ik gebruik dus geen COM poorten.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Krijg Poc32 niet aan de gang !
« Reactie #3 Gepost op: 8 september 2003, 23:01:49 »
Waarom heb je het dan steeds over die poorten? Ik zou gewoon PDW gebruiken, die doet het wel in XP via de soundcard.

Robert-Jan

  • Gast
Re: Krijg Poc32 niet aan de gang !
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2003, 23:14:01 »
Ik heb het nie over com poorten gehad. Ik heb getypt dat ik hem via de soundkaart heb zitten. Het woord COM poort komt niet voor in mijn 1e berichtje. Maargoed, maakt niet uit. PDW? Die ken ik niet. Heb je misschien het adres waar ik die kan downloaden? Alvast bedankt !

Ik heb hem nu op de microfoon uitgang aangesloten, en dan doet ie het wel, maar niet zoals het moet. De helft kan ik lezen en de andere helft zijn allemaal rare tekens. Hij moet zo te zien toch echt op de line in, maar die krijg ik niet aan de gang. Ik heb ook Windows 98 erop staan, en daar krijg ik hem ook niet aan de gang.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Krijg Poc32 niet aan de gang !
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2003, 00:24:34 »
Robert-Jan,

PDW is op dit forum te downloaden. Bovenin staat "download". Binnenkort komt er weer een nieuwe versie beschikbaar en die zal ook op dit forum komen te staan.

Wellicht ten overvloede, als je echt betrouwbaar wilt decoderen dan heb je een modempje nodig. De geluidskaart is leuk om de smaak te pakken te krijgen, maar zal nooit zo goed werken als een modem op de discriminatoruitgang.

Groeten, Peter.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Krijg Poc32 niet aan de gang !
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2003, 07:20:34 »
Citaat van: "Robert-Jan"
Ik heb het nie over com poorten gehad.

Klopt, foutje van mij. Ik bedoelde dat "modemline". Als je geen modem gebruikt hoef je denk ik ook  iet voor die optie te kiezen.

Robert-Jan

  • Gast
Re: Krijg Poc32 niet aan de gang !
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2003, 07:41:57 »
Bedankt voor de tips Hunter. Tis inderdaad ff de smaak te pakken krijgen. Als het goed bevalt ga ik wel es op een echt modem over.

Johan, modemline bedoelen ze neem ik aan de LINE IN van de soundkaart mee. Dat is toch de bedoeling dat je de plug daarmee verbind ? Ik hoor wel geluid op mijn speakers van de PC als de plug daarin zit, maar het programma reageert er niet op. En als ik hem in de microfoon ingang plug reageert hij wel. Maar dat werkt dus niet optimaal.
Ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij dat ik wel geluid over de PC speakers hoor bij de LINE IN, en het programma niet reageert.

Maar ik zal vanavond PDW eens downloaden en kijken wat hij daarop doet.

Offline Fr33k0ut

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 68
    • http://home.hccnet.nl/fr33k0ut
Re: Krijg Poc32 niet aan de gang !
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2003, 15:43:50 »
Ik denk dat modemline slaat op je telefoonmodem en niet je geluidskaart.

Ik heb zelf staan:
Realtek AC97 Audio
Modemnr. 0 Line in
Modemnr. 0 - opname via hoorn

Dus bovenste (of de naam van je geluidskaart) kiezen en zorgen dat als je bij de microfoon ingang wel een uitslag krijgt, en je switched naar line in, je bij volumeregeling, optie opnameregeling, ook de lijningang selecteerd.

Mzzl.
9000xlt (m\'n basis)- R10 (m\'n breedband)- Q7E (m\'n transceiver)
Pro 27 (m\'n eerste)- Model 40 (m\'n scoutje)- JP v6.8 (m\'n p2000 rx\'er)

Robert-Jan

  • Gast
Re: Krijg Poc32 niet aan de gang !
« Reactie #9 Gepost op: 15 september 2003, 16:29:32 »
Van het weekend een andere PC gekocht. Zodra ik alles er weer op heb zitten ga ik het op de nieuwe PC eens proberen. Hopen dat het dan wel lukt.

FR33kOut: Zou kunnen, maar ik verwacht van niet. Er zit namelijk geen modem in die PC. Alleen een netwerk kaart. Dus kan me haast niet voorstellen dat het een modem ingang is. En daarbij, waarom zou een modem een line in hebben?

Offline Fr33k0ut

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 68
    • http://home.hccnet.nl/fr33k0ut
Re: Krijg Poc32 niet aan de gang !
« Reactie #10 Gepost op: 17 september 2003, 00:40:14 »
Citaat
En daarbij, waarom zou een modem een line in hebben?

Line in, "(telefoon)lijn in" dus het geluid wat op de lijn aanwezig is, je kan met een modem ook gewoon telefoneren (spraak) :-). Waar je misschien ook kan opletten is of je niet en een (losse) geluidskaart en sound onboard hebt en deze allebei aan hebt staan (en zelfde IRQ, I/O enzo).

Succes verder.

Mzzl.
9000xlt (m\'n basis)- R10 (m\'n breedband)- Q7E (m\'n transceiver)
Pro 27 (m\'n eerste)- Model 40 (m\'n scoutje)- JP v6.8 (m\'n p2000 rx\'er)